Wat is nu net het verschil tussen RoyaleBlueFull en RoyaleBlueFull_bw?
RoyaleBlueFull = Zonder de externe black en whitelist. Alleen de eigen Vrienden en Banlijst (Opties, Adresboek)
RoyaleBlueFull_bw = Met de externe black en whitelist. De eigen Vrienden en Banlijst word ook gebruikt.
Moet ik RoyaleBlueFull_bw gebruiken om een black en white list te hebben.
Nee, de vrienden en banlijst heeft dezelfde funtie en word alleen beheerd door de gebruiker zelf.
Standaard maakt deze skin gebruik van de online database, (klopt dit?).
RoyaleBlueFull_bw gebruikt de actuele black en whitelist van internet.
Als ik nu SpotLite IL gebruik, gaat deze skin dan automatisch de lokale database gebruiken?
Alleen als dit aangevinkt is via "SpotLite IL-config". Standaard staat deze funtie niet aangevinkt.
Of moet ik dan de RoyaleBlueFull gebruiken om met de lokale database te gebruiken?
Nee, RoyaleBlueFull heeft geen black en whitelist behalve de eerder genoemde vrienden en banlijst.
Werkt RoyaleBlueFull eigenlijk wel met een black en white list, al dan niet via de server of lokaal?
Nee, RoyaleBlueFull heeft geen black en whitelist behalve de eerder genoemde vrienden en banlijst.
Ook vroeg ik mij af waar deze achtergrondkleuren van de verschillende spots in het overzicht voor dienen?
Blauw en wit worden om en om gebruikt voor een betere leesbaarheid.
Paars (6+) en rood (10+) zijn indicaties voor het aantal spammeldingen.
Maar als ik het goed begreep zou het sneller moeten laden enzo omdat er niet meer met de server wordt gecommuniceerd?
Klopt, als de lijst niet lokaal opgeslagen word duurt het langer.
De reacties worden ook gecontroleerd als ik het goed heb. (klopt dit?)
Klopt, er word gecontroleerd of gebruikers op de black of whitelist staan.
Na het openen van een spot zie ik linksonder de status "Berichten downloaden", dit gaat precies niet al te snel (duurt 10 sec voor 70 reacties fzo).
Is dat normaal of zou dit niet mogen gebeuren omdat ik "lokale black- en whitelist" heb aangevinkt?
De reacties worden opgehaald via de usenet server en daarna kan er pas gecontroleerd worden of een gebruiker op de blacklist of whitelist staat. Controleer of het net zo lang duurt als de spot gesloten en opnieuw geopend word. Als het goed is gaat het dan een stuk sneller doordat de reacties in SpotLite niet opnieuw opgehaald hoeven te worden. Controleer ook de snelheid bij een paar spots met de standaard skin (Opties, Gebruikersinterface aanpassen, Standaard). Hierdoor word zichtbaar of de vertraging komt door de usenet server of de skin. Op basis van het resultaat kan je dan kiezen voor een andere usenet provider, een skin zonder black en whitelist, een hele andere skin of zo laten.
Heel soms een kleine hapering bij het scrollen door de reacties, is dat normaal?
Kan gebeuren als er veel reacties zijn.
Tip: Lees de Leesmij.pdf die bij de
RoyaleBlue skin zit en de Leesmij.rtf die bij
SpotLite IL zit.