Zichtbare IP adressen in Spotnet 1.7

Oude of gesloten topics van spot-net.nl vind je hier!

Moderator: Moderator Team

Topicstarter
Klauwkikker
Answers: 0

Zichtbare IP adressen in Spotnet 1.7

Bericht door Klauwkikker »

• Windows versie:Vista
    Usenet Provider:Lightning usenet en Eweka
    Internet Provider:UPC
    Wanneer ontstond het probleem?Bij upgrage naar 1.7
    Spotnet versie: 1.7.1
    Met welk programma download je:Sabnzbd of Spotnet
    Heb je onlangs iets veranderd aan je instellingen?Nee
    Wat is het probleem?Ik vind het vreemd en onwenselijk dat, als ik met mijn Lightning usenet account reageer, mijn ip adres wordt getoond en als ik Eweka gebruik niet. Wat is daarvan de reden, lijkt me toch niet echt handig en privacy-gevoelig.
    Als ik reageer op een post mbt software en mijn ip-adres is zichtbaar ben ik in principe strafbaar en te achterhalen.
    Kan dit niet veranderd worden. Ik wou overstappen op lightning maar blijf voor de veiligheid maar mij Eweka.
    Ook als ik slll aanzet in lightning, blijft mijn ip voor iedereen zichtbaar.
hjvbft schreef:Lightning usenet zet het ipadres in de header als je een bericht plaats. Eweka doet dit niet.
Dit is dus geen Spotnet instelling maar een usenet server instelling.

Dit is waarschijnlijk om de gebruikers bewuster te maken van wat er in de header staat.
Er zijn ook diverse servers die een X-Trace in de header zetten.
Hiermee is de poster door de usp (usenet server provider) ook te achterhalen.

Overzicht of ipnummer/X-Trace zichtbaar is in de header

Anoniem: Eweka, SnellerDownloaden, PowerNews, UseNetServer, schedom.be (Dommel), XS News (ipv4), Download2day, Usenet4u, I-Telligent, Hitnews, EasyUsenet, YabNews, NewsXS, XMS, LibraNews, SMSUseNET, Zeelandnet

Niet volledig (bevat X-Trace/ account verwijzing/ code gelinkt aan ip): XLNED, Astraweb, Blocknews, Supernews, Giganews, Usenet Xtreme, Usenet Monster, Tweaknews, Tweakdsl, Usenet-News, Eternal September, Aioe, Cheapnews, Usenet.Pro, Albasani

Niet anoniem (ip zichtbaar): LightningUsenet, NewsGrabber, 4UX, Cambrium, kpn, Ziggo, xs4all, Caiway, Wanadoo, @home, Multikabel, waarschijnlijk diverse gratis servers met textgroepen.

Headers bekijken

Mogelijk kunnen we in dit topic de providers vermelden die een ipnummer, een X-Trace
of geen ipnummer vermelden. Noem dan alleen de servers die nog niet in het overzicht staan.

Oplossingen:
1) Stuur de payserver provider die een ipnummer in de header vermelden een bericht
en vraag of ze het ipnummer niet meer in de header willen zetten.
2) Gebruik een (andere) payserver.

De meeste informatie komt van het FTD forum en is met toestemming hier geplaatst.

hjvbft

IP nummer in Spotnet zichtbaar

Bericht door hjvbft »

Lightning usenet zet het ipadres in de header als je een bericht plaats. Eweka doet dit niet.
Dit is dus geen Spotnet instelling maar een usenet server instelling.

Dit is waarschijnlijk om de gebruikers bewuster te maken van wat er in de header staat.
Er zijn ook diverse servers die een X-Trace in de header zetten.
Hiermee is de poster door de usp (usenet server provider) ook te achterhalen.

Overzicht of ipnummer/X-Trace zichtbaar is in de header

Anoniem: Eweka, SnellerDownloaden, PowerNews, UseNetServer, schedom.be (Dommel), XS News (ipv4), Download2day, Usenet4u, I-Telligent, Hitnews, EasyUsenet, YabNews, NewsXS, XMS, LibraNews, SMSUseNET, Zeelandnet

Niet volledig (bevat X-Trace/ account verwijzing/ code gelinkt aan ip): XLNED, Astraweb, Blocknews, Supernews, Giganews, Usenet Xtreme, Usenet Monster, Tweaknews, Tweakdsl, Usenet-News, Eternal September, Aioe, Cheapnews, Usenet.Pro, Albasani

Niet anoniem (ip zichtbaar): LightningUsenet, NewsGrabber, 4UX, Cambrium, kpn, Ziggo, xs4all, Caiway, Wanadoo, @home, Multikabel, waarschijnlijk diverse gratis servers met textgroepen.

Headers bekijken

Mogelijk kunnen we in dit topic de providers vermelden die een ipnummer, een X-Trace
of geen ipnummer vermelden. Noem dan alleen de servers die nog niet in het overzicht staan.

Oplossingen:
1) Stuur de payserver provider die een ipnummer in de header vermelden een bericht
en vraag of ze het ipnummer niet meer in de header willen zetten.
2) Gebruik een (andere) payserver.

De meeste informatie komt van het FTD forum en is met toestemming hier geplaatst.
Laatst gewijzigd door hjvbft op 30 mar 2011, 13:58, 8 keer totaal gewijzigd.

Topicstarter
Klauwkikker

Re: ip adressen in Spotnet 1.7.1 zicjhtaar

Ik gebruik voortaan Eweka voor spotnet en lightning usenet voor Spotlite en het downloaden met Sabnzbd waarbij ik Eweka weer als backup instel. Kan geen kwaad twee providers voor in totaal 10 euro per maand.
Tsja, die 2,50 per maand voor lightning usenet moet toch ergens vandaan komen. Kun je ook niet allles van verwachten.
Ik heb nog tot juli betaaald voor Lightning en dan stap ik weer over op Eweka.

Bedankt voor je reactie.

hjvbft

re: IP nummer in Spotnet zichtbaar

Bericht door hjvbft »

Bij berichten geplaatst via SpotLite met LightningUsenet word ook het ipnummer in de header gezet.
Het is op dit moment echter niet direct zichtbaar in SpotLite. Wanneer het ipnummer
in de header staat dan komt dit door de usenet provider en niet door SpotLite/Spotnet/SpotWeb.

Topicstarter
Klauwkikker

Re: ip adressen in Spotnet 1.7.1 zicjhtaar

Dan maar helemaal weg van Lightning usenet.

xZx
Usenet: Easyusenet+Cheapnews

Re: ip adressen in Spotnet 1.7 zichtbaar

Bericht door xZx »

Ik heb Lightningusenet een (dringender dit keer) mail verstuurd hierover, ik hoop dat ze hier vandaag nog meer duidelijkheid in geven.

Ik ben niet van plan weer terug te gaan naar Eweka i.v.m. de beroerde header retentie en al maar slechter geworden serviceverlening. Daarnaast wil ik ook geen vermogen uitgeven aan twee usenet providers...

Ik hoop dat de maker in ieder geval de in de 1.7 versie zichtbare IP adressen, in een nieuwe versie weer ongedaan maakt.

Tot die tijd voel ik me genoodzaakt om te stoppen met spotten :( .

hjvbft

Bericht door hjvbft »

Als de maker dit niet meer in Spotnet zichtbaar maakt staat het ipnummer nog steeds in de headers.
Deze headers kunnen ook met andere programma's bekeken worden.
De usenet provider bepaald of het ipnummer, een X-Trace of geen ipnummer in de header staat.
Het niet tonen in Spotnet veranderd daar niets aan.

Headers ophalen en bekijken kan met o.a Newsleecher.
Dan zijn de ipnummers ook zichtbaar als deze in de header staat.
Of dit zo is staat voor diverse servers vermeld in het eerdere bericht.

xZx
Usenet: Easyusenet+Cheapnews

Bericht door xZx »

hjvbft schreef:Als de maker dit niet meer in Spotnet zichtbaar maakt staat het ipnummer nog steeds in de headers.
Deze headers kunnen ook met andere programma's bekeken worden.
De usenet provider bepaald of het ipnummer, een X-Trace of geen ipnummer in de header staat.
Het niet tonen in Spotnet veranderd daar niets aan.
Kwam niet helemaal duidelijk uit mijn reactie naar voren, maar dit was/is me bekend, alleen niet elke (pardon my french) klootviool zal hier doorgaans op letten of andere progs gebruiken om dit te kunnen zien, nu met deze nieuwe Spotnet versie echter, is dit in 1 keer voor iedereen zichtbaar (net zoiets als je vuile was die buiten hangt... :mrgreen: ), óók voor kwaadwillenden die 'wel iets willen uitproberen' op jouw IP adres. En dan hebben we ook nog de mogelijke Breinlozen die op Spotnet rondneuzen...

Of wat dacht je van het aangeven van spammers e.d. in het Blacklist topic hier op dit forum, als je -als goede usenet burger :P - een melding doet van een spammer o.i.d. en je melding staat er een paar uur, stel dat de spammer dit ziet dan kan hij zó je IP achterhalen en (proberen om) hier vervelende dingen mee (te) doen, uit wraak.

iasimov

Bericht door iasimov »

Uitstekende service van Drazik. 8-) Het maakt een ieder goed duidelijk hoe kwetsbaar je bent als je gebruik maakt van een usenetserver die niet anoniem upload.
Ik heb wel een vraagje voor wie het precies weet: wat is het risico van een X-trace vermelding in de header... :?:

hjvbft

Bericht door hjvbft »

Risico X-Trace: Hiermee is de poster door de usp (usenet server provider) te achterhalen.
Gesloten Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer