Welk spotX programma gebruik je?: Spotnet
Wat is de versie van het spotX programma?: 2.0.0.172
Wat is je besturingssysteem?: Windows 10
Wat is de versie van het besturingssysteem?: 64bits
Welke Usenet Provider heb je?: extremusenet
Welke Internet Provider heb je?: kpn
Welk Anti-Virus/Firewall programma gebruik je?: Kaspersky
Met welk programma download je?: spotnet v 2
Wanneer begon je probleem?: Na installatie van versie 2
Geef een beschrijving van je probleem: versie 1.8 werkte goed, vanaf versie 2.0 gaat het fout bij het bijwerken van de database komt een fout in de logfile is ook te zien dat er een timeout optreed
Wat heb je gedaan om het probleem te verhelpen?: Ik heb spotnet verwijderd en opnieuw geinstalleerd, Ik ben even van Usenet provider omgeschakeld, (naar kpn news.kpn.nl) Als ik dat doe gaat het bijwerken van de database wel goed. Als ik weer terugschakel naar extremUsenet gaat het weer fout.
Ik wijt dit aan de hoeveelheid posts die opgehaald en verwerkt moeten worden, er treed een timeoout op.
Daarnaast heb ik nog met een ander newsreader grabbit getest die werkt wel goed (maar haalt niet gelijk alle headers op)
Schone installatie: Ja
XML bestand.:
Code: Selecteer alles
<Spotnet>
<Server Type="Headers" Server="news.extremeusenet.nl" Port="119" SSL="0" Connections="2" />
<Server Type="Downloads" Server="news.extremeusenet.nl" Port="119" SSL="0" Connections="18" />
<Server Type="Uploads" Server="news.extremeusenet.nl" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
</Spotnet>
-- [bericht automatisch samengevoegd - 04 aug 2016, 15:16] --
Toevoeging: dit zijn de laatste regels uit de spotnet.log
2016-08-04 11:27:39.3131 DEBUG [Spotnet.Model.SpamReports.FindSpamReports] Update spamreports db: requesting 219706 reports
2016-08-04 11:29:44.3616 DEBUG [Spotnet.Model.SpamReports.FindSpamReports] Try number 2 to the request: XOVER 218708-219707. Group free.willey
2016-08-04 11:31:44.5855 DEBUG [Spotnet.Views.MainWindow.OnDbUpdateEnd] Database update not finished: Fout tijdens het ophalen van de headers: Er is een time-out opgetreden. (995)
Als ik naar de Kpn newsserver ga dan gaat het gewoon goed !!
-- [bericht automatisch samengevoegd - 04 aug 2016, 15:45] --
Nog een aanvulling:
als ik de setting bijwerken database uitzet, spotnet opstart en een nzb laad word deze wel netjes gedownload, m.a.w. het ligt zeker niet aan de usenet provider, maar aan de hoeveelheid posts die de eerste keer worden opgehaald.