server.xml aanpassen
Moderator: Moderator Team
-
server.xml aanpassen
Hallo,
Heb volgens aanwijzingen op het forum het bestand server.xml aangepast en alleen lezen gemaakt. Bij het opnieuw opstarten moet ik desondanks toch weer de provider invulen daar deze op "anders"staat. Al ik dat doe veranderen meteen ook alle onderstaande gegevens (die wel keurig onthouden worden) weer en moet ik het hele rijtje weer af.
Iemand een tip?
Heb volgens aanwijzingen op het forum het bestand server.xml aangepast en alleen lezen gemaakt. Bij het opnieuw opstarten moet ik desondanks toch weer de provider invulen daar deze op "anders"staat. Al ik dat doe veranderen meteen ook alle onderstaande gegevens (die wel keurig onthouden worden) weer en moet ik het hele rijtje weer af.
Iemand een tip?
Re: server.xml aanpassen
ja - zorg dat Spotnet echt is afgesloten (dus ook ff checken via taakbeheer!)
dan servers.xml:
eerst op niet lezen zetten voordat je aanpassingen doet
aanpassingen maken en bewaren
vervolgens op alleen lezen zetten
spotnet opstarten
Als die het dan nog niet doet mag je hier de inhoud van je servers.xml posten, want dan zit daar een fout in
dan servers.xml:
eerst op niet lezen zetten voordat je aanpassingen doet
aanpassingen maken en bewaren
vervolgens op alleen lezen zetten
spotnet opstarten
Als die het dan nog niet doet mag je hier de inhoud van je servers.xml posten, want dan zit daar een fout in
-
Je hebt waarschijnlijk hetzelfde probleem die ik had.
Gebruik je een ipv6 server? bijvoorbeeld reader.ipv6.xsnews.nl
Gebruik je een ipv6 server? bijvoorbeeld reader.ipv6.xsnews.nl
-
Nou het lukt me nog steeds niet hoor,krijg bij het opstarten de melding authentificatie verplicht en als ik dan naar het provider inlogscherm ga staat bij provider anders terwijl ik toch echt eweka heb ingevuld en bij het aantal lijntjes 9 terwijl ik 8 opgegeven heb. Verander ik het aantal lijntjes in 8 en ga dan naar bijwerken dan doet ie het wel. Hieronder de inhoud van servers.xml
<Spotnet>
<Server Type="Headers" Server="news2.neva.ru" Username="" Password="" Port="563" SSL="1" Connections="1" />
<Server Type="Downloads" Server="sslreader.eweka.nl" Username="" Password="" Port="563" SSL="1" Connections="8" />
<Server Type="Uploads" Server="81.171.88.18" Username="" Password="" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
</Spotnet>
<Spotnet>
<Server Type="Headers" Server="news2.neva.ru" Username="" Password="" Port="563" SSL="1" Connections="1" />
<Server Type="Downloads" Server="sslreader.eweka.nl" Username="" Password="" Port="563" SSL="1" Connections="8" />
<Server Type="Uploads" Server="81.171.88.18" Username="" Password="" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
</Spotnet>
-
- Usenet: Lightningusenet
- Internet: Telenet Fibernet100
-
-
- Leeftijd: 41
Kijk even in het topic van Eweka zelf, daar staat meer informatie over Eweka.
Voor ondersteuning: klik hier. Probleem niet opgelost, maak dan een nieuw topic aan.
-
Had ook het probleem met xsnews nu opgelost let op!!!! deze werkt perfect
Je dient het: servers.xml bestand aan te passen door het te openen met kladblok en dan de bovenste regel vervangen door bv:
<Spotnet>
<Server Type="Headers" Server="textnews.news.cambrium.nl" Username="" Password="" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
Daarna bestand rechtermuisklik voor eigenschappen en die op alleen lezen zetten.
Dan heb je wél een snelle reactietijd. Het gaat erom dat je voor het headeren niet je eigen server moet gebruiken, die automatisch bij installatie op die eerste regel wordt ingevuld. Je kan ook googlen op een vrije server en die daar invullen ipv degeen die ik hier opgeef. Ook zijn er al wel forums opgericht ter ondersteuning. Prog werkt supers, alleen je moet er wél zélf iets voor doen!
Je dient het: servers.xml bestand aan te passen door het te openen met kladblok en dan de bovenste regel vervangen door bv:
<Spotnet>
<Server Type="Headers" Server="textnews.news.cambrium.nl" Username="" Password="" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
Daarna bestand rechtermuisklik voor eigenschappen en die op alleen lezen zetten.
Dan heb je wél een snelle reactietijd. Het gaat erom dat je voor het headeren niet je eigen server moet gebruiken, die automatisch bij installatie op die eerste regel wordt ingevuld. Je kan ook googlen op een vrije server en die daar invullen ipv degeen die ik hier opgeef. Ook zijn er al wel forums opgericht ter ondersteuning. Prog werkt supers, alleen je moet er wél zélf iets voor doen!
ja dat werkt goed, maar bedenk wel dat cambrium ongeveer 1 dag retentie heeft, dus je moet wel iedere dag dan even spotnet in om bij te werken.
als je dat niet doet ga je spots missen en ben ik bang dat ik je dan daarmee in volgend topic tegen ga komen!
als je dat niet doet ga je spots missen en ben ik bang dat ik je dan daarmee in volgend topic tegen ga komen!
-
- Usenet: Eweka/Astraweb
- Internet: Ziggo