Wat staat er in de lokale database
Moderator: Moderator Team
-
- Usenet: Sunny Usenet
- Internet: UPC
Wat staat er in de lokale database
Spotlite versie: 1.0.4DE
Besturingssysteem: Windows 7 SP1 32-bit
Usenet Provider: LightningUsenet
Internet Provider: UPC
Antivirus / Firewall*: Avast 6 / Windows Firewall
Ik vroeg me af wat er precies in het lokale database bestand(en) staat. Want in Spotlite gaat het laden van de reacties (na het openen van een spot) erg traag. Maar ik had het idee dat deze reacties ook in de lokale database stonden (want als je Spotlite opstart dan staat er op een gegeven moment iets van 'reacties downloaden'), en ik begrijp dus daarom niet waarom dat zo traag gaat.
Besturingssysteem: Windows 7 SP1 32-bit
Usenet Provider: LightningUsenet
Internet Provider: UPC
Antivirus / Firewall*: Avast 6 / Windows Firewall
Ik vroeg me af wat er precies in het lokale database bestand(en) staat. Want in Spotlite gaat het laden van de reacties (na het openen van een spot) erg traag. Maar ik had het idee dat deze reacties ook in de lokale database stonden (want als je Spotlite opstart dan staat er op een gegeven moment iets van 'reacties downloaden'), en ik begrijp dus daarom niet waarom dat zo traag gaat.
-
- Supporter
- Usenet: Sunny
- Internet: Ziggo
- Leeftijd: 110
Re: Wat staat er in de lokale database
er staat locaal op je pc een db met referenties naar de geplaatste reacties op usenet.
Voor zover ik weet komen de reacties nog steeds van usenet, enkel de referenties er naar toe draaien lokaal.
Voor zover ik weet komen de reacties nog steeds van usenet, enkel de referenties er naar toe draaien lokaal.
- GEEN SUPPORT VRAGEN VIA PB!!
- "I had to google "jfgi" to see what it meant. The irony is overwhelming."
- Spam Be Gone-SN, Filter Editor-SN, Spotnet Themes, Spotweb Easy R.C. 2, Board rules
-
Bij reacties downloaden worden de headers die in free.usenet staan opgehaald.
Bij het openen van een spot word de body (de inhoud/tekst van de reacties) opgehaald.
Het db bestand kan bekeken worden met een sqlite3 programma (bijv. SQLite Expert).
Bij het openen van een spot word de body (de inhoud/tekst van de reacties) opgehaald.
Het db bestand kan bekeken worden met een sqlite3 programma (bijv. SQLite Expert).
-
Oké, dan kan het dus wel liggen aan Lightning dat het laden van de reacties niet zo snel gaat als ik het goed begrijp. Als ik eenmaal een spot heb geopend en de reacties geladen zijn, dan gaat het laden van de reacties bij de volgende keer dat ik die spot open wel erg snel (een fractie van een seconde). Het lijkt er dus op dat ditmaal de reacties zelf wél lokaal opgeslagen worden. Klopt dit? Om even een idee te geven van de snelheid van het laden van de reacties (de eerste keer): dit gaat ongeveer met een snelheid van twee reacties per seconde. Is dat met andere usenet providers ook ongeveer het geval? Hoe is die snelheid bij jullie? Ik zal SQLite Expert eens proberen, bedankt voor de tip. En ook bedankt voor de rest van de antwoorden natuurlijk.
-
- Leeftijd: 41
De data die al eens is opgehaald wordt wel gecached. Vandaar dat het een 2e keer tig keer sneller gaat dan de eerste keer dat je een spot opent 

Voor ondersteuning: klik hier. Probleem niet opgelost, maak dan een nieuw topic aan.
-
-
- Supporter
- Usenet: Sunny
- Internet: Ziggo
- Leeftijd: 110
Comments data wordt gecached in cache.db. (helaas gecodeerd)
- GEEN SUPPORT VRAGEN VIA PB!!
- "I had to google "jfgi" to see what it meant. The irony is overwhelming."
- Spam Be Gone-SN, Filter Editor-SN, Spotnet Themes, Spotweb Easy R.C. 2, Board rules