Fout bij toevoegen post/spot

Moderator: Moderator Team

watnou
Answers: 0
Usenet: pureusenet
Internet: xs4all

Re: Fout bij toevoegen post/spot

Bericht door watnou »

Ik heb ook deze melding met het toevoegen van een spot SPOT XML is niet ASCII
en ik heb xs4all .

Eerlijk gezegt word ik een beetje moe van spotnet,-lite,-grit ! :(

Er zijn de laatste tijd te veel problemen maar ja ...... een beter alternatief is er niet , ze zijn de grootste :cry:
Ik hoop dat iemand dit probleem kan oplossen .

Hermansoft

Bericht door Hermansoft »

Betreft het ASII probleem.
De enige manier die op het Forum beschreven wordt is door de teksten direct in het invoegscherm in te typen. Dat is uiteraard een waardeloos advies omdat de omschrijving van een spot gweldig veel tijd kost in vergelijking met copy>paste van internet, Word of Notepad.
Graag zou ik zien dat hier een goede oplossing voor komt!

Heaven4all
Usenet: hitnews
Internet: UPC

Bericht door Heaven4all »

Deze fout had ik ook doordat ik de info direct van Moviemeter kopieer.
Ik ben op zoek gegaan naar die "hoge komma's" en heb die verwijdert, nu pakt ie mijn spots wel.

Succes ermee.
Groeten Heaven4all

TheGreatGonzales

Bericht door TheGreatGonzales »

Het is slordig dat Spotnet e.a. niet fatsoenlijk omgaan met verschillende karaktersets voor de invoer, en de enige échte oplossing is dat de programmeurs hier betere code voor schrijven. In de tussentijd zou het voor spotters die hier last van hebben wellicht een workaround zijn om hun teksten door een conversie heen te halen die simpelweg alles omzet naar 7-bits ASCII (want dat werkt altijd). Nog steeds wat meer werk, maar beter dan alle probleemkarakters handmatig veranderen. Nadeel is dat alleen tekens uit deze tabel mogelijk zijn bij deze "absolute basis" karakterset, dus bijvoorbeeld letters met accenten en speciale tekens die hier niet bijstaan zullen worden vervangen door alternatieven.

Hier is een voorbeeld van zo'n converter. Selecteer bij "new charset" de optie "us-ascii" (of typ het in onder de selectielijst). Klik bij "document to convert" op "direct input" en plak daar de beschrijving. Klik op "convert" en kopieer de tekst onder "converted result" naar Spotnet.

submarines

Bericht door submarines »

vandaag plots weer bij spotten veel ascii errors, telkens met andere karakters, deze keer een dubbelpunt teken boven o of a

dank aan de TheGreatGonzales voor zijn antwoord hier op 11 okt 2011, 14:37 en de link voor conversie en uitleg

al mijn andere pogingen mislukten

hjvbft

Bericht door hjvbft »

Het is via SpotWeb mogelijk om te spotten met UTF8. Hierdoor zijn tekens als é ë è ê geen probleem.
Deze spots zien er daarna goed uit in o.a. Spotnet, SpotLite en SpotWeb.
Spotnet gebruikt t/m versie 1.7.6 voor het spotten ASCII.

De nzb is nog niet goed bij spots toegevoegd via SpotWeb.
Spotnet "Fout bij het parsen" en SpotLite "NZB bevat foutieve XML".
Dit zal binnenkort wel opgelost zijn en is er een nieuwe mogelijkheid om te spotten.
Gesloten Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer