Spotlite 2.0 skins met black en white list, SpotLite IL?

Gebruikers helpen andere gebruikers. Als je hulp nodig of een probleem hebt , post het dan hier.

Moderator: Moderator Team

Forumregels
LEES: Forum Regels!

Topicstarter
Dimitri5
Answers: 0
Usenet: Astraweb
Internet: Telenet

Spotlite 2.0 skins met black en white list, SpotLite IL?

Bericht door Dimitri5 »

Support Request Template

Welk spotX programma gebruik je?: SpotLite
Wat is de versie van het spotX programma?: 2
Wat is je besturingssysteem?: Windows 7
Wat is de versie van het besturingssysteem?: 32bits
Welke Usenet Provider heb je?: NVT
Welke Internet Provider heb je?: NVT
Welk Anti-Virus/Firewall programma gebruik je?: NVT
Met welk programma download je?: Sabnzbd
Wanneer begon je probleem?: Geen antwoord gegeven
Geef een beschrijving van je probleem: Hallo

Ik heb momenteel deze 2 skins geinstalleerd en die zouden gebruik maken van de black en white list. Dit werkt zoals het moet volgens mij.
viewtopic.php?f=68&t=4412
viewtopic.php?f=68&t=4991

Nu vroeg ik mij af of deze lijsten up to date zijn?

Ook las ik over SpotLite IL. Wat doet dit juist? Ik begrijp het eigenlijk niet. Als ik dat programmatje gebruik wat verandert er dan aan mijn skins? Heb ik met dit programmatje een betere black en white list? Laden de reacties etc sneller als ik dit gebruik?

Alvast bedankt
Ik ben een leek :(

Mvg
Dimitri
XML bestand.: Geen antwoord gegeven

Generated by Support Toolkit SRT Generator.

hjvbft

Re: Spotlite 2.0 skins met black en white list, SpotLite IL?

Bericht door hjvbft »

Start voor een actuele black en whitelist SpotLite IL.
Vervolgens gebruikt de skin deze lokaal opgeslagen black en whitelist.
Doordat de black en whitelist één keer word opgehaald en lokaal opgeslagen is dit sneller dan de online lijst te gebruiken.
Meer informatie over SpotLite IL en skins:

Omschrijving SpotLite IL
SpotLite IL is een windows applicatie om de black- en whitelist spotlitebwlist.js lokaal te gebruiken in combinatie met de RoyaleBlue skin van Ypsos. Het zou echter ook moeten werken met andere skins die gebruik maken van de black- en whitelist (spotlitebwlist.js).

De black en -whitelist is dezelfde Black- en Whitelist als die van Spotnet improver (Thisegzz), deze bevindt zich ook op de zelfde server. SpotLite skins die gebruik maken van deze optie zullen bij het openen van iedere spot een verbinding maken met deze server en wordt er gekeken of de spotter voorkomt op de black en –whitelist, tevens worden alle reacties gecontroleerd dit kan leiden tot een kleine vertraging bij het openen van spots.

Na installatie van SpotLite IL wordt er dus geen verbinding meer gemaakt met de server waar spotlitebwlist.js zich bevindt. Wel dient men SpotLite te starten met de snelkoppeling SpotLite IL hiermee wordt eenmalig de laatste spotlitebwlist.js opgehaald en lokaal opgeslagen, dit zorgt ervoor dat de black en white-list up-to-date blijft

Wat het doet:
- Via de setup/config de spot.tpl aanpassen voor gebruik lokale black- en whitelist.
- Bij het opstarten via "SpotLite IL" de actuele black- en whitelist downloaden (map: skins\) en daarna SpotLite starten. bron
Uitgebreide omschrijving SpotLite IL 1.2
Spoiler: show
SpotLite IL is een SpotLite add-on die het volgende doet:

Lokale black- en whitelist
De black- en whitelist (Thisegzz) lokaal/offline gebruiken in combinatie met de daarvoor geschikte skins -> RoyaleBlue - Nostagie skin restyled - Oldskin - Tranquillity

Dispose functie
De database bijwerken aan de hand van de Spotnet dispose berichten (updates/totaallijst). Hiermee worden onder andere spam en virus spots uit de database verwijderd of gemarkeerd.

Dispose berichten: Deze berichten zorgen er in Spotnet voor dat bepaalde spots weer uit de database worden verwijderd. Met deze add-on is het mogelijk om dit ook voor SpotLite te doen.

Werking:
- Via de setup/config wordt de spot.tpl aangepast voor gebruik lokale black- en whitelist.
- Bij het opstarten via "SpotLite IL" wordt de actuele black- en whitelist gedownload en daarna SpotLite gestart.
- Bij het afsluiten van SpotLite wordt de database bijgewerkt aan de hand van de dispose updates/totaallijst.

Geschikt voor:
- SpotLite / SpotLite v2 Portable.
- Windows XP / Windows Vista / Windows 7 / Windows 8.

Extra informatie:
Voor support betreffende deze add-on kun je terecht op het forum: viewtopic.php?f=41&t=4787

De volgende skins hebben ondersteuning voor de black- en whitelist:
- RoyaleBlue (Ypsos): viewtopic.php?f=68&t=4412
- Nostagie skin restyled (Ypsos): viewtopic.php?f=68&t=4991
- Oldskin (Matabu20): viewtopic.php?f=68&t=4658
- Tranquillity (Eddie88): viewtopic.php?f=68&t=5155

De black- en whitelist (met dank aan Thisegzz): viewtopic.php?f=36&t=3286

Veranderingen (changelog):
Versie 1.2:
- Toevoeging wijzig markering
- Aanpassing config menu
- Diverse andere aanpassingen en optimalisaties

Versie 1.1:
- Toevoeging markeer spots
- Toevoeging verwijder gemarkeerde spots

MD5: 770447331b48a9ee2650d2e7caee3025 *SpotLiteIL_v1.2.zip
MD5: 4ba9f7f30b790608adc1206c22b5cfc7 *setup.exe

Topicstarter
Dimitri5

Bericht door Dimitri5 »

hjvbft schreef:Start voor een actuele black en whitelist SpotLite IL.
Vervolgens gebruikt de skin deze lokaal opgeslagen black en whitelist.
Doordat de black en whitelist één keer word opgehaald en lokaal opgeslagen is dit sneller dan de online lijst te gebruiken.
Hallo hjvbft

Bedankt voor de uitleg! :)
Ik had echter nog 1 vraag. Wat is nu net het verschil tussen RoyaleBlueFull en RoyaleBlueFull_bw?
Als ik het goed heb, moet ik RoyaleBlueFull_bw gebruiken om een black en white list te hebben. Standaard maakt deze skin gebruik van de online database, (klopt dit?).
Als ik nu SpotLite IL gebruik, gaat deze skin dan automatisch de lokale database gebruiken?
Of moet ik dan de RoyaleBlueFull gebruiken om met de lokale database te gebruiken?

Werkt RoyaleBlueFull eigenlijk wel met een black en white list, al dan niet via de server of lokaal?

Alvast bedankt! (Respect)

-- [bericht automatisch samengevoegd - 26 jan 2013, 16:32] --

Ook vroeg ik mij af waar deze achtergrondkleuren van de verschillende spots in het overzicht voor dienen?

Screenshot:
Afbeelding

Alvast bedankt!

En nogmaals, respect dat je me wilt helpen! :thanks:

-- [bericht automatisch samengevoegd - 26 jan 2013, 17:34] --

Nog 1 vraagje dat ik toch zou willen weten.

Momenteel alles werkende met SIL! :clap:

Maar als ik het goed begreep zou het sneller moeten laden enzo omdat er niet meer met de server wordt gecommuniceerd?

De reacties worden ook gecontroleerd als ik het goed heb. (klopt dit?)

Nu de uiteindelijke hoofdvraag:
Na het openen van een spot zie ik linksonder de status "Berichten downloaden", dit gaat precies niet al te snel (duurt 10 sec voor 70 reacties fzo).

Screenshot:
Afbeelding

Is dat normaal of zou dit niet mogen gebeuren omdat ik "lokale black- en whitelist" heb aangevinkt?

Heel soms een kleine hapering bij het scrollen door de reacties, is dat normaal?

Sorry voor al mijn vragen maar ik vind dit echt een super mooi initiatief en een geweldig programma. Jullie toevoegingen zijn echt MAGNIFIEK!! (Respect)
Maar een leek zoals mij moet deze (misschien amateuristische) vragen stellen om alles onder de knie te krijgen.
Hopelijk begrijp je dat. ;)

Ik hoop op een snelle reactie van de kenners! :goed:

Alvast bedankt!

hjvbft

Bericht door hjvbft »

Wat is nu net het verschil tussen RoyaleBlueFull en RoyaleBlueFull_bw?
RoyaleBlueFull = Zonder de externe black en whitelist. Alleen de eigen Vrienden en Banlijst (Opties, Adresboek)
RoyaleBlueFull_bw = Met de externe black en whitelist. De eigen Vrienden en Banlijst word ook gebruikt.
Moet ik RoyaleBlueFull_bw gebruiken om een black en white list te hebben.
Nee, de vrienden en banlijst heeft dezelfde funtie en word alleen beheerd door de gebruiker zelf.
Standaard maakt deze skin gebruik van de online database, (klopt dit?).
RoyaleBlueFull_bw gebruikt de actuele black en whitelist van internet.
Als ik nu SpotLite IL gebruik, gaat deze skin dan automatisch de lokale database gebruiken?
Alleen als dit aangevinkt is via "SpotLite IL-config". Standaard staat deze funtie niet aangevinkt.
Of moet ik dan de RoyaleBlueFull gebruiken om met de lokale database te gebruiken?
Nee, RoyaleBlueFull heeft geen black en whitelist behalve de eerder genoemde vrienden en banlijst.
Werkt RoyaleBlueFull eigenlijk wel met een black en white list, al dan niet via de server of lokaal?
Nee, RoyaleBlueFull heeft geen black en whitelist behalve de eerder genoemde vrienden en banlijst.
Ook vroeg ik mij af waar deze achtergrondkleuren van de verschillende spots in het overzicht voor dienen?
Blauw en wit worden om en om gebruikt voor een betere leesbaarheid.
Paars (6+) en rood (10+) zijn indicaties voor het aantal spammeldingen.
Maar als ik het goed begreep zou het sneller moeten laden enzo omdat er niet meer met de server wordt gecommuniceerd?
Klopt, als de lijst niet lokaal opgeslagen word duurt het langer.
De reacties worden ook gecontroleerd als ik het goed heb. (klopt dit?)
Klopt, er word gecontroleerd of gebruikers op de black of whitelist staan.
Na het openen van een spot zie ik linksonder de status "Berichten downloaden", dit gaat precies niet al te snel (duurt 10 sec voor 70 reacties fzo).
Is dat normaal of zou dit niet mogen gebeuren omdat ik "lokale black- en whitelist" heb aangevinkt?
De reacties worden opgehaald via de usenet server en daarna kan er pas gecontroleerd worden of een gebruiker op de blacklist of whitelist staat. Controleer of het net zo lang duurt als de spot gesloten en opnieuw geopend word. Als het goed is gaat het dan een stuk sneller doordat de reacties in SpotLite niet opnieuw opgehaald hoeven te worden. Controleer ook de snelheid bij een paar spots met de standaard skin (Opties, Gebruikersinterface aanpassen, Standaard). Hierdoor word zichtbaar of de vertraging komt door de usenet server of de skin. Op basis van het resultaat kan je dan kiezen voor een andere usenet provider, een skin zonder black en whitelist, een hele andere skin of zo laten.
Heel soms een kleine hapering bij het scrollen door de reacties, is dat normaal?
Kan gebeuren als er veel reacties zijn.

Tip: Lees de Leesmij.pdf die bij de RoyaleBlue skin zit en de Leesmij.rtf die bij SpotLite IL zit.

Topicstarter
Dimitri5

Bericht door Dimitri5 »

Bedankt hjvbft! :goed:
Aan zulke duidelijke antwoorden heeft een mens wat!
Hopelijk leren andere beginners hier ook wat uit.

Deze vragen (problemen) zijn van de baan en hierbij markeer ik dit onderwerp als opgelost! :D

-- [bericht automatisch samengevoegd - 28 jan 2013, 14:23] --

Ok er is nog 1 vraagje opgedoken!

Als ik een zoekopdracht uitvoer krijg ik een lijst met spots.
Pak als voorbeeld dat ik 50 spots vind.
Dan zijn bijvoorbeeld de eerste 20 spots van een gebruiker met een juist short ID. (Die dus gecontroleerd wordt op de black en whitelist.)
Maar dan bij de volgende 30 spots staat er naast de gebruikersnaam als short ID "AAAAAA".
Dit probleem heb ik bij alle zoekopdrachten.

Nu is mijn vraag, wat betekent die "AAAAAA".
Ik meen ergens gelezen te hebben dat het geen spot gebruiker is dan ofzo? Maar wat houdt dit dan juist in (Als dit al correct is.)

Alvast bedankt!

hjvbft

Bericht door hjvbft »

Kan toegevoegd zijn via een oude Spotnet client of overgenomen van FTD.
Hierdoor is alleen de gebruikersnaam beschikbaar en kan de "Short user ID" niet gecontroleerd worden.

Topicstarter
Dimitri5

Bericht door Dimitri5 »

hjvbft schreef:Kan toegevoegd zijn via een oude Spotnet client of overgenomen van FTD.
Hierdoor is alleen de gebruikersnaam beschikbaar en kan de "Short user ID" niet gecontroleerd worden.
Bedankt voor je antwoord!

Kan je eigenlijk in SpotNet / SpotLite ook spots zien, die door mensen zijn geplaatst/gespot die geen SpotNet / SpotLite gebruiken maar wel een andere programma? En zoja, zie je dan ook gebruikersnaam en short ID? :?: Of zie je dan ook "AAAAAA" en eventueel geen gebruikersnaam?

hjvbft

Bericht door hjvbft »

Spots geplaatst via de verschillende spotclients zijn zichtbaar in alle spotclients.
Voorwaarde is wel dat de spotclient volledig compatibele is met Spotnet.
Enkele spotclients waarvan de spots en/of reacties zichtbaar worden in Spotnet/SpotLite:
Spotnet, SpotLite (Spots toevoegen niet mogelijk), SpotWeb, cmdspot, SpotGrit (EOL).
Recente versies van deze spotclients vermelden de benodigde informatie voor het verkrijgen van de "Short user ID".

Als het goed is bevatten recent toegevoegde spots en reacties allemaal een "Short user ID" in Spotnet, SpotLite, SpotWeb. Toevoegen van een spot of plaatsen van een reactie zonder gebruikersnaam word niet toegestaan.

Topicstarter
Dimitri5

Bericht door Dimitri5 »

Nogmaals een dankwoordje voor je uitleg! :D

Bij deze markeer ik dit topic als opgelost!

hjvbft

Bericht door hjvbft »

Graag gedaan.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer