Download opent nieuwe spot?
Moderator: Moderator Team
-
Download opent nieuwe spot?
Hoi allen,
vandaag heb ik een spot gevonden en deze gedownload, nu is het probleem: bij nader inzien was de download 721.82kb en stom genoeg heb ik daar niet eens op gelet hoe groot deze was (meestal let ik wel ongeveer op hoe groot de bestanden zijn ivm virussen/malware) en dus te klein voor een DVD formaat. Het bestand is nu dus uitgepakt maar ik kan deze op geen enkele mogelijkheid meer vinden in mijn downloadmap, daarnaast stond er wel ineens een hele andere spot in de lijst met 'nog te downloaden' spots in spotnet van dezelfde poster.
Nu is mijn vraag: is het mogelijk dat de gedownloade spot zich heeft geopend tot een nieuwe download? (Ik heb namelijk wel een nzb gevonden van de gedownloade spot in mijn temp files maar niet van de anderen). Of is er een mogelijkheid dat de spot een virus/malware is die niet is opgemerkt door mijn virusscanner?
Ik heb mijn computer gescanned met mijn virusscanner (McAfee), Malwarebytes en Ad-Aware (niet dat dit veel helpt met malware/virussen gok ik) en daarnaast gezocht naar eventuele vage bestanden met de datum van vandaag. Allen geven aan dat er niks aan de hand is en kunnen niks vinden en ik kan ook niks 'vaags' vinden.
Maak ik me nu onnodig zorgen en ben ik paranoïde aan het worden? Wat denken jullie hierover? Kan ik nog iets doen om dit 'verdwenen' bestand te kunnen vinden?
Alvast bedankt!
vandaag heb ik een spot gevonden en deze gedownload, nu is het probleem: bij nader inzien was de download 721.82kb en stom genoeg heb ik daar niet eens op gelet hoe groot deze was (meestal let ik wel ongeveer op hoe groot de bestanden zijn ivm virussen/malware) en dus te klein voor een DVD formaat. Het bestand is nu dus uitgepakt maar ik kan deze op geen enkele mogelijkheid meer vinden in mijn downloadmap, daarnaast stond er wel ineens een hele andere spot in de lijst met 'nog te downloaden' spots in spotnet van dezelfde poster.
Nu is mijn vraag: is het mogelijk dat de gedownloade spot zich heeft geopend tot een nieuwe download? (Ik heb namelijk wel een nzb gevonden van de gedownloade spot in mijn temp files maar niet van de anderen). Of is er een mogelijkheid dat de spot een virus/malware is die niet is opgemerkt door mijn virusscanner?
Ik heb mijn computer gescanned met mijn virusscanner (McAfee), Malwarebytes en Ad-Aware (niet dat dit veel helpt met malware/virussen gok ik) en daarnaast gezocht naar eventuele vage bestanden met de datum van vandaag. Allen geven aan dat er niks aan de hand is en kunnen niks vinden en ik kan ook niks 'vaags' vinden.
Maak ik me nu onnodig zorgen en ben ik paranoïde aan het worden? Wat denken jullie hierover? Kan ik nog iets doen om dit 'verdwenen' bestand te kunnen vinden?
Alvast bedankt!
-
- Leeftijd: 42
Re: Download opent nieuwe spot?
Hoi,
vervelende situatie waar je in terecht gekomen bent.
ik neem aan dat je beveiligingsoplossingen wel actueel waren mbt definities?
Persoonlijk ben ik erg tevreden met Malwarebytes pro vooral door de real time protectie.
Welke virusscanner heb je naast deze tools draaien?
Voor zover ik kon lezen heb je daar nog geen melding van gemaakt.
Persoonlijk ben ik erg tevreden met Malwarebytes pro vooral door de real time protectie.
Veel woorden weinig wol, klinkt niet echt zinvol.
It's just me, nothing more nothing less
-
Voor zover ik weet waren al mijn beveiligingsprogramma's up to date. Ik gebruik de betaalde versie van McAfee en alle mogelijke scans van McAfee (firewall, livescan e.d) stonden allemaal te draaien. Daarnaast kreeg ik wel een melding van een "potentially unwanted program" van McAfee uit een map die er al langer dan een jaar opstaat en waarvan ik weet dat er een key bijzit (deze heb ik uit voorzorg maar verwijderd aangezien McAfee nooit eerder deze melding heeft gegeven). De spot die ik gedownload heb in Spotnet kan ik trouwens niet openen (rechterklik openen) terwijl alle andere complete downloads dit wel kunnen.Psion schreef:Hoi,
Misschien is het een idee om Spyboy te downloaden en nogmaals met alle programma's (McAfee, Malwarebytes, Ad-aware en dan Spybot) een aantal scans uit te voeren? Anders weet ik het ook niet meer, ik heb in ieder geval nog geen rare dingen meegemaakt met mijn PC behalve dat 'verdwenen' bestand wat niet te vinden is en de automatische download in spotnet. In ieder geval bedankt voor je reactie!
-
Hoi Cheers,
Bedankt voor je reactie..
Ik denk dat we er voor nu even moeten uitgaan dan dat de schade lijkt mee te vallen
Als alle bovengenoemde programma's en spybot niks vinden en je zelf geen rare zaken meemaakt dan lijkt mij de schade mee te vallen.
In de toekomst alleen even op het formaat van bestanden letten dus en eventuele comments!
Bedankt voor je reactie..
Ik denk dat we er voor nu even moeten uitgaan dan dat de schade lijkt mee te vallen
Als alle bovengenoemde programma's en spybot niks vinden en je zelf geen rare zaken meemaakt dan lijkt mij de schade mee te vallen.
In de toekomst alleen even op het formaat van bestanden letten dus en eventuele comments!
-
Hopelijk is er niks aan de hand, ik zal het zien na mijn scans (: in ieder geval, bedankt voor je snelle reactie! 

-
Graag gedaan.
Mocht je wel iets detecteren dan horen we dat alsnog graag.
Mocht je wel iets detecteren dan horen we dat alsnog graag.
-
- Moderator Team Lid
- Contacteer:
Dit topic is ouder dan vijf dagen en niet relevant aan Spotnet. Daarom:
, toch niet mee eens? Stuur mij een PB
!