servers.xml map

Oude of gesloten topics van spot-net.nl vind je hier!

Moderator: Moderator Team

Topicstarter
hansenmarjo
Answers: 0

servers.xml map

Bericht door hansenmarjo »

Goedemiddag
Ik ben een beetje aan het ontdekken van spotnet.
Nu hebben we news.xmsnet.nl als server en deze is gratis waarbij je geen wachtwoord en gebruikersnaam voor nodig heb.
Ik heb deze gedownload spotnetfdt looks Versie 6 Unattended.
Alles kunnen doen behalve het aanpassen van servers.xml map
Want daarin moet je niet alleen news.xmsnet.nl invullen maar ook je gebruikersnaam en wachtwoord die ik niet heb.
Wat moet ik doen om die servers.xml map aan te passen
bij voor baat dank
Gr hans

stroopwafel
Usenet: LightningUsenet
Internet: KPN
Leeftijd: 30

Re: servers.xml map

Bericht door stroopwafel »

open de servers.xml met kladblok, en dan kan je alles aanpassen.

Topicstarter
hansenmarjo

Hallo
sorry dat ik een beetje dom overkom
maar dat veranderen dat weet ik maar wat schrijf ik op bij gebruikersnaam en wachtwoord die ik niet heb.
Dat is eigenlijk mijn vraag
alvast bedankt voor het helpen
gr hans

Ep Woody
Leeftijd: 41

Bericht door Ep Woody »

Kijk even in het Ervaringen & Discussies : Providers bij het topic XMS. Daar staat meer informatie, en daar kunnen ze je ook verder helpen.
Voor ondersteuning: klik hier. Probleem niet opgelost, maak dan een nieuw topic aan.

Klaas

Bericht door Klaas »

Hallo hansenmarjo.

Ik probeerde een prive bericht naar je te sturen, maar hij geeft aan dat je geen geregistreerde gebruiker bent.
Klopt dit ?

Greetz

DappereDodo

Bericht door DappereDodo »

hansenmarjo schreef:Hallo
sorry dat ik een beetje dom overkom
maar dat veranderen dat weet ik maar wat schrijf ik op bij gebruikersnaam en wachtwoord die ik niet heb.
Dat is eigenlijk mijn vraag
alvast bedankt voor het helpen
gr hans
Server.XML bevat 3 server instellingen. Dit mogen verschillende servers zijn, maar dat kun je niet vanuit het programma zelf voor elkaar krijgen. De password info is encrypted en kan alleen door spotnet geschreven worden. Maak daarom voor alle drie de servers een instelling vanuit Spotnet en copieer telkens de regel uit de server.xml regel die je nodig hebt. Daarna copier je de 3 gewenste regels in de uiteindelijke versie van server.xml. Markeer de file read only om spontage overschrijving van spotnet te voorkomen.

Succes

mark1979
Usenet: eweka
Internet: kpnplanet
Leeftijd: 46

Bericht door mark1979 »

bij mij staat het er zo in had net wel verbinding maar me username en password is niet opgeslagen. kan iemand me helpen het goed te zetten? ik heb rouwens eweka

Spotnet>
<Server Type="Headers" Server="news2.neva.ru" Username="" Password="" Port="563" SSL="1" Connections="1" />
<Server Type="Downloads" Server="" Username="" Password="" Port="0" SSL="0" Connections="3" />
<Server Type="Uploads" Server="" Username="" Password="" Port="0" SSL="0" Connections="1" />
</Spotnet>

ik had er een eraf gehaald die eruit zag als ftd maar zo ziet die er niet uit, weet alleen even zo snel niet hoe ik een print screen van spotnet kan maken zoals die er bij mij uitziet

Topicstarter
hansenmarjo

Hallo allemaal
Door hulp van klaas is het me gelukt.
dit was het
<Spotnet>
<Server Type="Headers" Server="news.xmsnet.nl" Username="" Password="" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
<Server Type="Downloads" Server="news.xmsnet.nl" Username="" Password="" Port="119" SSL="0" Connections="2" />
<Server Type="Uploads" Server="news.xmsnet.nl" Username="" Password="" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
</Spotnet>

en dit heb ik gedaan
<Spotnet>
<Server Type="Headers" Server="textnews.news.cambrium.nl" Username="" Password="" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
<Server Type="Downloads" Server="news.xmsnet.nl" Username="" Password="" Port="119" SSL="0" Connections="2" />
<Server Type="Uploads" Server="news.xmsnet.nl" Username="" Password="" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
</Spotnet

en het werkt
dank u wel
gr Hans

gerstr

Bericht door gerstr »

graag gedaan en veel plezier

draadje gaat dicht!
Gesloten Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer