Spotnet sloome download speed

Gebruikers helpen andere gebruikers. Als je hulp nodig of een probleem hebt , post het dan hier.

Moderator: Moderator Team

Forumregels
LEES: Forum Regels!

Topicstarter
nesoor
Answers: 0
Usenet: supernews
Internet: UPC

Spotnet sloome download speed

Bericht door nesoor »

Support Request Template

Welk spotX programma gebruik je?: Spotnet
Wat is de versie van het spotX programma?: V1.8.1
Wat is je besturingssysteem?: Windows 7
Wat is de versie van het besturingssysteem?: 64bits
Welke Usenet Provider heb je?: supernews
Welke Internet Provider heb je?: UPC
Welk Anti-Virus/Firewall programma gebruik je?: Norton 360
Met welk programma download je?: spotnet
Wanneer begon je probleem?: NVT
Geef een beschrijving van je probleem: Ik krijg bij Grabit 7 Megabyte download snelheid en bij spotnet krijg ik 6,7 Megabyte waarom kan ik niet meer dan 6,7 Megabyte krijgen in spotnet en waarom krijg ik wel in Grabit 7 Megabyte?
XML bestand.: Generated by Support Toolkit SRT Generator.

hjvbft

Re: Spotnet sloome download speed

Bericht door hjvbft »

Dit is een bekend probleem.
Oplossing: Gebruik een ander programma om mee te downloaden of installeer SABnzbd als zelfstandig programma.

Gompy
Leeftijd: 109

Bericht door Gompy »

Wat ik mij afvraag is, in servers.xml staat o.a.:
<Server Type="Downloads" Server="knip" Username="knip" Password="knip" Port="119" SSL="knip" Connections="3" />
Als het aantal "connections" wordt verhoogd, moet de downloadsnelheid ook hoger worden.
Bij de standaard instal staat het aantal connections ik meen op 2 of 3, klopt dat?

hjvbft

Bericht door hjvbft »

Het klopt dat de downloadsnelheid dan hoger word. Voorwaarde is wel dat het aantal ingestelde verbindingen beschikbaar zijn. Via ssl kan de snelheid ook verhogen. Er kan echter nooit sneller gedownload worden dan de maximale snelheid van het isp abonnement. Als er gekozen word voor een usenet abonnement met een snelheid die lager is dan het isp abonnement bepaald de usp de maximale snelheid.

Voor een betere snelheid kan via Spotnet de nzb opgehaald worden. Daarna een ander programma gebruiken om te downloaden. Bijkomend voordeel is dat er dan meestal meer opties beschikbaar zijn.

Topicstarter
nesoor
Usenet: supernews
Internet: UPC

Bericht door nesoor »

SABnzbd zegt dat ik 6,9 Megabyte krijg en Grabit zegt dat ik 7024 KB/s krijg wat volgens mij 7 Megabyte moet zijn.
Klopt het dan dat Grabit echt sneller is of laat SABnzbd niet de echte snelheid zien?
Want ik heb 60 Megabit internet dus dan zal ik toch ook 7500 KB/s moeten krijgen of heb ik dat nou?
ik heb poort 119 geprobeerd en 563 en nu zit ik op poort 443 waarom kan grabit en spotnet niet mij volledige internet geven?
Mijn usenet server is supernews ik heb zel eweka ook geprobeerd en sunnyusenet.

Carnifex
Usenet: Supernews
Internet: Ziggo Z3

Bericht door Carnifex »

Dit kan ook liggen aan of je ADSL of Kabel internet hebt.
Bij ADSL wil het nog wel eens uitmaken hoe ver je van de wijkcentrale af woont.
Voor kabel kan gelden dat als je heel veel mensen in je omgeving hebt wonen met dezelfde kabel aansluiting dat het iets vertraagd kan werken op bijvoorbeeld piekuren ('s avonds internetten de meeste mensen).
Om jouw maximale snelheid (dus niet theoretisch maar realistisch) te verkrijgen kan je even dit testje draaien: http://speedtest.net/

Het maakt ook veel uit of je bijv. via wireless of bedraad download.

Je kunt ook even kijken hoeveel verbindingen sabnzb nou gebruikt bij het downloaden.

Het klopt inderdaad dat je theoretisch gezien met een 60 Megabit lijn de 7500 Kilobyte/s zou moeten kunnen halen. Alleen in de praktijk is dit bijna altijd minder.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer