Snelheid schommelt
Moderator: Moderator Team
Forumregels
LEES: Forum Regels!
LEES: Forum Regels!
-
- Usenet: eweka
- Internet: ziggo
Snelheid schommelt
Support Request Template
Welk spotX programma gebruik je?: Spotnet
Wat is de versie van het spotX programma?: 1.8.0
Wat is je besturingssysteem?: Windows 7
Wat is de versie van het besturingssysteem?: 64bits
Welke Usenet Provider heb je?: eweka
Welke Internet Provider heb je?: ziggo
Welk Anti-Virus/Firewall programma gebruik je?: avg
Met welk programma download je?: spotnet
Wanneer begon je probleem?: Spotnet geinstaleerd. Probleem direct aanwezig
Geef een beschrijving van je probleem: Snelheid van downloaden schommelt. Loopt eerst op 1,6 m/bit en loopt dan terug naar +/- 100 k/bit blijft daar een tijdje en loopt dan weer naar 1,6 m/bit, vervolgens weer omlaag, enz, enz. Als ik de verbinding met eweka opnieuw ingeef dan begint hij weer hoog maar valt weer snel terug in het schommelen
Aangezien ik er niet zoveel verstand van heb hier maar even de vraag neer zetten.
XML bestand.: Geen antwoord gegeven
Generated by Support Toolkit SRT Generator.
Welk spotX programma gebruik je?: Spotnet
Wat is de versie van het spotX programma?: 1.8.0
Wat is je besturingssysteem?: Windows 7
Wat is de versie van het besturingssysteem?: 64bits
Welke Usenet Provider heb je?: eweka
Welke Internet Provider heb je?: ziggo
Welk Anti-Virus/Firewall programma gebruik je?: avg
Met welk programma download je?: spotnet
Wanneer begon je probleem?: Spotnet geinstaleerd. Probleem direct aanwezig
Geef een beschrijving van je probleem: Snelheid van downloaden schommelt. Loopt eerst op 1,6 m/bit en loopt dan terug naar +/- 100 k/bit blijft daar een tijdje en loopt dan weer naar 1,6 m/bit, vervolgens weer omlaag, enz, enz. Als ik de verbinding met eweka opnieuw ingeef dan begint hij weer hoog maar valt weer snel terug in het schommelen
Aangezien ik er niet zoveel verstand van heb hier maar even de vraag neer zetten.
XML bestand.: Geen antwoord gegeven
Generated by Support Toolkit SRT Generator.
-
- Moderator Team Leider
- Usenet: UNS
- Internet: UPC
- Contacteer:
Re: Snelheid schommelt
probeer de nieuwste versie van spotnet (1.8.1) eens?
kijk ns of avg niet toevallig wat blokkeert.
kijk ns of avg niet toevallig wat blokkeert.
Regels/Rules | pySabRename
Er zijn weer spotnet updates, klik hier!
API's kijken doe je maar in de dierentuin!
Er zijn weer spotnet updates, klik hier!
API's kijken doe je maar in de dierentuin!
-
Zit er ergens een update functie of moet ik de 1.8.0 versie geheel verwijderen en versie 1.8.1 installeren?
Ik zal proberen te kijken bij avg maar zoals geschreven ben ik niet echt thuis in het hele computergebeuren. Zeg maar gerust half digibeet
Waar moet ik precies naar kijken?
Ik zal proberen te kijken bij avg maar zoals geschreven ben ik niet echt thuis in het hele computergebeuren. Zeg maar gerust half digibeet

-
- Moderator Team Lid
- Usenet: I-Telligent
- Internet: Ziggo
Je kunt 1.8.1 gewoon over 1.8.0 heen installeren 
Hier kun je de laatste versie downloaden: http://www.spot-net.nl/ (rechterkant).
Succes

Hier kun je de laatste versie downloaden: http://www.spot-net.nl/ (rechterkant).
Succes

Maker van: Spotnet Improver, SpotGrit moviemeter addon, SpotTrailer, Spotnet ColorUpdate, Spotnet OutOfMemory Patch
-
Ok zal ik even proberen. AVG zorgt niet voor de problemen. Ik heb deze tijdelijk uitgezet en het schommelen bleef aan. Op het moment dat de snelheid van downloaden het laagste was heb ik nog een aantal malen een speedtest uitgevoerd en deze gaf ruim 11 mbps aan bij de laagste waarde. hoogste was 20 mbps. moet volgens mij ook wel goed zijn
-
- Usenet: sunnyusenet
- Internet: kpn
- Leeftijd: 59
hoi martinwill,
probeer eens te downloaden met een aparte nieuwsreader
In dit topic te lezen viewtopic.php?f=3&t=4709
probeer eens te downloaden met een aparte nieuwsreader
In dit topic te lezen viewtopic.php?f=3&t=4709

-
vandaag de laptop maar even meegenomen naar het werk waar wij een andere provider hebben dan ziggo, en hier heb ik geen problemen (wel is de hoogste snelheid minder, 521Kb maar wel stabiel) Raar verhaal vind ik het. Ik heb ook gedacht aan mijn router maar die kan het volgens mij ook niet zijn omdat een speedtest gedaan tijdens het onderuitzakken van de snelheid bij spotnet wel goed was.
-
Gebruik je SSL, Martinwill?
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."

===============================
Ik beantwoord geen ondersteuningsvragen via PB

-
euhhh geen idee. Ben helaas niet zo thuis in dit hele gebeuren. Waar kan ik dit zien?
-
Hmmm...als je niet weet wat SSL is, dan zul je het waarschijnlijk niet ingesteld hebben...
Maar om dat te checken kijk je in het programma onder het kopje Bewerken-Provider naar de poort.
Als deze op 119 staat, dat gebruik je geen SSL.
SSL staat voor Secure Sockets Layer en is een codeer (versleutel) protocol. Gebruik even de zoekfunctie of google om de voor- en nadelen daarvan uit te zoeken...
Het loont de moeite om te checken of je snelheid stabieler wordt als je SSL wel instelt.
De beste manier om dat te doen is door het aanpassen van je servers.xml bestand. Dan bereik je de optimale instellingen voor Eweka.
Ik vrees dat dat wel een beetje technisch is, dus kijk maar of je zin hebt om je daarin te gaan verdiepen...
Het servers.xml staat in:C:\ProgramData\Spotnet\
Als de map niet zichtbaar is
Extensies voor bekende bestandstypen weergeven
Maak eerst een backup van het servers.xml bestand. (dan kun je dat terugplaatsen als het nodig blijkt)
Open dit bestand met kladblok en vervang de tekst door:
Vul op de username en password je inloggegevens van Eweka in. Dit opslaan en voor het bestand "alleen lezen" aanvinken. Dit voorkomt dat Spotnet het bestand aanpast.
meer informatie hierover
Controleer of je snelheid daarmee stabieler wordt....

Maar om dat te checken kijk je in het programma onder het kopje Bewerken-Provider naar de poort.
Als deze op 119 staat, dat gebruik je geen SSL.
SSL staat voor Secure Sockets Layer en is een codeer (versleutel) protocol. Gebruik even de zoekfunctie of google om de voor- en nadelen daarvan uit te zoeken...
Het loont de moeite om te checken of je snelheid stabieler wordt als je SSL wel instelt.
De beste manier om dat te doen is door het aanpassen van je servers.xml bestand. Dan bereik je de optimale instellingen voor Eweka.
Ik vrees dat dat wel een beetje technisch is, dus kijk maar of je zin hebt om je daarin te gaan verdiepen...

Het servers.xml staat in:C:\ProgramData\Spotnet\
Als de map niet zichtbaar is
Extensies voor bekende bestandstypen weergeven
Maak eerst een backup van het servers.xml bestand. (dan kun je dat terugplaatsen als het nodig blijkt)
Open dit bestand met kladblok en vervang de tekst door:
Code: Selecteer alles
<Spotnet>
<Server Type="Headers" Server="textnews.eweka.nl" Username="invullen" Password="invullen" Port="563" SSL="1" Connections="1" />
<Server Type="Downloads" Server="sslreader.eweka.nl" Username="invullen" Password="invullen" Port="563" SSL="1" Connections="6" />
<Server Type="Uploads" Server="upload.eweka.nl" Username="invullen" Password="invullen" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
</Spotnet>
meer informatie hierover
Controleer of je snelheid daarmee stabieler wordt....
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."