HDD Crash?
Moderator: Moderator Team
-
HDD Crash?
Hoi Hoi
Misschien licht het aan mij, .. maar zins ik spot-net geïnstalleerd heb crasht de HD waar spotnet toe gelinkt is constant.
Is dit een bekend probleem ?
Als ik download map naar andere HD over zet dan crasht die HD weer.
Nou heb ik gelukkig een recovery systeem, dus ben nog geen bestanden kwijt geraakt maar het is wel vreemd.
En 5 van de 10 downloads mislukken, dan blijft hij hangen op uitpakken. .. tenminste, uur wachten op uitpakken lijkt me erg lang, en zeker als het uitpakken op een SSD gaat.
Spec waar ik mee draai:
2x 120GB (OCZ OCZSSD3-2AGT120G) (raid 1)
4x 240GB (OCZ OCZSSD3-2AGT240G)
Windows 7 Ultimate X64
Zijn hier oplossingen voor ?
Misschien licht het aan mij, .. maar zins ik spot-net geïnstalleerd heb crasht de HD waar spotnet toe gelinkt is constant.
Is dit een bekend probleem ?
Als ik download map naar andere HD over zet dan crasht die HD weer.
Nou heb ik gelukkig een recovery systeem, dus ben nog geen bestanden kwijt geraakt maar het is wel vreemd.
En 5 van de 10 downloads mislukken, dan blijft hij hangen op uitpakken. .. tenminste, uur wachten op uitpakken lijkt me erg lang, en zeker als het uitpakken op een SSD gaat.
Spec waar ik mee draai:
2x 120GB (OCZ OCZSSD3-2AGT120G) (raid 1)
4x 240GB (OCZ OCZSSD3-2AGT240G)
Windows 7 Ultimate X64
Zijn hier oplossingen voor ?
-
Re: HDD Crash?
Als mijn systeem een backup start dan geeft hij mislukt aan,
als ik een inlog ww instel bij windows7 professional x64. Met het wachtwoord er af geen enkel probleem meer.
het rarren en parren van een BLU-Ray bijvoorbeeld kan behoorlijk aan de processor trekken, met sabnzbd kan je instellingen aanpassen mbt duocore gebruik om het een en ander sneller te laten gaan, maar dat het lang duurt kan wel kloppen.
Ik wil zelf nog eens een synology nas die dat stukje nzb downloaden en rarren en parren overneemt.

het rarren en parren van een BLU-Ray bijvoorbeeld kan behoorlijk aan de processor trekken, met sabnzbd kan je instellingen aanpassen mbt duocore gebruik om het een en ander sneller te laten gaan, maar dat het lang duurt kan wel kloppen.
Ik wil zelf nog eens een synology nas die dat stukje nzb downloaden en rarren en parren overneemt.
en als je gewoon download en part met een ander program naar die schijven - wat is dan het resultaat?
wat bedoel jij precies mt HDD crash, moet je echt formatteren en repareren of hoe moet ik dat lezen?
wat bedoel jij precies mt HDD crash, moet je echt formatteren en repareren of hoe moet ik dat lezen?
-
De eerste zin snap ik niet helemaal,gerstr schreef:en als je gewoon download en part met een ander program naar die schijven - wat is dan het resultaat?
Het crashen gaat als volgt, Eerst gaat de computer erg stotteren en dan krijg ik een melding van windows dat de partitie niet meer toegankelijk is en dan kan ik er niet meer op komen.
Ik moet dan naar linux rebooten om een partitie fix er over heen te halen. die repareert de partitie tabel.
En dat alleen maar op de SSD,s .. heb er nu een Raptor er bij ingezet en daar heb ik helemaal geen problemen mee.
Bas, ik kan niet in je config kijken, maar als de raptor het wel doet en waarschijnlijk als je gewoon lokaal werkt ook, dan lijkt het iets te maken te hebben met je SSD config over je netwerk.
Moeilijk om dat vanaf hier te beoordelen.
Heb je andere download program (bv. Grabit) om even te testen of gewoon downloaden naar die SSD vanaf je windows machine wel goed gaat?
Moeilijk om dat vanaf hier te beoordelen.
Heb je andere download program (bv. Grabit) om even te testen of gewoon downloaden naar die SSD vanaf je windows machine wel goed gaat?
dit topic wordt gesloten ivm beheersbaarheid forum
niet eens met het slotje?, stuur even een pb naar me
niet eens met het slotje?, stuur even een pb naar me