snelheid is heel traag

Gebruikers helpen andere gebruikers. Als je hulp nodig of een probleem hebt , post het dan hier.

Moderator: Moderator Team

Forumregels
LEES: Forum Regels!

Topicstarter
Mrjonker
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 okt 2012, 17:42
Answers: 0
Usenet: eweka
Internet: upc

snelheid is heel traag

#1

Bericht door Mrjonker »

Support Request Template

Welk spotX programma gebruik je?: Spotnet
Wat is de versie van het spotX programma?: 1.8.1
Wat is je besturingssysteem?: Windows XP
Wat is de versie van het besturingssysteem?: 64bits
Welke Usenet Provider heb je?: eweka
Welke Internet Provider heb je?: upc
Welk Anti-Virus/Firewall programma gebruik je?: mcafee
Met welk programma download je?: eweka
Wanneer begon je probleem?: Spotnet opnieuw geinstaleerd via een andere draadloze verbinding dan normaal.
Geef een beschrijving van je probleem: Nadat ik Spotnet opnieuw had geinstaleerd bij een vriend thuis was de snelheid prima, maar toen ik eenmaal thuis wilde downloaden komt de snelheid niet boven de 100 kb/s
XML bestand.:

Code: Selecteer alles

kan ik niet vinden.
Generated by Support Toolkit SRT Generator.
Gebruikersavatar

ardy43
Berichten: 1705
Lid geworden op: 05 mar 2011, 10:15
Answers: 0
Usenet: sunnyusenet
Internet: kpn
Leeftijd: 59

Re: snelheid is heel traag

#2

Bericht door ardy43 »

Hoi Mrjonker,

Over snelheid op de Eweka site;

Snelheid
Eweka biedt genoeg capaciteit op haar netwerk om haar services te kunnen gebruiken. Vanzelfsprekend is de maximale haalbare snelheid ook afhankelijk van uw abonnement bij uw internetprovider.
Verminderde snelheid kan allerlei oorzaken hebben. Wij adviseren het volgende te controleren,

LET OP: De snelheid wordt ook beïnvloed door de kwaliteit van uw (netwerk)apparatuur

Heeft u de modem (en/of router) al eens uitgezet, ofwel spanningsloos gemaakt, en na korte tijd weer aangezet?
Verhindert uw antivirusprogramma en/of firewall maximale snelheid? Zet eventueel het antivirusprogramma en/of firewall tijdelijk uit en controleer of er verschil is in snelheid.
Doet uw news client op de achtergrond aan automatisch repareren en uitpakken? Zet eventueel deze functie(s) uit.
Zijn er andere processen op de computer actief die veel rekenkracht vergen, veel gebruik maken van de harde schijf en/of de internetverbinding gebruiken? Dit kan nadelige invloed hebben op de snelheid.
Zijn er andere huisgenoten die gebruik maken van de internetverbinding?
Houdt er rekening mee dat "draadloos werken" ten koste kan gaan van de snelheid. Vaak wordt de maximale snelheid niet gehaald omdat deze afhankelijk is van de ontvangstkwaliteit. Voor een optimale snelheid kunt u beter gebruik maken van een kabel tussen uw computer en de modem/router.

Welke poort gebruik je?
Is dat poort 119,probeer anders eens SSL poort 563

Iedereen kan met zijn huidige aanmeldgegevens inloggen op server 'sslreader.eweka.nl', via poort 563. U dient hiervoor in uw news client wel eerst de functie SSL aan te vinken.

Ik gebruik spotnet alleen voor het openen van de nzb,
Voor het downloaden gebruik ik een aparte newsreader.
Het voordeel daarvan is dat het downloaden vaak sneller gaat.
Hoe dat moet zie dit topic viewtopic.php?f=3&t=5328#p46682

Topicstarter
Mrjonker
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 okt 2012, 17:42
Answers: 0
Usenet: eweka
Internet: upc

Re: snelheid is heel traag

#3

Bericht door Mrjonker »

Beste ardy43,

Ik heb van alles geprobeerd, maar uiteindelijk heb ik Spotnet ook thuis volledig verwijderd en opnieuw geinstaleerd.
Ook heb ik de router uit en weer aangezet.
De snelheid is nu weer optimaal dus deze topic kan gesloten worden (:)
Bedankt!
Gebruikersavatar

ardy43
Berichten: 1705
Lid geworden op: 05 mar 2011, 10:15
Answers: 0
Usenet: sunnyusenet
Internet: kpn
Leeftijd: 59

Re: snelheid is heel traag

#4

Bericht door ardy43 »

Mooi,nog bedankt voor het melden :goed:

Topicstarter
Mrjonker
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 okt 2012, 17:42
Answers: 0
Usenet: eweka
Internet: upc

Re: snelheid is heel traag

#5

Bericht door Mrjonker »

ardy43 schreef:Mooi,nog bedankt voor het melden :goed:


Ardy43,

Ik heb nu weer hetzelfde probleem.
Ik heb Spotnet maar weer verwijderd en opnieuw geinstaleerd.
Snelheid komt niet boven de 100 kb/s.

Waar kan dat aan liggen?
Gebruikersavatar

ardy43
Berichten: 1705
Lid geworden op: 05 mar 2011, 10:15
Answers: 0
Usenet: sunnyusenet
Internet: kpn
Leeftijd: 59

Re: snelheid is heel traag

#6

Bericht door ardy43 »

Probeer anders eens spotnet te gebruiken met een aparte newsreader,
zie mn eerdere bericht :)

Ypsos
Moderator Team Lid
Berichten: 1420
Lid geworden op: 28 feb 2011, 08:06
Answers: 0

Re: snelheid is heel traag

#7

Bericht door Ypsos »

Als dit aanhoud contact opnemen met UPC en je modem door laten meten en eventueel ook een lijnmeting laten verrichten (kijken of er geen breuk in de groene kabel zit)

zie bijvoorbeeld: UPC 50MB onstabiel, lage snelheid
http://www.chelloo.com/upc/index.php?topic=41954.0

http://www.chelloo.com/upc/index.php?topic=41954.10

http://www.chelloo.com/upc/index.php?topic=41954.20
Wolter >> UPC Forum » UPC Internet » Internet - Algemeen » UPC 50MB onstabiel, lage snelheid schreef:
Ik heb het nog niet terug gelezen in dit topic. Wil je 1 klein dingetje testen ??

Zet je TV analoog op SBS6 of Veronica en ga dan internetten en iets van ca
1 GB downloaden als je dan horizontale strepen ziet door SBS6 of Veronica
is de splitter kaduuk en is de oplossing dus simpel.

Succes Wolter. bron
Spotnet (Classic) 1.9.1.1
Spotnet Backup incl. Spotnet gebruikers ID
Spotnet Removal Tool
SpotLite skins (thema's)

Windows meldingen Uitschakelen nadat bestand is gedownload! (Spotnet Classic 1.9.0.9 /1.9.1.0)
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer