Snelheid schommelt

Gebruikers helpen andere gebruikers. Als je hulp nodig of een probleem hebt , post het dan hier.

Moderator: Moderator Team

Forumregels
LEES: Forum Regels!

Topicstarter
martinwill
Answers: 0
Usenet: eweka
Internet: ziggo

Re: Snelheid schommelt

Bericht door martinwill »

Bedankt voor de uitgebreide reactie!
SSL heb ik dus uit staan. Ik heb geprobeerd het servers.xml bestand te vinden maar ik kan hem niet vinden?? Ik kan de map ProgramData niet eens vinden. Ik heb het ook geprobeerd voa program files, en daar staat wel een map van spotnet. Bij mapopties extenties verbergen uitgevinkt maar daar staat hij niet tussen?? Ik zal vast wel weer wat verkeerd doen hahaha

ManiaK

Bericht door ManiaK »

Heb je Windows zo ingesteld dat ie de verborgen mappen toont? Als de map niet zichtbaar is
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."

Afbeelding
===============================
Ik beantwoord geen ondersteuningsvragen via PB

Topicstarter
martinwill

Ik zal even kijken. Ben inmiddels weer thuis en het probleem steekt direct de kop weer op :-s Toch raar hoor. Bij de ene provider (weet even niet de naam) heeft ie geen last en zodra ik thuis ben????

Nope, staat er niet bij. Ik heb even een screenshot gemaakt van wat er wel staat.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

ManiaK

Bericht door ManiaK »

De map staat in Program DATA, niet in Files.

Afbeelding

Topicstarter
martinwill

ohhh.....shit!!!! Zoals ik al zei, half digibeet :-) Weet niet wat er aan de hand is en wat gebeurt is maar hij draaid nu al een tijdje stabiel! Ik houd het een tijdje in de gaten. De verandering naar SSL is dat iets wat je zowiezo zou adviseren?

-- [bericht automatisch samengevoegd - 19 jan 2012, 14:00] --

Gisteren heeft het redelijk stabiel gedraaid even in de gaten houden dus. Wat ik net wel even heb geprobeerd is de ssl verbinding in te geven via het servers.xml zoals aangegeven werd door MariaK. Dit werkt echter niet. ik kreeg een melding waarin de foutcode 520 of 502 stond? Ik heb het bestand weer terug gezet en nu versie 1.8.1 er overheen gezet. Hij doet het nu weer maar niet via ssl.
Even een vraag hiernaast. Ik download thuis met een snelheid van 1,6 mbps terwijl ik een 20 mbps verbinding heb, kan dat wel kloppen? Spotnet moet bij deze verbindingssneilheid toch wel sneller kunnen downloaden dan 1,6 mbps?

ardy43
Usenet: sunnyusenet
Internet: kpn
Leeftijd: 59

Bericht door ardy43 »

Hoi martinwill,

Alles over SSL
SSL staat voor Secure Sockets Layer en is een codeer (versleutel) protocol. Elke klant kan gebruik maken van SSL, mits de gebruikte news client ook SSL ondersteunt.

Iedereen kan met zijn huidige aanmeldgegevens inloggen op server 'sslreader.eweka.nl', via poort 563. U dient hiervoor in uw news client wel eerst de functie SSL aan te vinken.

Voordelen: SSL zorgt voor een stukje extra veiligheid.

om ssl in te stellen,kun je ook gaan bij spotnet,bewerken,provider,poort,
kies daar ssl poort 563,en klik op verbinden.

ssl,is een beveiligde verbinding,alles wat je download wordt versleuteld,zo kan niemand zien wat je download.
wil je echt sneller downloaden probeer het dan eens met grabit,of altbinz
dan gebruik je spotnet voor het openen van de nzb,en downloaden gaat dan via bv grabit :D

en dit is te lezen op de eweka site:
Snelheid.
Eweka biedt genoeg capaciteit op haar netwerk om haar services te kunnen gebruiken. Vanzelfsprekend is de maximale haalbare snelheid ook afhankelijk van uw abonnement bij uw internetprovider.

Verminderde snelheid kan allerlei oorzaken hebben. Wij adviseren het volgende te controleren:

LET OP: De snelheid wordt ook beïnvloed door de kwaliteit van uw (netwerk)apparatuur.

Heeft u de modem (en/of router) al eens uitgezet, ofwel spanningsloos gemaakt, en na korte tijd weer aangezet?

Verhindert uw antivirusprogramma en/of firewall maximale snelheid? Zet eventueel het antivirusprogramma en/of firewall tijdelijk uit en controleer of er verschil is in snelheid.

Doet uw news client op de achtergrond aan automatisch repareren en uitpakken? Zet eventueel deze functie(s) uit.

Zijn er andere processen op de computer actief die veel rekenkracht vergen, veel gebruik maken van de harde schijf en/of de internetverbinding gebruiken? Dit kan nadelige invloed hebben op de snelheid.

Zijn er andere huisgenoten die gebruik maken van de internetverbinding?

Worden uw accountgegevens (ongewild) door anderen gebruikt? Wijzig eventueel hier uw wachtwoord.

Is er een storing of vindt er onderhoud plaats bij uw internetprovider?

Houdt er rekening mee dat "draadloos werken" ten koste kan gaan van de snelheid. Vaak wordt de maximale snelheid niet gehaald omdat deze afhankelijk is van de ontvangstkwaliteit. Voor een optimale snelheid kunt u beter gebruik maken van een kabel tussen uw computer en de modem/router.

zie ook dit topic viewtopic.php?f=3&t=4761

is daarmee je vraag beantwoord? :D

ManiaK

Bericht door ManiaK »

martinwill schreef:Wat ik net wel even heb geprobeerd is de ssl verbinding in te geven via het servers.xml zoals aangegeven werd door MariaK. Dit werkt echter niet. ik kreeg een melding waarin de foutcode 520 of 502 stond?
Deze foutmelding betekent dat je een fout(je) hebt gemaakt bij het invullen van je gebruikersnaam en/of wachtwoord..

Over de snelheid van je verbinding en het niet halen van de maximumsnelheid is al behoorlijk veel geschreven op dit forum. Snelheid verbinding
Heb je de speedtest al gedaan? Speedtest

Afbeelding

Topicstarter
martinwill

Toch weer even een update geven, is wel zo netjes :-) Spotnet loopt nu al een tijdje stabiel dus geen klachten meer. Ik heb dus wel de nieuwste versie erop gezet, misschien dat dat het is geweest. Ik heb nog wel 1 laaste vraag voor dit afgesloten kan worden: de voor en nadelen van het SSl gebruik? Er wordt steeds geschreven dat men het even moet google'en maar ik vind hier echt geen duidelijk informatie over waarom ik het wel of niet moet doen

hjvbft

Voordelen en nadelen SSL

Bericht door hjvbft »

Voordelen
- Er kan alleen door de usp en de eindgebruiker gezien worden wat er gedownload / geüpload word.
- Als de snelheid via poort 119 beperkt word kan er een hogere snelheid behaald worden via ssl.
- Als het programma en de server headercompressie ondersteunen worden de headers veel sneller opgehaald.
- Als er een aparte ssl server word gebruikt en minder belast word is een stabielere snelheid mogelijk.

Nadelen
SSL kost processorkracht. Als u een minder snelle computer heeft, kan het zijn dat de snelheid bij gebruik van SSL lager uitvalt, omdat de computer het ontsleutelen van de berichten niet kan bijhouden. Hoe sneller de internetverbinding is, hoe hoger de snelheid en hoe sneller er ontsleuteld moet worden.

Topicstarter
martinwill

Re: Voordelen en nadelen SSL

hjvbft schreef:Voordelen
- Er kan alleen door de usp en de eindgebruiker gezien worden wat er gedownload / geüpload word.
- Als de snelheid via poort 119 beperkt word kan er een hogere snelheid behaald worden via ssl.
- Als het programma en de server headercompressie ondersteunen worden de headers veel sneller opgehaald.
- Als er een aparte ssl server word gebruikt en minder belast word is een stabielere snelheid mogelijk.

Nadelen
SSL kost processorkracht. Als u een minder snelle computer heeft, kan het zijn dat de snelheid bij gebruik van SSL lager uitvalt, omdat de computer het ontsleutelen van de berichten niet kan bijhouden. Hoe sneller de internetverbinding is, hoe hoger de snelheid en hoe sneller er ontsleuteld moet worden.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer