Spots van vorige week worden opnieuw getoond als 'nieuw'?
Moderator: Moderator Team
Forumregels
LEES: Forum Regels!
LEES: Forum Regels!
-
Spots van vorige week worden opnieuw getoond als 'nieuw'?
Support Request Template
Welk spotX programma gebruik je?: Spotnet
Wat is de versie van het spotX programma?: 1.7.6
Wat is je besturingssysteem?: Windows 7
Wat is de versie van het besturingssysteem?: 32bits
Welke Usenet Provider heb je?: Sunny Usenet
Welke Internet Provider heb je?: UPC
Welk Anti-Virus/Firewall programma gebruik je?: Microsoft Essentials
Met welk programma download je?: Newsleecher
Wanneer begon je probleem?: vanaf zondag 4 december
Geef een beschrijving van je probleem: Sinds zondag komen er bij versie 1.7.6 eerder geplaatste 'spots' door als nieuw.
Zondag=voornamelijk spots van 28-11
Maandag=alleen spots van 29-11
XML bestand.: Geen antwoord gegeven
Ik hoop dat iemand kan helpen, probleem doet zich voor bij Spotnet 1.7.6 en niet bij een programma als Spotlite. Ik zou graag Spotnet blijven gebruiken, vanwege de kant en klare NZB functionaliteit.
Upgraden naar 1.8.1. is vooralsnog geen optie, vanwege de onmogelijkheid databases te importeren
Bedankt voor het meedenken
Welk spotX programma gebruik je?: Spotnet
Wat is de versie van het spotX programma?: 1.7.6
Wat is je besturingssysteem?: Windows 7
Wat is de versie van het besturingssysteem?: 32bits
Welke Usenet Provider heb je?: Sunny Usenet
Welke Internet Provider heb je?: UPC
Welk Anti-Virus/Firewall programma gebruik je?: Microsoft Essentials
Met welk programma download je?: Newsleecher
Wanneer begon je probleem?: vanaf zondag 4 december
Geef een beschrijving van je probleem: Sinds zondag komen er bij versie 1.7.6 eerder geplaatste 'spots' door als nieuw.
Zondag=voornamelijk spots van 28-11
Maandag=alleen spots van 29-11
XML bestand.: Geen antwoord gegeven
Ik hoop dat iemand kan helpen, probleem doet zich voor bij Spotnet 1.7.6 en niet bij een programma als Spotlite. Ik zou graag Spotnet blijven gebruiken, vanwege de kant en klare NZB functionaliteit.
Upgraden naar 1.8.1. is vooralsnog geen optie, vanwege de onmogelijkheid databases te importeren
Bedankt voor het meedenken
-
- Usenet: sunnyusenet
- Internet: kpn
- Leeftijd: 59
Re: Spots van vorige week worden opnieuw getoond als 'nieuw'

ik heb ook sunny maar wel een grote database met spotlite,en alleen bij de nieuwe versie van spotnet lukt het om de datums met het bekende trukje goed te zetten,daarbij zijn mijn datums en posts wel inorde
De keuze is aan jou,wat vindt je belangrijker

-- [bericht automatisch samengevoegd - 05 dec 2011, 20:38] --
en als je de oude database veilig stelt,kun je altijd nog terug
-
Bedankt voor je antwoord, maar het nadeel van Spotlite is dat je geen centrale nzb knop hebt (of ik heb niet goed gekeken)
Dat betekent dat je dus eigenlijk met een soort 'voorfilter' werkt voor externe NZBzoeksites.
Dat lijkt niet erg, maar kan het wel zijn bij releases met dezelfde bestandsnamen (denk aan wachtwoorden etc)
Daarnaast: is er al een 'reden' voor dit 'spots from the past' probleem of gaat het ook door in 1.8.1.? Want uiteindelijk krijg je dan een super vervuilde database.
Dat betekent dat je dus eigenlijk met een soort 'voorfilter' werkt voor externe NZBzoeksites.
Dat lijkt niet erg, maar kan het wel zijn bij releases met dezelfde bestandsnamen (denk aan wachtwoorden etc)
Daarnaast: is er al een 'reden' voor dit 'spots from the past' probleem of gaat het ook door in 1.8.1.? Want uiteindelijk krijg je dan een super vervuilde database.
-
wel als je zo n mooie skin instaleerd raad ik je van harte aan
voor spotlite
de royal bleu is n aanraader 

-
thanks again, maar is dit zo?
Alle skins die ik daar zie hebben gemeen dat ze de bestandsnamen en de groep laten zien waar de bestanden gespot zijn.
So far so good.
Maar de 'nzb knop' is daar toch niets anders dan die specifieke gegevens 'knippen en plakken' in een extern zoeksite?
Dat is niet hetzelfde als bij Spotnet, waar direct naar het geuploade nzb bestand wordt gelinkt.
Dat lijkt een kleinigheidje, maar is essentieel in groepen waar in zeer korte tijd, releases met exact dezelfde bestandsnaam worden geupload.
Of heb ik gewoon 'de verkeerde' skins aangeklikt
Alle skins die ik daar zie hebben gemeen dat ze de bestandsnamen en de groep laten zien waar de bestanden gespot zijn.
So far so good.
Maar de 'nzb knop' is daar toch niets anders dan die specifieke gegevens 'knippen en plakken' in een extern zoeksite?
Dat is niet hetzelfde als bij Spotnet, waar direct naar het geuploade nzb bestand wordt gelinkt.
Dat lijkt een kleinigheidje, maar is essentieel in groepen waar in zeer korte tijd, releases met exact dezelfde bestandsnaam worden geupload.
Of heb ik gewoon 'de verkeerde' skins aangeklikt

-
de nzb daar wordt je naar toeverwezen in bv binsearch,de bestandsnaam wordt bij de post vermeld.dus daar controleer je of je de goede heb,dan vink je aan en maak nzb
dan opent newsleecher hem
het mooie hiervan is dat je ziet of een download compleet is,en hoeveel par2 erbij zit
probeer eens,niet geschoten is altijd mis
-- [bericht automatisch samengevoegd - 05 dec 2011, 21:09] --
wel even opletten met de skin welke spotlite versie je gebruikt
de nieuwste versie spotlite 2
dan opent newsleecher hem
het mooie hiervan is dat je ziet of een download compleet is,en hoeveel par2 erbij zit
probeer eens,niet geschoten is altijd mis

-- [bericht automatisch samengevoegd - 05 dec 2011, 21:09] --
wel even opletten met de skin welke spotlite versie je gebruikt
de nieuwste versie spotlite 2
-
Thanks, maar ik maak liever gebruik van de functionaliteit van Spotnet (heb Spotlite v2 portable al geprobeerd, niet verkeerd hoor, maar juist dat controleren of je de goeie bestandsnaam hebt, daar kan Spotnet best handig in zijn)
Kleine update van het probleem, het moet wel bij Sunny Usenet liggen, ook in een 'verse' Spotnet 1.8.1. installatie, sijpelen de dubbele spots/oudere spots die als nieuw worden gepresenteerd binnen.
Hoe kan dit? Het zijn toch dezelfde headers uit een .pt groep, hoe kan dat nou misgaan?
Kleine update van het probleem, het moet wel bij Sunny Usenet liggen, ook in een 'verse' Spotnet 1.8.1. installatie, sijpelen de dubbele spots/oudere spots die als nieuw worden gepresenteerd binnen.
Hoe kan dit? Het zijn toch dezelfde headers uit een .pt groep, hoe kan dat nou misgaan?
-
Je opent spotnet. Je gaat links boven in de balk naar beeld-kolommen. Je vinkt LEEFTIJD uit. Je vinkt DATUM aan. Dan klik je twee keer op Datum en dan staat (bij mij in ieder geval) alles weer op de juiste volgorde.
goed lezen ,en als laatste iedere keer op de datum kolomheader 2x klikken
spotsdoorelkaar even goed doorlezen blz 7
moet werken!
net gecheckt bij mij oke
goed lezen ,en als laatste iedere keer op de datum kolomheader 2x klikken
spotsdoorelkaar even goed doorlezen blz 7
moet werken!

net gecheckt bij mij oke
-
ik ga even kijken, maar juiste volgorde is niet hetzelfde als: geen dubbele spots (of lost het dat ook op?)
Wat mij verbaast, en misschien weet iemand van SpotLite of Grit hier een antwoord op, hoe kan het dat het alleen bij Spotnet voorkomt?
Het is toch dezelfde groep waar de headers vandaan komen? On second thought is het dus misschien wel een bug in Spotnet!
Wat mij verbaast, en misschien weet iemand van SpotLite of Grit hier een antwoord op, hoe kan het dat het alleen bij Spotnet voorkomt?
Het is toch dezelfde groep waar de headers vandaan komen? On second thought is het dus misschien wel een bug in Spotnet!
-
spotnet wekt met een andere database, lees pag 7 van spots doorelkaar,en ik heb geen dubbele spots..