Blocknews haalt sinds 01-09-2012 15:53 geen nieuwe spots op
Moderator: Moderator Team
Forumregels
LEES: Forum Regels!
LEES: Forum Regels!
-
- Usenet: IPv6 & Tele2
- Internet: Tele2 @ 20Mb/s
- Leeftijd: 31
- Contacteer:
Answers: 0
Blocknews haalt sinds 01-09-2012 15:53 geen nieuwe spots op
Welk spotX programma gebruik je?: SpotLite
Wat is de versie van het spotX programma?: 2.0
Wat is je besturingssysteem?: Windows 7
Wat is de versie van het besturingssysteem?: 32bits
Welke Usenet Provider heb je?: Blocknews
Welke Internet Provider heb je?: Tele2
Welk Anti-Virus/Firewall programma gebruik je?: Windows Firewall, MS Security Essentials
Met welk programma download je?: Alt.Binz
Wanneer begon je probleem?: Sinds gisteren
Geef een beschrijving van je probleem: Sinds 01-09-2012 15:53 haalt Blocknews geen nieuwe headers meer op in Spotlite, spots openen en reacties plaatsen lukt wel.
XML bestand.: Geen antwoord gegeven
Wat is de versie van het spotX programma?: 2.0
Wat is je besturingssysteem?: Windows 7
Wat is de versie van het besturingssysteem?: 32bits
Welke Usenet Provider heb je?: Blocknews
Welke Internet Provider heb je?: Tele2
Welk Anti-Virus/Firewall programma gebruik je?: Windows Firewall, MS Security Essentials
Met welk programma download je?: Alt.Binz
Wanneer begon je probleem?: Sinds gisteren
Geef een beschrijving van je probleem: Sinds 01-09-2012 15:53 haalt Blocknews geen nieuwe headers meer op in Spotlite, spots openen en reacties plaatsen lukt wel.
XML bestand.: Geen antwoord gegeven
"Press any key to continue, where's the any key?" - Homer Simpson
R.I.P. † 30-01-2010: news.ipv6.eweka.nl
R.I.P. † 01-03-2011: FTD
-
Re: Blocknews haalt sinds 01-09-2012 15:53 geen nieuwe spots
De server eunews.blocknews.net heeft momenteel geen actuele headers.
Het probleem word nog niet vermeld op de status pagina.
De kans is groot dat dit binnenkort weer werkt. Er kan een ticket aangemaakt worden via: support.blocknews.net
Het makkelijkste is om te wachten totdat het probleem is opgelost.
De server usnews.blocknews.net heeft wel actuele headers in free.pt. Nadeel van deze server is dat het langer duurt voordat eigen reacties zichtbaar worden.
Het is mogelijk meerdere SpotLite versies naast elkaar te gebruiken met behoud van dezelfde gebruikerscode.
Bijvoorbeeld met SpotLite portable.Bestaande installatie hergebruiken voor SpotLite Portable
Bijvoorbeeld 1x eunews.blocknews.net, 1x news.tele2.nl en eventueel 1x usnews.blocknews.net
Het probleem word nog niet vermeld op de status pagina.
De kans is groot dat dit binnenkort weer werkt. Er kan een ticket aangemaakt worden via: support.blocknews.net
Het makkelijkste is om te wachten totdat het probleem is opgelost.
De server usnews.blocknews.net heeft wel actuele headers in free.pt. Nadeel van deze server is dat het langer duurt voordat eigen reacties zichtbaar worden.
Het is mogelijk meerdere SpotLite versies naast elkaar te gebruiken met behoud van dezelfde gebruikerscode.
Bijvoorbeeld met SpotLite portable.Bestaande installatie hergebruiken voor SpotLite Portable
Bijvoorbeeld 1x eunews.blocknews.net, 1x news.tele2.nl en eventueel 1x usnews.blocknews.net
-
- Contacteer:
Bedankt voor het antwoord, ik zal denk even kijken naar meerdere Spotlite's
. Trouwens, ik kan op de site van Blocknews niet zo snel de status van de server vinden. Als ik op FAQ's / System Status klik kom ik op http://faq.blocknews.net/, en daar kan ik niet zo snel de status van de server vinden.
-- [bericht automatisch samengevoegd - di 04 sep 2012, 07:21] --
Even een ticket gemaakt op Blocknews, en ik kreeg een bericht dat zij wel headers hadden in free.pt. Alleen zeiden ze niet met welke server. Heb vandaag nog niet kunnen testen, maar gisteren ook geen headers met eunews.blocknews.net, wel met usnews.blocknews.net. Ik heb al gezegd dat de eunews.blocknews.net gebruik en dat ze daar eventueel moeten naar kijken.
Edit: de server heeft nieuwe headers gevonden, maar ik mis wel de headers van 2 september.

-- [bericht automatisch samengevoegd - di 04 sep 2012, 07:21] --
Even een ticket gemaakt op Blocknews, en ik kreeg een bericht dat zij wel headers hadden in free.pt. Alleen zeiden ze niet met welke server. Heb vandaag nog niet kunnen testen, maar gisteren ook geen headers met eunews.blocknews.net, wel met usnews.blocknews.net. Ik heb al gezegd dat de eunews.blocknews.net gebruik en dat ze daar eventueel moeten naar kijken.
Edit: de server heeft nieuwe headers gevonden, maar ik mis wel de headers van 2 september.
-
Helaas klopt het dat er headers ontbreken. Normaal gesproken word dit opgelost door de usenet provider.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
- Contacteer:
Oke, ik heb ook weer bericht terug gekregen van Blocknews:
Hi-
I see posts / headers from today (very recent) on the EU server and even as I refreshed newer ones were coming in as they were posted. Similar to the US server. When you switch back and forth are you purging the headers?
Dus op 1 of andere manier waren er wel headers met de EU-server maar had ze niet in Spotlite?
Hi-
I see posts / headers from today (very recent) on the EU server and even as I refreshed newer ones were coming in as they were posted. Similar to the US server. When you switch back and forth are you purging the headers?
Dus op 1 of andere manier waren er wel headers met de EU-server maar had ze niet in Spotlite?
-
Bij bovenstaande afbeelding had ik niet de eerder opgehaalde headers gewist (purge).
Heb dit als test wel gedaan en dit gaf hetzelfde resultaat. Er ontbreken nog steeds headers.
Recente headers worden wel getoond.
Als je 2 x SpotLite naast elkaar gebruikt kan je de versie met "usnews.blocknews.net" (of news.tele2.nl) gebruiken om de missende spots van "eunews.blocknews.net" aan te vullen. Dit is echter geen oplossing voor de missende reacties.
SpotLite met "usnews.blocknews.net": Kies Programma, Database exporteren, usnews.blocknews.net.dbdmp
SpotLite met "eunews.blocknews.net": Kies Programma, Database importeren, usnews.blocknews.net.dbdmp
Ter info: Als er een andere server ingesteld word in SpotLite word de database (headers) opnieuw opgehaald.
Het is dus niet aan te raden om heen en weer te schakelen tussen de 2 servers. Vooral niet bij een blockaccount.
Bewijs missende reacties via eunews.blocknews.net na purge via Newsleecher:
Heb dit als test wel gedaan en dit gaf hetzelfde resultaat. Er ontbreken nog steeds headers.
Recente headers worden wel getoond.
Als je 2 x SpotLite naast elkaar gebruikt kan je de versie met "usnews.blocknews.net" (of news.tele2.nl) gebruiken om de missende spots van "eunews.blocknews.net" aan te vullen. Dit is echter geen oplossing voor de missende reacties.
SpotLite met "usnews.blocknews.net": Kies Programma, Database exporteren, usnews.blocknews.net.dbdmp
SpotLite met "eunews.blocknews.net": Kies Programma, Database importeren, usnews.blocknews.net.dbdmp
Ter info: Als er een andere server ingesteld word in SpotLite word de database (headers) opnieuw opgehaald.
Het is dus niet aan te raden om heen en weer te schakelen tussen de 2 servers. Vooral niet bij een blockaccount.
Bewijs missende reacties via eunews.blocknews.net na purge via Newsleecher:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
- Contacteer:
Wat is precies een purge? Ben niet zo heel bekend in usenert land als het gaat om dit 

-
Purge is het wissen van de eerder opgehaalde headers. Hierna kunnen de headers opnieuw opgehaald worden.
In SpotLite kan dit via Opties, Headers verwijderen en opnieuw downloaden.
In SpotLite kan dit via Opties, Headers verwijderen en opnieuw downloaden.
-
- Contacteer:
Oke, maar ik heb geen zin om mijn database helemaal te wissen en opnieuw te vullen om alleen 2 september te krijgen
Gelukkig haalt die nu wel weer headers op