Whitelist doet het half

Gebruikers helpen andere gebruikers. Als je hulp nodig of een probleem hebt , post het dan hier.

Moderator: Moderator Team

Forumregels
LEES: Forum Regels!

Topicstarter
lekkerding
Answers: 0

Whitelist doet het half

Bericht door lekkerding »

Heb een "vreemd" verschijnsel.

Hoe komt het dat ik de ene spotter wel met groene letters zie en de andere niet.
Zou namelijk gelijk willen zien of, voor mijn persoonlijk, een spotter "oke" is.
Beide staan op de white list (zie ook afbeelding).
Improver (online versie) voor 1.8 geinstaleerd.
SN v1.8.1
Win7 ultimate x64

Afbeelding

Copy/paste van de settings

<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>
<Settings>
<DownloadFolder>
</DownloadFolder>
<HeaderGroup>free.pt</HeaderGroup>
<Tagname></Tagname>
<ExternalSigning>True</ExternalSigning>
<GoogleAnalytics>True</GoogleAnalytics>
<GoogleSuggest>True</GoogleSuggest>
<DownloadAction>2</DownloadAction>
<ShowComments>True</ShowComments>
<SortColumn>rowid</SortColumn>
<AdvancedSearch>False</AdvancedSearch>
<AutoUpdate>True</AutoUpdate>
<Nickname>Lekkerding</Nickname>
<SabHost>localhost</SabHost>
<WindowHeight>873.6</WindowHeight>
<KeysURL>
</KeysURL>
<BlacklistURL>
</BlacklistURL>
<WindowLeft>0</WindowLeft>
<LastFolder></LastFolder>
<WindowWidth>1545.6000000000001</WindowWidth>
<CheckSignatures>True</CheckSignatures>
<ReplyGroup>free.usenet</ReplyGroup>
<DatabaseCache>72500</DatabaseCache>
<SabPort>8090</SabPort>
<SaveTabs>False</SaveTabs>
<SortDirection>DESC</SortDirection>
<WhitelistURL>
</WhitelistURL>
<SystemTray>False</SystemTray>
<NZBGroup>alt.binaries.ftd</NZBGroup>
<ReportGroup>free.willey</ReportGroup>
<Columns>1234075800</Columns>
<FontSize>14</FontSize>
<MaxResults>1500000</MaxResults>
<ExternalBrowser>False</ExternalBrowser>
<WindowTop>0</WindowTop>
<Moderator>
</Moderator>
<WindowMaximized>True</WindowMaximized>
<SabAPI>
</SabAPI>
<SabRefresh>1000</SabRefresh>
<RemoveDownloads>True</RemoveDownloads>
</Settings>
Dit heeft niets met Spotnet Improver te maken, dus bericht afgesplitst in nieuw onderwerp.
- Thisegzz

hjvbft

Re: Whitelist doet het half

Bericht door hjvbft »

Om spotters die op de whitelist staan te kunnen herkennen in het overzicht is het nodig dat er gespot word zoals Spotnet 1.8.+. Als er een spot toegevoegd word op de oude manier dan kan de spotter niet met zekerheid herkend worden. Oplossing: Spots toevoegen op de manier als Spotnet 1.8+. Voor spots toegevoegd op de oude manier kan de spotter herkend worden na het openen van de spot.

Wat ook kan is dat meerdere spotters met dezelfde naam maar met een andere userid spotten.
De userid's die met deze naam spotten en niet op de whitelist staan zullen niet herkenbaar zijn.
Hierdoor kan het gebeuren dat de ene spotter met naam x wel op de whitelist staat en een andere spotter met naam x niet. Hierdoor is makkelijker zichtbaar dat het 2 verschillende spotters betreft.

Topicstarter
lekkerding

hjvbft schreef:Om spotters die op de whitelist staan te kunnen herkennen in het overzicht is het nodig dat er gespot word zoals Spotnet 1.8.+. Als er een spot toegevoegd word op de oude manier dan kan de spotter niet met zekerheid herkend worden. Oplossing: Spots toevoegen op de manier als Spotnet 1.8+. Voor spots toegevoegd op de oude manier kan de spotter herkend worden na het openen van de spot.
Begrijp ik het goed ??
Als een spotter een spot aanmeld met bijvoorbeeld versie 1.7.x zie ik het niet in het groen
Meld een spotter hem wel aan met versie 1.8.x zie ik hem wel in het groen
hjvbft schreef:Wat ook kan is dat meerdere spotters met dezelfde naam maar met een andere userid spotten.
De userid's die met deze naam spotten en niet op de whitelist staan zullen niet herkenbaar zijn.
Hierdoor kan het gebeuren dat de ene spotter met naam x wel op de whitelist staat en een andere spotter met naam x niet. Hierdoor is makkelijker zichtbaar dat het 2 verschillende spotters betreft.
Het is toch dat als ik een spotter toevoeg, de spotter een/de unieke key mee krijgt in de/mijn whitelist ?
Vreemd is ook dat ik niet elke spotter kan selecteren om toe te voegen aan mijn/de whitelist.

Ik zal het wel verkeerd hebben :oops: , maar dat lees ik dan wel weer.

hjvbft

Bericht door hjvbft »

Als een spotter een spot aanmeld met bijvoorbeeld versie 1.7.x zie ik het niet in het groen
Meld een spotter hem wel aan met versie 1.8.x zie ik hem wel in het groen
Dit klopt als beide spotters op de whitelist staan.
Het is toch dat als ik een spotter toevoeg, de spotter een/de unieke key mee krijgt in de/mijn whitelist ?
Dit klopt bij het gebruik van SIL en toevoegen aan de lokale whitelist. Bij gebruik SI kan een verzoek gedaan worden om een spotter op de whitelist te zetten. Daarna word deze beoordeeld en eventueel toegevoegd. Als SIL en SI niet gebruikt worden dan kan de whitelist en blacklist ingesteld worden in de settings.xml bij <BlacklistURL></BlacklistURL> en <WhitelistURL></WhitelistURL>.
Vreemd is ook dat ik niet elke spotter kan selecteren om toe te voegen aan mijn/de whitelist.
De spots die toegevoegd zijn op een oude manier zijn niet voorzien van een userid, alleen een spotternaam. Deze spots zijn dus niet ondertekend en hierdoor kunnen deze spotters niet op de whitelist/blacklist gezet worden.

Topicstarter
lekkerding

hjvbft schreef:
De spots die toegevoegd zijn op een oude manier zijn niet voorzien van een userid, alleen een spotternaam. Deze spots zijn dus niet ondertekend en hierdoor kunnen deze spotters niet op de whitelist/blacklist gezet worden.
Blijf het toch een beetje vreemd vinden.

Kan wel een spotter toevoegen aan mijn whitelist met een datum, ouder dan als het uitbrengen dan de spotnet versie.

Volgens mijn klopt U stelling/uitleg dan niet.
Kan namelijk wel sommige spotters toevoegen met een spot datum van 71 dagen.
71 dagen geleden was, op het moment van schrijven, de versie 1.8.1 echter nog niet uitgebracht.

hjvbft

Bericht door hjvbft »

Klopt, niet alleen de spotters toegevoegd op de manier zoals Spotnet 1.8.1 kunnen op de black/white list gezet worden. Spotters die spotten zoals Spotnet 1.4.0 (uitgebracht in december 2010) en latere versies kunnen ook op de blacklist / whitelist gezet worden.

Er is wel een verschil in weergave als de spotter op de whitelist / blacklist staat.
Dit komt doordat er bij spots toegevoegd zoals Spotnet 1.8.x de spotter (info over userid) word vermeld in de header waardoor dit in de lokale database opgeslagen kan worden zonder eerst de spot te hoeven openen. Hierdoor kan in het totaaloverzicht aangegeven worden of een spotter op de blacklist /whitelist staat. Spots toegevoegd zoals Spotnet 1.7.6 of eerder vermeld deze informatie niet.

Er zijn ook andere programma's / sites (zal geen sites noemen) waarmee spots toegevoegd kunnen worden. Als deze afwijken van de manier zoals Spotnet spot toevoegt dan bestaat de kans dat deze spotters niet op de blacklist / whitelist gezet kunnen worden.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer