Welke server instellingen voor Supernews?
Moderators: Supporters, Moderator Team
Forumregels
LEES: Forum Regels!
LEES: Forum Regels!
-
- Usenet: Supernews
- Internet: Tele2
- Contacteer:
Welke server instellingen voor Supernews?
Ik heb de gok maar gewaagd, en heb gekozen voor Supernews.
Nu heb ik alleen een paar vraagjes;
1)
In de registratie email die ik van Supernews kreeg word ik aangeraden om op news.supernews.com in te loggen, terwijl bij het openen van Spotnet, de server standaard op news.eu.supernews.com staat.
(op de site van Supernews word gesproken over OF news.supernews.com, OF news.eu.supernews.com)
* Welke server kan ik nu het beste kiezen, en wat is het verschil tussen beiden?
2)
Ook bij het kiezen van de poort vind ik het een beetje verwarrend, bij het openen van Spotnet staat Supernews standaard op poort 119 (dit word ook op hun website zo aangegeven als standaard poort), maar dit is geen SSL verbinding.
Is het niet slimmer (veiliger) om via poort 443 of 563 verbining te maken, aangezien dit wel SSL is?
* Waarom worden die SSL poorten op hun website niet genoemd, is hier een reden voor?
(is de stabiliteit of kwaliteit op deze SSL poorten soms minder ofzo)
--------------------
Ik vind het wel belangrijk dat ik geen onnodig risico loop, betreft al dat gezeik over downloadverbod en dergelijke, vandaar mijn SSL gerelateerde vragen.
(zeker gezien ik zelfstandig ondernemer ben, moet ik extra op mijn tellen passen)
- Verder gebruik ik Supernews puur en alleen om te downloaden, ik upload verder niks.
Thanks!
Nu heb ik alleen een paar vraagjes;
1)
In de registratie email die ik van Supernews kreeg word ik aangeraden om op news.supernews.com in te loggen, terwijl bij het openen van Spotnet, de server standaard op news.eu.supernews.com staat.
(op de site van Supernews word gesproken over OF news.supernews.com, OF news.eu.supernews.com)
* Welke server kan ik nu het beste kiezen, en wat is het verschil tussen beiden?
2)
Ook bij het kiezen van de poort vind ik het een beetje verwarrend, bij het openen van Spotnet staat Supernews standaard op poort 119 (dit word ook op hun website zo aangegeven als standaard poort), maar dit is geen SSL verbinding.
Is het niet slimmer (veiliger) om via poort 443 of 563 verbining te maken, aangezien dit wel SSL is?
* Waarom worden die SSL poorten op hun website niet genoemd, is hier een reden voor?
(is de stabiliteit of kwaliteit op deze SSL poorten soms minder ofzo)
--------------------
Ik vind het wel belangrijk dat ik geen onnodig risico loop, betreft al dat gezeik over downloadverbod en dergelijke, vandaar mijn SSL gerelateerde vragen.
(zeker gezien ik zelfstandig ondernemer ben, moet ik extra op mijn tellen passen)
- Verder gebruik ik Supernews puur en alleen om te downloaden, ik upload verder niks.
Thanks!
Laatst gewijzigd door Dx3me op 12 okt 2014, 16:11, 1 keer totaal gewijzigd.
"Do not go where the Path may lead, go instead where there is no Path and leave a Trail"
-
- Moderator Team Lid
Re: Welke server instellingen voor Supernews?
Gewoon news.supernews.com instellen.
SSL is voor angsthazen die vermoeden dat de NSA hun netwerkverkeer afluistert.
En onder het mom van 'je weet maar nooit' moet alles dichtgetimmerd worden.
Uiteraard kun je SSL gewoon proberen. Als het niet werkt : pech.
SSL is voor angsthazen die vermoeden dat de NSA hun netwerkverkeer afluistert.
En onder het mom van 'je weet maar nooit' moet alles dichtgetimmerd worden.
Uiteraard kun je SSL gewoon proberen. Als het niet werkt : pech.