Problemen na Windows XP herinstallatie (spotnet 1.8.1)
Moderator: Moderator Team
Forumregels
LEES: Forum Regels!
LEES: Forum Regels!
-
Problemen na Windows XP herinstallatie (spotnet 1.8.1)
Support Request Template
Welk spotX programma gebruik je?: Spotnet
Wat is de versie van het spotX programma?: 1.8.1 / 1.7.6
Wat is je besturingssysteem?: Windows XP
Wat is de versie van het besturingssysteem?: 32bits
Welke Usenet Provider heb je?: Sunnyusenet
Welke Internet Provider heb je?: Caiway
Welk Anti-Virus/Firewall programma gebruik je?: AVG
Met welk programma download je?: spotnet
Wanneer begon je probleem?: Schone installatie Windows XP Pro. Daarna heeft het probleem zich voorgedaan.
Geef een beschrijving van je probleem: Wanneer Spotnet 1.8.1 ge??nstalleerd is gaat na het instellen het systeem spots ophalen. Dit duurt ca een half uur a uur. Vervolgens word de volgende foutmelding weergegeven: "SystemOutOfMemoryException".
Vervolgens lijkt het systeem bruikbaar maar is het niet. Als ik een spot aanklik word de spot wel geopend maar de reacties worden niet geladen en kan ook niet downloaden.
Gezocht in forum en een van de oplossingen is installeren 1.7.6. Heb dit uitgevoerd maar vervolgens als ik 1.7.6 opstart gaat het systeem elke keer alle spots opnieuw ophalen. Daarnaast duurt het ophalen van reacties zeer lang! Ook lijkt het zo alsof ik niet de laatste spots en reacties krijg.
XML bestand.: Geen antwoord gegeven
Generated by Support Toolkit SRT Generator.
Welk spotX programma gebruik je?: Spotnet
Wat is de versie van het spotX programma?: 1.8.1 / 1.7.6
Wat is je besturingssysteem?: Windows XP
Wat is de versie van het besturingssysteem?: 32bits
Welke Usenet Provider heb je?: Sunnyusenet
Welke Internet Provider heb je?: Caiway
Welk Anti-Virus/Firewall programma gebruik je?: AVG
Met welk programma download je?: spotnet
Wanneer begon je probleem?: Schone installatie Windows XP Pro. Daarna heeft het probleem zich voorgedaan.
Geef een beschrijving van je probleem: Wanneer Spotnet 1.8.1 ge??nstalleerd is gaat na het instellen het systeem spots ophalen. Dit duurt ca een half uur a uur. Vervolgens word de volgende foutmelding weergegeven: "SystemOutOfMemoryException".
Vervolgens lijkt het systeem bruikbaar maar is het niet. Als ik een spot aanklik word de spot wel geopend maar de reacties worden niet geladen en kan ook niet downloaden.
Gezocht in forum en een van de oplossingen is installeren 1.7.6. Heb dit uitgevoerd maar vervolgens als ik 1.7.6 opstart gaat het systeem elke keer alle spots opnieuw ophalen. Daarnaast duurt het ophalen van reacties zeer lang! Ook lijkt het zo alsof ik niet de laatste spots en reacties krijg.
XML bestand.: Geen antwoord gegeven
Generated by Support Toolkit SRT Generator.
-
- Moderator Team Leider
- Usenet: UNS
- Internet: UPC
- Contacteer:
Re: Problemen na Windows XP herinstallatie (spotnet 1.8.1)
Het klinkt alsof je een redelijk oude pc hebt, kan dit kloppen?
Regels/Rules | pySabRename
Er zijn weer spotnet updates, klik hier!
API's kijken doe je maar in de dierentuin!
-
De PC is al wat ouder inderdaad. Het vreemde is dat Spotnet 1.8.1 voor de herinstallatie van Windows XP nog wel werkte.
Alle updates van Windows XP zijn geïnstalleerd en heb de nieuwste .net framework installatie die op XP geïnstalleerd kan worden (4.0).
Alle updates van Windows XP zijn geïnstalleerd en heb de nieuwste .net framework installatie die op XP geïnstalleerd kan worden (4.0).
-
- Moderator Team Leider
- Usenet: UNS
- Internet: UPC
- Contacteer:
Het lijkt er op dat je computer te weinig werkgeheugen heeft voor het openen van spotnet. Doe eens rechtermuisknop op deze computer en dan eigenschappen, zet dan hier neer hoeveel werkgeheugen(RAM) je pc heeft.
Mag ik je er op wijzen dat XP over minder dan twee maanden niet meer ondersteund wordt, dit houd in dat gaten in het besturingssysteem voor altijd open zullen blijven!
Mag ik je er op wijzen dat XP over minder dan twee maanden niet meer ondersteund wordt, dit houd in dat gaten in het besturingssysteem voor altijd open zullen blijven!
Regels/Rules | pySabRename
-
- Supporter
- Usenet: Sunny
- Internet: Ziggo
- Leeftijd: 110
Feit dat je voorheen geen problemen gezien hebt, komt waarschijnlijk omdat het aantal te headeren spots niet veel zijn, max. een paar dagen. Nu moet je systeem 600.000+ spots en 2.000.000+ comments verwerken, waardoor je geheugen volloopt.
- GEEN SUPPORT VRAGEN VIA PB!!
- "I had to google "jfgi" to see what it meant. The irony is overwhelming."
- Spam Be Gone-SN, Filter Editor-SN, Spotnet Themes, Spotweb Easy R.C. 2, Board rules
-
De PC heeft 3.46 GB geheugen. Als ik Spotnet aanzet blijft er gedurende spots ophalen ongeveer minimaal 1 gb fysiek geheugen over. Ik weet niet of dat dan gereserveerd is of zoiets maar dat zou het probleem niet moeten zijn lijkt mij. Of heb ik het mis?
Kan ik er ook voor zorgen dat Spotnet minder spots ophaalt de eerste keer? Of dat het gedeeltes ophaalt?
Enig idee hoe het komt dat de oude versie (1.7.6) wel alle spots ophaalt? Word het geheugen anders gebruikt bij die versie? 1.7.6. werkt helaas ook niet goed omdat het de spots niet opslaat. Bij een herstart worden alle spots weer opnieuw opgehaald. Daarnaast duurt het ophalen van reacties (ook bij versie 1.7.6) erg lang (10 min).
Ik heb inderdaad gehoord dat Windows XP over twee maanden geen updates meer krijgt. Ik denk er ook over na om Windows te vervangen. Maar voor nu is dat nog niet aan de orde.
Kan ik er ook voor zorgen dat Spotnet minder spots ophaalt de eerste keer? Of dat het gedeeltes ophaalt?
Enig idee hoe het komt dat de oude versie (1.7.6) wel alle spots ophaalt? Word het geheugen anders gebruikt bij die versie? 1.7.6. werkt helaas ook niet goed omdat het de spots niet opslaat. Bij een herstart worden alle spots weer opnieuw opgehaald. Daarnaast duurt het ophalen van reacties (ook bij versie 1.7.6) erg lang (10 min).
Ik heb inderdaad gehoord dat Windows XP over twee maanden geen updates meer krijgt. Ik denk er ook over na om Windows te vervangen. Maar voor nu is dat nog niet aan de orde.
-
- Usenet: sunnyusenet
- Internet: kpn
- Leeftijd: 59
Het is niet mogelijk de spots in delen op te halen. De eerste keer worden alle beschikbare headers verwerkt.
Spotnet 1.7.6 maakt gebruik van een ander soort database nml: (.db)
De maker van Spotnet heeft in 1.8.1 gekozen voor een ander databaseformaat (.dbs en .dbc) omwille van de snelheid van het programma.
Probeer anders eens of het lukt met Spotlite.
Spotlite Handleiding
SpotLite is minder belastend voor een pc en heeft de mogelijkheid het aantal op te halen headers (spots) te verlagen.
Bij spotlite,opties,configuratie,bij spots ,max. aantal headers binnenhalen veranderen in max 1000
en bij max aantal dagen, 180
Start SpotLite op haal alle headers binnen als dit goed gaat ga je dit je dit stapsgewijs verhogen in Spotlite zelf onder configuratie
Download de volgende programma's
Spotnet 1.7.6 maakt gebruik van een ander soort database nml: (.db)
De maker van Spotnet heeft in 1.8.1 gekozen voor een ander databaseformaat (.dbs en .dbc) omwille van de snelheid van het programma.
Probeer anders eens of het lukt met Spotlite.
Spotlite Handleiding
SpotLite is minder belastend voor een pc en heeft de mogelijkheid het aantal op te halen headers (spots) te verlagen.
Bij spotlite,opties,configuratie,bij spots ,max. aantal headers binnenhalen veranderen in max 1000
en bij max aantal dagen, 180
Start SpotLite op haal alle headers binnen als dit goed gaat ga je dit je dit stapsgewijs verhogen in Spotlite zelf onder configuratie
Download de volgende programma's
- Spotlite v2.0 is incl. NZB knoppen
- Spoiler: show
- optie improver skin black-whitelist
- Externe news-readers (kies één newsreader)
-
Hoi Ardy43,
dank je voor je reactie. Ik ga het proberen met Spotlite.
dank je voor je reactie. Ik ga het proberen met Spotlite.