uitpakken stopt na download

Oude of gesloten topics van spot-net.nl vind je hier!

Moderator: Moderator Team

Topicstarter
gianni
Answers: 0
Usenet: sunnynet
Internet: ziggo

uitpakken stopt na download

Bericht door gianni »

Support Request Template

Welk spotX programma gebruik je?: Spotnet
Wat is de versie van het spotX programma?: spotnet 1.8.1
Wat is je besturingssysteem?: Windows XP
Wat is de versie van het besturingssysteem?: 32bits
Welke Usenet Provider heb je?: sunnyusenet
Welke Internet Provider heb je?: ziggo
Welk Anti-Virus/Firewall programma gebruik je?: norton
Met welk programma download je?: spotnet
Wanneer begon je probleem?: ik downloade eerst met ziggo en niet met een betaalde payserver. ik heb een abbonnement genomen op sunnyusenet. toen zijn de problemen begonnen.
Geef een beschrijving van je probleem: het downloaden gaat snel met sunnyusenet, maar als het bestand is gedownload dan begint mijn computer met uitpakken(met de ingebouwde newsreader van spotnet). halverwege stopt het uitpakken. op http://localhost;8090 geeft het systeem "rust"aan. Hier ook nog een keer repareren ingetoetst maar er gebeurd niets
XML bestand.:

Code: Selecteer alles

- <Spotnet>
  <Server Type="Headers" Server="news.sunnyusenet.com" Username="geheim" Password="geheim===" Port="119" SSL="0" Connections="2" /> 
  <Server Type="Downloads" Server="news.sunnyusenet.com" Username="geheim" Password="geheim===" Port="119" SSL="0" Connections="10" /> 
  <Server Type="Uploads" Server="news.sunnyusenet.com" Username="geheim" Password="geheim===" Port="119" SSL="0" Connections="1" /> 
  </Spotnet>
Generated by Support Toolkit SRT Generator.

ardy43
Usenet: sunnyusenet
Internet: kpn
Leeftijd: 59

Re: uitpakken stopt na download

Bericht door ardy43 »

Hoi gianni,

Het kan gebeuren dat de interne newsreader SABnzbd niet goed functioneert bestanden worden niet uitgepakt, download loopt niet verder terwijl alle gegevens goed zijn in gevuld in zo'n geval kan het Hulpprogramma voor SABnzbd i.c.m. Spotnet.exe een oplossing zijn door bijvoorbeeld een reset uit te voeren.
zie viewtopic.php?f=36&t=5366

Probeer eens de reset voor SABnzbd voor Spotnet (SABnzbd draait weer als eerste keer installatie)
Helpt dat? :D

Topicstarter
gianni

Bericht door gianni »

Hi Ardy,
ik heb geprobeerd de update voor SABnzbd te installeren, maar tijdens het downloaden krijg ik steeds de foutmelding dat de bestaande bestanden niet vervangen kunnen worden. Met een of andere foutmeldcode "5". Tevens heb ik daarna een schone installatie gedaan en met mijn ziggo, dus niet met sunnyusenet ingelogd. het downloaden gaat goed maar hier bleef hij ook weer hangen bij het uitpakken. Ik hoop dat je nog een goede tip hebt voor mij. alvast bedankt.

ardy43
Usenet: sunnyusenet
Internet: kpn
Leeftijd: 59

Bericht door ardy43 »

Hoi gianni,

Je zou nog eens alleen de reset voor SABnzbd kunnen proberen,
Mocht dat niet helpen dan kan je altijd nog spotnet met een externe newsreader gaan gebruiken.
Hoe dat moet staat zie viewtopic.php?f=3&t=5328#p46682

zie ook welke newsreader kies je? :D
ga in ieder geval NOOIT SABnzbd (plus) naast Spotnet installeren op de zelfde computer. De externe SABnzbd zal een eigen settings folder aanmaken, waarna Spotnet niet meer goed functioneert!

Topicstarter
gianni

Bericht door gianni »

Hallo,

ik ben even weggeweest en heb dus niet meer kunnen reageren. Ik heb nu grabit geinstalleerd. Met grabit wordt wel alles binnen gehaald, maar dan stopt de hele boel. Er wordt niet uitgepakt en er gebeurt helemaal niets meer.
Ik hoop dat je een goede tip hebt om de boel weer aan de praat te krijgen.

ManiaK

Bericht door ManiaK »

Gianni...

Even voor mijn duidelijkheid....Gaat het om een enkele download of heb je bij elke download deze problemen?

Staan de instellingen van Grabit juist? (Is Grabit zo geconfigureerd dat het repareert en ook uitpakt?)
Ofwel :ja: voor "enable automatic repair of files in Download folder", en :ja: voor "enable automatic extraction of archives in Download folder"

Heb je de boel al handmatig proberen uit te repareren? Met bijvoorbeeld Quickpar. Daarna handmatig uitpakken met bijvoorbeeld winrar of 7zip?
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."

Afbeelding
===============================
Ik beantwoord geen ondersteuningsvragen via PB

Topicstarter
gianni

Bericht door gianni »

grabit staat juist ingesteld (automatisch uitpakken en repareren). Het niet uitpakken gebeurt bij elke download.
handmatig heb ik het nog niet geprobeerd. Ik vind het juist zo handig dat het automatisch gebeurt. ik zal het gaan proberen met quickpar en winrar. alvast bedankt voor de tip.

ManiaK

Bericht door ManiaK »

Uiteraard is het handig als dat automatisch gebeurd, gianni.
Dat is zowel bij Spotnet als bij Grabit in wezen ook de bedoeling.
Het is dan ook vreemd dat je problemen hebt alle spots, met zowel Spotnet als Grabit en dat het probleem pas bestaat sinds je download met Sunny...
Wij proberen daarom uit te vogelen waar de oorzaak ligt...
Vandaar mijn vraag: Probeer het eens handmatig, als dat niet lukt, dan is de kans namelijk groot dat er iets mis is met de bestanden die je probeert uit te pakken.
Daarna kijken we weer verder...

Afbeelding

sb56
Usenet: LightningUsenet

Bericht door sb56 »

ook ik heb het zelfde probleem
wil een film douwnloaden ,alle par bestanden worden binnen gehaald ,spotnet geeft aan compleet maar er is niet uitgepakt en gerepareed ,handmatig uitpakken lukt niet ,terwijl mijn zoon ook gebruikt maakt van spotnet er op zijn pc lukt het zonder probleem op de zelfde film binnen te halen het gaat hier om de film <KNIP>

wie weet een passende oplossing
heb spotnet 1,8,1 ben al terug gegaan naar 1,7 ,maar dat mocht ook niet helpnen
Naam van de film verwijderd
- MariaK

ManiaK

Bericht door ManiaK »

Wat gebeurt er als je probeert het bestand handmatig uit te pakken sb56? Krijg je een foutmelding, welk programma gebruik je daarvoor? Heb je eerst het bestand gerepareerd?

Afbeelding
Gesloten Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer