Hoi Mrjonker,
Over snelheid op de Eweka site;
Snelheid
Eweka biedt genoeg capaciteit op haar netwerk om haar services te kunnen gebruiken. Vanzelfsprekend is de maximale haalbare snelheid ook afhankelijk van uw abonnement bij uw internetprovider.
Verminderde snelheid kan allerlei oorzaken hebben. Wij adviseren het volgende te controleren,
LET OP: De snelheid wordt ook beïnvloed door de kwaliteit van uw (netwerk)apparatuur
Heeft u de modem (en/of router) al eens uitgezet, ofwel spanningsloos gemaakt, en na korte tijd weer aangezet?
Verhindert uw antivirusprogramma en/of firewall maximale snelheid? Zet eventueel het antivirusprogramma en/of firewall tijdelijk uit en controleer of er verschil is in snelheid.
Doet uw news client op de achtergrond aan automatisch repareren en uitpakken? Zet eventueel deze functie(s) uit.
Zijn er andere processen op de computer actief die veel rekenkracht vergen, veel gebruik maken van de harde schijf en/of de internetverbinding gebruiken? Dit kan nadelige invloed hebben op de snelheid.
Zijn er andere huisgenoten die gebruik maken van de internetverbinding?
Houdt er rekening mee dat "draadloos werken" ten koste kan gaan van de snelheid. Vaak wordt de maximale snelheid niet gehaald omdat deze afhankelijk is van de ontvangstkwaliteit. Voor een optimale snelheid kunt u beter gebruik maken van een kabel tussen uw computer en de modem/router.
Welke poort gebruik je?
Is dat poort 119,probeer anders eens SSL poort 563
Iedereen kan met zijn huidige aanmeldgegevens inloggen op server 'sslreader.eweka.nl', via poort 563. U dient hiervoor in uw news client wel eerst de functie SSL aan te vinken.
Ik gebruik spotnet alleen voor het openen van de nzb,
Voor het downloaden gebruik ik een aparte newsreader.
Het voordeel daarvan is dat het downloaden vaak sneller gaat.
Hoe dat moet zie dit topic
viewtopic.php?f=3&t=5328#p46682