Mijn allereerste advies is om een dagje (ofzo) geduld te hebben, alles afsluiten. Dan spotnet opnieuw opstarten.

Als het probleem dan nog steeds bestaat (of als je geen geduld hebt), dan kun je kijken naar de mogelijke oplossingen aangedragen door gebruikers met deze foutmelding:
- 1. Handmatig je accountgegevens invoeren in het servers.xml bestand
- watiefjij schrijft:
BronDe gegevens bij servers.xml in kladblok zelf invullen in plaats van via Spotnet zelf!
Moest wel SSL aanzetten met poort 443!
2. Spotlite installeren en draaien naast Spotnet - Thedr schrijft:
BronNu dus weer Spotlite erop gezet: Spotnet doet 't weer, mits Spotlite ook draait! (kan ook geen spots openen als Spotlite niet draait).
Spotlite lijkt dus de verbinding op te zetten/te onderhouden, waar Spotnet dat niet lukt.
ter info: heb in Spotlite wel NNTP switch aan moeten zetten.
(Deze " oplossing" is meerdere keren bevestigd door andere users)
3. Spotnet en Sabnzbd toestaan in je firewall - xdcj schrijft:
BronBij mij was het de firewall die aangaf dat er wijzigingen waren in SPOTNET en SABNZB
Dit heb ik geaccepteerd en alles werkte weer.
4. Controleren of je niet te veel connecties hebt ingesteld - Monty meldt dat zijn probleem opgelost is door het aantal connecties naar beneden te halen
BronBij mij staat dit in het bestandje, ik heb de waarde "14" verandert naar "3" en nu doet ie het gewoon!
5. Avast Antivirus - NNTP scan uitschakelen in Avast
- Open het Avast settings-scherm
- Ga naar 'Real-Time shields'
- Ga naar 'Mail Shield'
- Ga naar 'Expert Settings'
- Haal het vinkje weg bij 'Scan newsgroup messages (NNTP)'
of kies voor een ander antivirus:
najjan schreef:
Bronik heb de avast virus scanner vervangen door de avg virus scanner werkt als nieuw
Aan alle spotnetgebruikers met dezelfde foutmelding de vraag om bovenstaande oplossingen eerst uit te proberen.
Weet je niet precies wat je moet doen? Geen probleem, ook dan helpen we je graag verder!