Hoog netwerkverkeer bij gebruik Spotnet

Oude of gesloten topics van spot-net.nl vind je hier!

Moderator: Moderator Team

Topicstarter
djkavaa
Answers: 0

Hoog netwerkverkeer bij gebruik Spotnet

Bericht door djkavaa »

Beste Forum leden,

Hierbij wil ik graag een topic openen omdat ik last had van het hoge netwerkverkeer als Spotnet open staat.

Ik gebruik om mijn netwerkverkeer bij te houden het programma Networx, dit programma monitort het ingaand en uitgaand netwerkverkeer.
Hierbij valt mij op dat als ik Spotnet open dat er constant upload en download verkeer is, dit blijft zo totdat ik Spotnet sluit.

Wat ik verder niet is waar dit mee te maken heeft, het kan ook lokaal verkeer zijn tussen sabnzbd die op een andere server draait en Spotnet maar dit lijkt me sterk.
Dit mede doordat als ik voor de optie NZB opslaan klik en mijn SABNZBD erbuiten laat dan is het data verkeer nog zo hoog.

Hebben meerdere gebruikers hier last van of is dit nooit op gevallen, en kan het kwaad of niet.

Ik hoor het graag van jullie.

Met vriendelijke groet,

Djkavaa (Kay)

stroopwafel
Usenet: LightningUsenet
Internet: KPN
Leeftijd: 30

Re: Hoog netwerkverkeer bij gebruik Spotnet

Bericht door stroopwafel »

geen idee, ik maak me er eigenlijk ook niet druk om, om hoeveel netwerk verkeer gaat het?
enkele kilobytes of veel meer? per seconde

Topicstarter
djkavaa

Bericht door djkavaa »

Inderdaad was ik dat vergeten te vermelden, het gaat over een piek van 1 mb en daal van 400KB.
Dus das toch wel redelijk wat, en dat is dan voor het download en upload tegelijk.
Niet dat het mij verder wat uit maakt maar ik zou toch wel graag willen weten waar het heen gaat natuurlijk.

joao

Bericht door joao »

djkavaa schreef:Inderdaad was ik dat vergeten te vermelden, het gaat over een piek van 1 mb en daal van 400KB.
Dus das toch wel redelijk wat, en dat is dan voor het download en upload tegelijk.
Niet dat het mij verder wat uit maakt maar ik zou toch wel graag willen weten waar het heen gaat natuurlijk.
Ik heb even Networkx geïnstalleerd. Maar zie nergens een optie waar je alleen 1 programma kan checken op gebruik van bandbreedte?

Vergeet niet dat Windows zelf altijd gebruikt maakt van internet, updates enz. Misschien heb een andere programma aanstaan die continu gegevens aan het verzenden is?

stroopwafel
Usenet: LightningUsenet
Internet: KPN
Leeftijd: 30

Bericht door stroopwafel »

spotnet heeft ook internet nodig om de spots enz op te halen he en reacties ed alles haalt ie van internet af

joao

Bericht door joao »

stroopwafel schreef:spotnet heeft ook internet nodig om de spots enz op te halen he en reacties ed alles haalt ie van internet af
True maar zodra spotnet daar mee klaar is dan gebruikt het amper bandbreedte meer.

Topicstarter
djkavaa

Bericht door djkavaa »

Klopt, maar er is inderdaad geen functie om een programma te monitoren maar het is alleen als spotnet open staat en anders is het gewoon 20 kb up en 10 down ofzo.
Dus das gewoon normaal en het lijkt me inderdaad ook zo dat als spotnet klaar is met z'n gegevens dat hij dan stopt.

Dus het is een beetje vreemd dan.

joao

Bericht door joao »

Als ik via Taakbeheer ---> Netwerk doe dan staat er bij mij met spotnet open: Netwerkgebruik 0%
Probeer het eens via Taakbeheer

Topicstarter
djkavaa

Bericht door djkavaa »

Bij mij staat er dan netwerk gebruik 2% en zonder 0%

joao

Bericht door joao »

djkavaa schreef:Bij mij staat er dan netwerk gebruik 2% en zonder 0%