NET Framework 4 Vertraagt opstarten (Boot) Oplossing!

Oude of gesloten topics van spot-net.nl vind je hier!

Moderator: Moderator Team

Topicstarter
Allan
Answers: 0
Internet: Ziggo
Leeftijd: 66
Contacteer:

Bericht door Allan »

Het is algemeen bekend, hoewel ik hier op dit forum er nog amper informatie/melding van tegenkom, dat NET Framework 4 het opstarten (booten) van Windows drastisch vertraagt, in sommige gevallen zelfs tot 60 seconden.
Ondanks dat er in menig fora over gepraat wordt, en oplossingen worden gezocht in de virus-sfeer, is er nog steeds geen goede oplossing. De-installeren van NET Framework 4 is de énigste oplossing om je pc weer zijn oude opstart-snelheid en -tijd terug te geven.
Rondneuzend op de site van Microsoft levert ook geen solution, sterker nog: Microsoft is er van op de hoogte! en zal wel binnenkort met een fix/patch/update komen om dit probleem op te lossen.
Tot die tijd moeten we het hebben van computernerds die zelf met een oplossing op de proppen komen en dat met ons willen delen door hun oplossing op internet te zetten.
Nou, na wat speurwerk kwam ik op de site van .NET Framework Developer en vond daar de volgende oplossing:

Maak een batchfile (met kladblok bijvoorbeeld) met de volgende inhoud:
c:
cd \
cd C:\WINDOWS\Microsoft.NET\Framework\v1.1.4322
ngen update
cd \
cd C:\WINDOWS\Microsoft.NET\Framework\v2.0.50727
ngen update
cd \
cd C:\Windows\Microsoft.NET\Framework\v4.0.30319\
ngen update

Sla het bestandje op als .bat (bijvoorbeeld met de naam Netfix.bat) én ben er zeker van dat C: je systeemschijf is.
Dubbelklik de batchfile.
Je CMD-schermp gaat open en de batch gaat middels compileren het één en ander aanpassen/veranderen.
Let op: dit kan enige tijd in beslag nemen (tot wel enkele minuten), sluit het venster niet zolang je niet overtuigd ben dat het compileren is voltooid!
Negeer eventuele errors die tijdens het compileren voorbij komen (als het goed is hoef je tijdens het werken van de batchfile niets te doen!)
Sluit, indien klaar, het cmd-scherm.
Herstart je computer en zie: Je pc start weer als vanouds op, incl. Net Framework én incl. een werkende Spotnet!

Getest op de 32 bits versies van XP

En nu maar hopen dat Microsoft hier wat van kan leren......Mede spotnetters, succes!

Alle eer naar David_McMahon, lid van de site voor .NET Framework Developers. Ik wil enkel deze oplossing met jullie delen.
Ik bied dus ook verder geen enkele ondersteuning!

Allan
AfbeeldingDamnant quod non intellegunt Afbeelding

gerstr
Answers: 0

Re: NET Framework 4 Vertraagt opstarten (Boot) Oplossing!

Bericht door gerstr »

dank je voor dit delen Allan, ik heb dus meerdere gebruikers idd moeten adviseren om .NET weer op te bouwen vanaf versie 1.1 naar boven mbv installatie en dit lijkt hetzelfde te doen.

we houden het in gedachten als we gebruikers tegenkomen die vastlopen met .NET!

ik verplaats deze ook naar de kennisbank
Gesloten Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer