error 931 The connection attempt timed out, or the connected

Gebruikers helpen andere gebruikers. Als je hulp nodig of een probleem hebt , post het dan hier.

Moderator: Moderator Team

Forumregels
LEES: Forum Regels!

Dick
Answers: 0
Usenet: ?
Internet: planet

Re: error 931 The connection attempt timed out, or the conne

Bericht door Dick »

Ik zie regelmatig Avast voorbij komen.

Ergens moet ik iets uitzetten, maar waar??????????

ik krijg melding 931.....

ardy43
Usenet: sunnyusenet
Internet: kpn
Leeftijd: 59

Bericht door ardy43 »

hoi Dick,
- Open het Avast settings-scherm
- Ga naar 'Real-Time shields'
- Ga naar 'Mail Shield'
- Ga naar 'Expert Settings'
- Haal het vinkje weg bij 'Scan newsgroup messages (NNTP)'

lees verder dit topic even goed door :D

Monty
Internet: xs4all

Bericht door Monty »

Hi,

Ik krijg ook dezelfde foutmelding bij Spotnet.
Ik heb SpotLite gedownload, maar het maakt niet uit of deze aanstaat of niet.
Ook heb ik Spotnet als uitzondering toegevoegd aan mijn virus scanner (AVG), en op internet ontdekt dat hij niet nieuwsgroepen scant, dus daar kan het probleem ook niet liggen.
Ik wil graag de oplossing proberen waarin je in een bestand "server.xml" je gegevens invult ipv in Spotnet zelf, maar ik kan nergens deze vinden.
Kan iemand mij hiermee helpen, of weet iemand nog andere oplossingen?

PS: de downloads die ik in Spotnet nog had staan downloaden wel gewoon zonder problemen lijkt het.

ardy43

Bericht door ardy43 »

hoi Monty,

Je gaat als volgt te werk: de servers staan in het servers.xml bestand. Dit valt te vinden in het Spotnet mapje, dat staat in (Windows XP) in C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Spotnet of (Windows 7) in C:\ProgramData\Spotnet. Ook weer verborgen, wil je hem zien? zie mijn link. Je opent dit bestandje met 'Kladblok'. Kladblok kun je openen via: Menu Start => Alle Programma's => Bureau-accessoires => Kladblok. Sleep het servers.xml bestand in het venster van Kladblok.

verborgen mapen weergeven

kijk ook eens bij ervaring & discussie XS4All :D
en het alles oplossende topic.

ajvdijk
Usenet: spotnet
Internet: ziggo

Bericht door ajvdijk »

Hallo

Ik heb vanmiddag spotnet geinstaleerd maar kon steeds niet inloggen maar door het zoeken in jullie forum heb ik het probleem gevonden. Het was de avast visusscanner die de problemen opleverde. Bedankt voor alle informatie zo duidelijk voor een leek. Nu maar hopen dat we veel plezier gaan beleven aan jullie programma en kom ik ooit weer voor een proleem te staan weet ik waar ik moet zoeken nogmaals bedankt :thanks:

Monty
Internet: xs4all

Bericht door Monty »

Hoi ardy,
Bedankt voor je hulp - ik heb nu wel eindelijk servers.xml kunnen vinden ;)

Bij mij staat dit in het bestandje, ik heb de waarde "14" verandert naar "3" en nu doet ie het gewoon!

<Spotnet>
<Server Type="Headers" Server="news.xs4all.nl" Username="" Password="" Port="119" SSL="0" Connections="2" />
<Server Type="Downloads" Server="newszilla.xs4all.nl" Username="" Password="" Port="119" SSL="0" Connections="14" />
<Server Type="Uploads" Server="news.xs4all.nl" Username="" Password="" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
</Spotnet>

Heel erg bedankt voor alle hulp!! :thanku:

ardy43

Bericht door ardy43 »

Graag gedaan Monty :goed:
je kan het bestand opslaan als ,alleen lezen
je voorkomt dan dat spotnet het bestand weer aanpast :)

SpotNoob
Usenet: xsusenet

Help 931 error op nieuwe pc

Bericht door SpotNoob »

Support Request Template

Welk spotX programma gebruik je?: Spotnet
Wat is de versie van het spotX programma?: 1.8.1
Wat is je besturingssysteem?: Windows 7
Wat is de versie van het besturingssysteem?: 64bits
Welke Usenet Provider heb je?: xsusenet
Welke Internet Provider heb je?: KPN
Welk Anti-Virus/Firewall programma gebruik je?: Kaspersky internet security 2011
Met welk programma download je?: spotnet
Wanneer begon je probleem?: Zodra ik spotnet afgelopen zaterdag had geinstalleerd kreeg ik al de befaamde 931 melding. Echter betreft het een gloednieuwe pc met windows 7....
Geef een beschrijving van je probleem: Ik heb spotnet 1,5 maand geleden voor het eerst gebruikt op mijn oude pc. Werkte prima in combinatie met mijn xsuxenet premium account. Echter na 4 weken kreeg ik de befaamde error 931, en als je dan toch het programma ingaat 950 en 952. Ik wilde toch al een nieuwe pc halen (ik dacht dat microsoft works wellicht de boosdoener was) dus ik een nieuwe pc gehaald. Wat blijkt... het is een prachtig snel ding echter spotnet werkt nog steeds niet naar behoren.
XML bestand.:

Code: Selecteer alles

<Spotnet>
  <Server Type="Headers" Server="reader.xsusenet.com" Username="username" Password="pw" Port="443" SSL="1" Connections="1" />
  <Server Type="Downloads" Server="reader.xsusenet.com" Username="username" Password="pw" Port="443" SSL="1" Connections="11" />
  <Server Type="Uploads" Server="reader.xsusenet.com" Username="username" Password="pw" Port="443" SSL="1" Connections="1" />
</Spotnet>
Generated by Support Toolkit SRT Generator.

ardy43

Re: Help 931 error op nieuwe pc

Bericht door ardy43 »

Hoi SpotNoob,
Als ik het goed heb horen er 12 verbindingen bij je abbonement,probeer eens 1 verbinding minder bij <Server Type="Downloads" Server="reader.xsusenet.com" Username="username" Password="pw" Port="443" SSL="1" Connections="11" />

dan wordt het dus,
Type="Downloads" Server="reader.xsusenet.com" Username="username" Password="pw" Port="443" SSL="1" Connections="10" />

helpt dat niet ,lees dan hier over de zelfde foutmelding
laat even weten of dit helpt :D

SpotNoob
Usenet: xsusenet

Re: Help 931 error op nieuwe pc

Bericht door SpotNoob »

Dank voor de snelle reactie. Ik heb het gewijzigd maar dit heeft geen effect. Ook heb ik de link even gevolgd die je had gegegeven. Deze post had ik reeds gelezen en de tips daaruit heb ik allemaal geprobeerd maar helaas... Om gek van te worden. En dan te bedenken dat het keurig heeft gewerkt..... Zou het mijn firewall kunnen zijn? Ik heb een experiabox v8..
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer