Er mogen op dit forum GEEN verzoekjes of requests gevraagd worden, dit staat ook in de regels die je accepteert bij het registreren op dit forum, hiervoor krijg je direct een permanente ban.

error 931 The connection attempt timed out, or the connected

Gebruikers helpen andere gebruikers. Als je hulp nodig of een probleem hebt , post het dan hier.

Moderator: Moderator Team

Forumregels
LEES: Forum Regels!

Topicstarter
Thedr
Berichten: 6
Lid geworden op: 30 nov 2011, 12:31
Reputation: 0
Usenet: Ziggo
Internet: Wisselend

error 931 The connection attempt timed out, or the connected

#1

Bericht door Thedr »

Support Request Template

Welk spotX programma gebruik je?: Spotnet
Wat is de versie van het spotX programma?: 1.8.1
Wat is je besturingssysteem?: Windows 7
Wat is de versie van het besturingssysteem?: 64bits
Welke Usenet Provider heb je?: Ziggo
Welke Internet Provider heb je?: verschillend
Welk Anti-Virus/Firewall programma gebruik je?: Avast Free Antivirus/Windows Firewall
Met welk programma download je?: Spotnet
Wanneer begon je probleem?: Verse installatie Spotnet op nieuwe laptop
Geef een beschrijving van je probleem: Ik heb op m'n nieuwe laptop een probleem om op spotnet te komen. Kan me niet aanmelden bij de server (Ziggo). Heb de nieuwste spotnet versie (1.8.1)
Foutmelding is als volgt:
"The connection attempt timed out, or the connected host has failed to respond. (931)"
Draai Windows 7 x64 op een Asus X5QSF laptop.
Iemand een idee?
Wat heb je gedaan om het probleem te verhelpen?: Heb de verschillende standaardpoorten (met/zonder SSL) geprobeerd, evenals ook handmatig invullen van servergegevens.
.net Framework 4 erop gezet.
Daarnaast Windows firewall uitgezet, evenals virusscanner op non-actief gezet. Beide zonder beter resultaat.
Zoeken op mijn foutmelding levert helaas ook niets op, zowel niet op forum van tweakers.net als op dit forum.
Schone installatie: Ja
XML bestand.: Geen antwoord gegeven

Generated by Support Toolkit SRT Generator.
Neem je online privacy serieus en gebruik een VPN verbinding!

Met een VPN verbinding van IPVanish wordt uw gehele internet verbinding versleuteld

U kunt dus veilig browsen, Torrents downloaden, Usenet downloaden en onderling versleutelde verbindingen opzetten.



watiefjij
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 mar 2011, 12:54
Reputation: 0
Usenet: eweka
Internet: orange

Re: error 931

#2

Bericht door watiefjij »

Heb precies hetzelfde, "The connection attempt timed out, or the connected host has failed to respond. (931)".

Heb al meerdere versies van spotnet geprobeerd, maar wilt niet baten :(

ManiaK
Berichten: 2396
Lid geworden op: 13 feb 2011, 20:51
Reputation: 0

Re: error 931

#3

Bericht door ManiaK »

watiefjij,
zou jij ook even de SRT in willen vullen?
Gaan we even kijken of we daarmee verder kunnen komen :thanks:
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."

Afbeelding
===============================
Ik beantwoord geen ondersteuningsvragen via PB
===============================

watiefjij
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 mar 2011, 12:54
Reputation: 0
Usenet: eweka
Internet: orange

Re: error 931

#4

Bericht door watiefjij »

Wilde het net gaan doen, maar heb het probleem op kunnen lossen!

Oplossing: De gegevens bij servers.xml in kladblok zelf invullen in plaast van via Spotnet zelf!

Moest wel SSL aanzetten met poort 443!

Hopelijk heeft de poster hier ook wat aan!

ManiaK
Berichten: 2396
Lid geworden op: 13 feb 2011, 20:51
Reputation: 0

Re: error 931

#5

Bericht door ManiaK »

Helemaal goed, watiefjij! Dank je wel voor het melden van de oplossing! :D
Thedr....zou jij willen kijken of dit jouw probleem ook verhelpt?
:thanku:
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."

Afbeelding
===============================
Ik beantwoord geen ondersteuningsvragen via PB
===============================

Topicstarter
Thedr
Berichten: 6
Lid geworden op: 30 nov 2011, 12:31
Reputation: 0
Usenet: Ziggo
Internet: Wisselend

Re: error 931

#6

Bericht door Thedr »

Die oplossing werkt hier niet helaas... zelfde foutmelding blijft, zowel met als zonder SSL en op de verschillende poorten.
Welke provider heb jij watiefjij, ook Ziggo?

watiefjij
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 mar 2011, 12:54
Reputation: 0
Usenet: eweka
Internet: orange

Re: error 931

#7

Bericht door watiefjij »

Orange, maar heb Eweka als payserver, heb je al spotlite geprobeerd, of het daar wel werkt?

Topicstarter
Thedr
Berichten: 6
Lid geworden op: 30 nov 2011, 12:31
Reputation: 0
Usenet: Ziggo
Internet: Wisselend

Re: error 931

#8

Bericht door Thedr »

Zojuist ff Spotlite erop gezet: werkt als een trein op poort 119 zonder SSL.

edit:

Heel raar :?
Kan nu wel verbinden, ook met Spotnet!
Probleem opgelost dus, maar niet duidelijk precies waardoor.
Iig dank voor jullie assistentie!

ManiaK
Berichten: 2396
Lid geworden op: 13 feb 2011, 20:51
Reputation: 0

Re: error 931

#9

Bericht door ManiaK »

Ik ben dol op problemen die zichzelf oplossen! :D
Bedankt voor het melden, Thedr!
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."

Afbeelding
===============================
Ik beantwoord geen ondersteuningsvragen via PB
===============================

Topicstarter
Thedr
Berichten: 6
Lid geworden op: 30 nov 2011, 12:31
Reputation: 0
Usenet: Ziggo
Internet: Wisselend

Re: error 931

#10

Bericht door Thedr »

Niet te vroeg juichen!

Heb nog wat extra info:
Gooide net Spotlite eraf (gebruik dat toch niet verder), doet Spotnet het weer niet (zelfde error als eerst).
Nu dus weer Spotlite erop gezet: Spotnet doet 't weer, mits Spotlite ook draait! (kan ook geen spots openen als Spotlite niet draait).

Simpele oplossing, maar ben dan wel benieuwd waar het probleem inzit.

Spotlite lijkt dus de verbinding op te zetten/te onderhouden, waar Spotnet dat niet lukt.
ter info: heb in Spotlite wel NNTP switch aan moeten zetten.

Mocht het Spotnet team nog verdere vragen hebben dan hoor ik dat graag!
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer