spotnet loopt steeds vast
Moderator: Moderator Team
-
Re: spotnet loopt steeds vast
Ik heb spotnet inmiddels gedeïnstalleerd en zal spotnet lite eens proberen. Ik ben hier nieuw, kom van FTD (sorry) en begrijp ik het goed dat je met lite alleen kunt kijken wat er gepost is en dat je apart weer een NZB moet aanmaken en vervolgens je newsleecher programma moet gebruiken?
-
- Leeftijd: 41
Jep, op dezelfde manier als FTD 
Spotnet wordt nog flink ontwikkeld dus daar komt binnenkort wel een nieuwe versie van uit, die wellicht een heel stuk soepeler en lichter loopt

Spotnet wordt nog flink ontwikkeld dus daar komt binnenkort wel een nieuwe versie van uit, die wellicht een heel stuk soepeler en lichter loopt

Voor ondersteuning: klik hier. Probleem niet opgelost, maak dan een nieuw topic aan.
-
-
Succes, en graag gedaan 

Voor ondersteuning: klik hier. Probleem niet opgelost, maak dan een nieuw topic aan.
-
Ik heb exact hetzelfde probleem en ook in heb Norman als Antivirus programma. Nu heb ik de personal firewall uitgezet en nu loopt hij niet meer vast. Het moet daar dus mee te maken hebben. Weet iemand welke poorten o.i.d. ik open moet zetten zodat het geen problemen meer geeft wanneer ik de firewall weer aan zet?
Alvast bedankt.
Alvast bedankt.
@denman: voeg spotnet en sabnzb toe als vertrouwde programma's
sabznbd gaat via poort 8090
@Marjan - kan jij ook proberen met je firewall disabled of het werkt?
sabznbd gaat via poort 8090
@Marjan - kan jij ook proberen met je firewall disabled of het werkt?
-
Hallo,
Ik heb ook VIsta 64 en Norman en bij mij liep spotnet ook vast of was zeeeeeeer traag.
Posts ophalen geen probleem maar daarna begon het probleem
Mogelijk dat het aan de Firewall van Norman en de poort ligt maar ik heb sabznbd uitgeschakeld via de tab bewerken, downloadknop, NZB openen.
Ik download nu via newsleecher en het loopt nu bij mij als een trein
Newsserver is hitnews
Ik heb ook VIsta 64 en Norman en bij mij liep spotnet ook vast of was zeeeeeeer traag.
Posts ophalen geen probleem maar daarna begon het probleem
Mogelijk dat het aan de Firewall van Norman en de poort ligt maar ik heb sabznbd uitgeschakeld via de tab bewerken, downloadknop, NZB openen.
Ik download nu via newsleecher en het loopt nu bij mij als een trein
Newsserver is hitnews
-
Je kunt nog proberen wat er gebeurt als je de firewall uitzet 

SABnzbd moet idd wel wat vrijheid krijgen om te draaien van met name firewall maar ook van je virus software.
SAB heeft in ieder geval de volgende settings nodig:
Uitgaand verkeer:
DNS verkeer: tijdens opstart kan SABnzbd met externe DNS server communiceren om netwerk info op te hale
Het communiceert met NZB sites (port 80 en 443)
Als ingesteld heeft het ook mail poorten nodig (poort 25, 587 of eigen ingestelde poorten)
Communiceert met externe usenet servers zoals ingesteld in de servers.xml file (daar staan ook de poorten zoals 119 of SSL poorten)
Inkomend verkeer:
Webserver: De user interface is een website, dus SABnzbd luistert op de standaard poort van websites (default 8080)
Ik ken zelf Norman firewall niet, maar het is waar om te checken hoe SABnzbd niet wordt gehinderd door je firewall en virus software
SAB heeft in ieder geval de volgende settings nodig:
Uitgaand verkeer:
DNS verkeer: tijdens opstart kan SABnzbd met externe DNS server communiceren om netwerk info op te hale
Het communiceert met NZB sites (port 80 en 443)
Als ingesteld heeft het ook mail poorten nodig (poort 25, 587 of eigen ingestelde poorten)
Communiceert met externe usenet servers zoals ingesteld in de servers.xml file (daar staan ook de poorten zoals 119 of SSL poorten)
Inkomend verkeer:
Webserver: De user interface is een website, dus SABnzbd luistert op de standaard poort van websites (default 8080)
Ik ken zelf Norman firewall niet, maar het is waar om te checken hoe SABnzbd niet wordt gehinderd door je firewall en virus software
-
Ik heb in mij Firewall aangegeven dat Spotnet te vertrouwen is en hij gaf gelijk om een melding dat er nog een service in zit die ook verbinding wil maken met internet (SABnzb denk ik) en of ik die service ook wilde toestaan. Beide op ja geklikt en tot nu toe geen vastlopers meer. Bedankt voor het helpen!