Spotnet?
Moderator: Moderator Team
-
- Usenet: Hitnews
- Internet: UPC Nederland
- Leeftijd: 36
Spotnet?
Nu FTD 1 dag nog heeft, tot het zijn deuren sluit vroeg ik me af of spotnet beetje goed is?
Wat heb je allemaal nodig voor spotnet? Ik hoor veel mensen dat je met je pay-server moet inloggen etc.
- Nu vroeg ik me af of dat veilig is, en Spotnet werkt totaal anders dan FTD met het posten van spots enz.
ik zie veel dingen dat je meot doen, om het optimaal te krijgen etc etc...
Ik hoor ook mensen zeggen dat je pay-server gebruikersnaam ook tevens je weergave naam is op spotnet, is dat wel oke?
Dus hoe zit dat allemaal met spotnet?
Wat heb je allemaal nodig voor spotnet? Ik hoor veel mensen dat je met je pay-server moet inloggen etc.
- Nu vroeg ik me af of dat veilig is, en Spotnet werkt totaal anders dan FTD met het posten van spots enz.
ik zie veel dingen dat je meot doen, om het optimaal te krijgen etc etc...
Ik hoor ook mensen zeggen dat je pay-server gebruikersnaam ook tevens je weergave naam is op spotnet, is dat wel oke?
Dus hoe zit dat allemaal met spotnet?
-
Re: Spotnet?
ik gebruik spotnet nu enkele weken al maar heb zelf nog niets gepost/gespot...
ik heb zelf een payserver bij xsnews en spotnet werkt top bij mij hoor!
grote voordeel tov FTD vind ik dat je makkelijker aan een volle database met spots kan (moet je hier effe opzoeken)
dus de dag van de installatie hier had ik al 350K+ spots
wat van de gebruikersnaam van je payserver op spotnet is, geen idee...
ik heb zelf een payserver bij xsnews en spotnet werkt top bij mij hoor!
grote voordeel tov FTD vind ik dat je makkelijker aan een volle database met spots kan (moet je hier effe opzoeken)
dus de dag van de installatie hier had ik al 350K+ spots

wat van de gebruikersnaam van je payserver op spotnet is, geen idee...
-
- Usenet: LightningUsenet
- Internet: KPN
- Leeftijd: 30
De ervaring van spotnet verschilt per newsserver die je gebruikt, met welke nieuwsserver wil je deze gaan gebruiken?
Gr Stroopwafel
Gr Stroopwafel
-
Ik wil dit met download2day gaan gebruiken, (is die goed)
+ waarom zo dat je niet een reguliere username kan gebruiken, maar echt je pay-server username?
Waarom dat dan?
+ waarom zo dat je niet een reguliere username kan gebruiken, maar echt je pay-server username?
Waarom dat dan?
-
Zover ik het begrijp heb je voor spotnet zelf geen usernamen ed nodig. Om toegang te krijgen tot je (pay)server heb je wel een username, id of hoe ze die dingen noemen met wachtwoord nodig. Dit vraagt spotnet aan jouw omdat het progje toegang tot jouw (pay)server moet krijgen anders kun je geen headers en bestanden downloaden.
Wat betrefd een payserver probeer LightningUsenet...2,50 euro per maand en een heeeeeleboel headers.
Wat betrefd een payserver probeer LightningUsenet...2,50 euro per maand en een heeeeeleboel headers.
‘Geit neet’ besjteit neet !!!!!!
-
Bedoel je daarmee dat het aantal dagelijkse nieuwe posts afhangt van je server ?stroopwafel schreef:De ervaring van spotnet verschilt per newsserver die je gebruikt, met welke nieuwsserver wil je deze gaan gebruiken?
Ik heb bvb nu telenet als server maar zou ik dus meer of minder spots binnenhalen als ik mijn payserver usenet4u gebruik ?
De originele data kwam vlot binnen met telenet 250.000 posts.
Maar als ik vandaag nieuwe posts ftd vergelijk met spotnet komt nagenoeg niets overeen.
Spotnet heeft er veel minder en totaal andere posters.
mvg
hier zijn al heel veel lopende topics over, maar de verkorte versie is dat na vandaag de meeste van die zogenaamde missende spots achter ons ligtpirrewit schreef:Bedoel je daarmee dat het aantal dagelijkse nieuwe posts afhangt van je server ?stroopwafel schreef:De ervaring van spotnet verschilt per newsserver die je gebruikt, met welke nieuwsserver wil je deze gaan gebruiken?
Ik heb bvb nu telenet als server maar zou ik dus meer of minder spots binnenhalen als ik mijn payserver usenet4u gebruik ?
De originele data kwam vlot binnen met telenet 250.000 posts.
Maar als ik vandaag nieuwe posts ftd vergelijk met spotnet komt nagenoeg niets overeen.
Spotnet heeft er veel minder en totaal andere posters.
mvg
als je echt hier mee van wilt weten moet je even zoeken op het forum
Gewoon proberen en zelf ervarendjbosanac schreef:Ik wil dit met download2day gaan gebruiken, (is die goed)
Waarom dat dan?
als het niet lukt helpen we je hier
succes!
-
Ik heb nu het zelf ervaren het spotten, en het binnenhalen van spots.
Maar waarom gaat het veel langzamer via spot-net binnenhalen dan dat ik het via newsleecher doet?
En kan je zeg maar als je op een spot staat, de informatie die de spotter heeft toegevoegd, kopiëren en plakken als je wilt in een kladblok?
En waarom duurt het zo fking lang voordat de berichten geladen zijn?
Want soms duurt het 5 tot 10 minuten voordat berichten geladen zijn, en dan heb je er misschien maar 1 of 2.
Is daar geen manier voor, ? want op ftd ging het echt vloeiend..
Maar waarom gaat het veel langzamer via spot-net binnenhalen dan dat ik het via newsleecher doet?
En kan je zeg maar als je op een spot staat, de informatie die de spotter heeft toegevoegd, kopiëren en plakken als je wilt in een kladblok?
En waarom duurt het zo fking lang voordat de berichten geladen zijn?
Want soms duurt het 5 tot 10 minuten voordat berichten geladen zijn, en dan heb je er misschien maar 1 of 2.
Is daar geen manier voor, ? want op ftd ging het echt vloeiend..
heel veel vragen en op al deze vragen kun je echt goede antwoorden vinden op het forum.
ik ga toch snelle antwoorden geven:
1. je kunt nog steeds newsleecher gebruiken. Gewoon binnen instellingen de downloadknop zo instellen dat hij de NZB bewaart. Geen probleem
2. tekst copy paste staat op de feature request lijst voor volgende versie van dag 1
3. berichten laden gaat via je header server. hiervoor kun je veel alternatieve oplossingen vinden op dit forum om het sneller te krijgen
ga dit topic nu afsluiten
niet eens met het slotje?, stuur me even een pb
ik ga toch snelle antwoorden geven:
1. je kunt nog steeds newsleecher gebruiken. Gewoon binnen instellingen de downloadknop zo instellen dat hij de NZB bewaart. Geen probleem
2. tekst copy paste staat op de feature request lijst voor volgende versie van dag 1
3. berichten laden gaat via je header server. hiervoor kun je veel alternatieve oplossingen vinden op dit forum om het sneller te krijgen
ga dit topic nu afsluiten
niet eens met het slotje?, stuur me even een pb