Ik mis nog een forum onderdeel. Ik kreeg het idee dat spotnet nog vrij jong is en mogelijk nog kinderziektes bevat. Hoewel ik zelf niet programmeer in deze taal ben ik wel een probleem tegen gekomen en dat wil ik graag melden aan de maker van het programma.
Wanneer ik spotnet start is er niets aan de hand en werkt het geweldig (mijn complimenten aan de maker van spotnet!)! Echter loop ik regelmatig mijn processen na en het viel me op dat het spotnet programma ongeveer/rond de 300 Mb van mijn RAM geheugen in beslag nam (laatste start was 299 Mb). Is dit niet wat erg veel?
Het programma dat ik verkregen heb is een 32-bits installatie en ik draai windows 7 64-bits.
Met vriendelijke groet,
DC80
Laatst gewijzigd door DC80 op 16 feb 2011, 23:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Dat klop niet helemaal. Ik heb ook een proces gezien die voor de downloads zorgt namelijk SABnzbd.exe. Dit proces is maar een 14 Mb. Bovendien was ik niet aan het downloaden op het moment dat ik dit constateerde.
Nu heb ik 8 Gb intern geheugen dus ik maak me geen zorgen hier over maar voor de mensen die het met minder moeten doen of nog maar net windows vista of 7 kunnen draaien is dit misschien niet zo prettig.
Ik ben verder heel tevreden over het programma, begrijp me niet verkeerd. Ik denk dat de persoon die het programma maakt ook wel een helpende hand prettig vind.
Dit hoge geheugengebruik is vooral te danken aan de database die volledig in het geheugen gekopieerd wordt, hoe groter de DB hoe hoger het geheugengebruik.
Gr,
Mr. Cartmenez
"How do I reach these keedz?"
- Eric Cartman as Mr. Cartmenez in episode "Eek, a Penis!"
Toch merk je dat het systeem ondanks de 4 Gig aan geheugen soms langzaam reageert en soms een beetje 'stokt' wanneer dit programma draait. Als ik het afsluit (als dat lukt) is er niks meer aan de hand.
stan0x schreef:Hmzzz. ik draai ook op Windows 7 64bit.
Bij mij komt hij niet boven de 300 MB.
Misschien komt het omdat het alles in 1 programma is.
ik denk ook dat er nog wel een paar versies voorbij komen van deze topper. gewoon geduld hebben.
Geniet van het geen wat het allemaal wel doet.
Ja ja...ik vind het ook allemaal prachtig, maar als we niks melden zal er niks veranderen. Dit is ook als zeer positieve kritiek bedoeld, wanneer dit verholpen is, profiteren we daar allemaal van.
Naast de database die natuurlijk wat geheugen vreet zijn het vooral onze vrienden van Microsoft die dit veroorzaken aangezien Spotnet gebruik maakt van Microsoft .NET waarvan bekend is dat dit niet erg geheugen vriendelijk is.
Dit is voor nu onderdeel van de architectuur van Spotnet zoals bekend
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent those of the Management of Spot-net.nl Forums.
The Management of the Spot-net.nl Forums does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommendations, made by, or implied by, any member or guest visitor of Spot-net.nl Forums that results in any loss whatsoever in any manner to a member of Spot-net.nl Forums, or to any other person.
Furthermore, the Management of Spot-net.nl Forums is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from Spot-net.nl Forums.