Spotnet extreem traag en loopt vast
Moderator: Moderator Team
-
Spotnet extreem traag en loopt vast
Hallo allemaal,
Ik net spotnet geinstalleerd, alles ging goed.
.NET 4 had ik al, en verder geen meldingen tijdens of na installatie.
Als ik het programma net opstart gaat het heel goed en kan ik lekker snel browsen tussen de spots, als ik dan iets aanklik om te downloaden gaat het ook allemaal prima, maar na een halve minuut bevriest het beeld ineens en wordt het programma heel sloom. Als ik bijvoorbeeld in het download scherm zit verspringt de download snelheid helemaal niet meer en de resterende tijd blijft ook stil staan. Als ik dan terug switch naar het overzicht scherm slaat het programma vast en komt er bovenin "reageert niet" te staan. Na een halve minuut ongeveer verspringt het beeld naar overzicht maar het programma blijft heel traag en de download gaat niet verder.
Ik gebruik de gratis news server van KPN, mijn systeem draait op windows 7 64 bit.
Groeten Jard
Ik net spotnet geinstalleerd, alles ging goed.
.NET 4 had ik al, en verder geen meldingen tijdens of na installatie.
Als ik het programma net opstart gaat het heel goed en kan ik lekker snel browsen tussen de spots, als ik dan iets aanklik om te downloaden gaat het ook allemaal prima, maar na een halve minuut bevriest het beeld ineens en wordt het programma heel sloom. Als ik bijvoorbeeld in het download scherm zit verspringt de download snelheid helemaal niet meer en de resterende tijd blijft ook stil staan. Als ik dan terug switch naar het overzicht scherm slaat het programma vast en komt er bovenin "reageert niet" te staan. Na een halve minuut ongeveer verspringt het beeld naar overzicht maar het programma blijft heel traag en de download gaat niet verder.
Ik gebruik de gratis news server van KPN, mijn systeem draait op windows 7 64 bit.
Groeten Jard
Laatst gewijzigd door jardooo op 25 feb 2011, 17:21, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Usenet: IPv6 & Tele2
- Internet: Tele2 @ 20Mb/s
- Leeftijd: 31
- Contacteer:
Re: Spotnet extreem traag
Ik denk dat je computer hem niet helemaal aankan. Spotnet is nu (nog) een aardige geheugenvreter. Wat je kan proberen is dat je de NZB's download via Spotnet en dat je dan de NZB's opent in je newsreader. Dit doe je door: Bewerken > Downloadknop > NZB Openen als je ervoor hebt gekozen om de NZB te openen met je newsreader of NZB Opslaan om hem in het bureaublad op te slaan.
Wat je ook kan proberen is Spotnetlite: viewtopic.php?f=1&t=303 deze heeft als pluspunt dat die minder geheugen gebruikt.
Wat je ook kan proberen is Spotnetlite: viewtopic.php?f=1&t=303 deze heeft als pluspunt dat die minder geheugen gebruikt.
"Press any key to continue, where's the any key?" - Homer Simpson
R.I.P. † 30-01-2010: news.ipv6.eweka.nl
R.I.P. † 01-03-2011: FTD
R.I.P. † 30-01-2010: news.ipv6.eweka.nl
R.I.P. † 01-03-2011: FTD
-
Re: Spotnet extreem traag
dat lijkt me sterk, aangezien hij het in het begin wel gewoon doet. en de rest van de computer wel normaal snel reageert.
ik draai spotnet nu op mijn laptop, met intel i3 processor met 4 gig ram geheugen. spotnet light geprobeerd ook maar daar kan ik geen downloadknop vinden? of doe ik iets fout nu?
ik draai spotnet nu op mijn laptop, met intel i3 processor met 4 gig ram geheugen. spotnet light geprobeerd ook maar daar kan ik geen downloadknop vinden? of doe ik iets fout nu?
-
Re: Spotnet extreem traag en loopt vast
Ik heb het net nogmaals geprobeerd, en het opstarten verloopt zonder enige problemen. het browsen door de spots gaat ook prima, als ik dan iets leuks gevonden heb en ik start de download gaat ook alles goed, maar een kleine 30 seconden in de download loopt hij vast en wordt het programma ongelofelijk sloom. dan duurt het wel een minuut voordat hij van de download tab naar het spot overzicht wil verwisselen.
-
Probeer eens een externe downloadclient zoals Zombymario al aangaf. Misschien werkt dit wel, dan kunnen we vaststellen dat Sabnzbd (interne downloadclient) het probleem is.
Gr,
Mr. Cartmenez
"How do I reach these keedz?"
- Eric Cartman as Mr. Cartmenez in episode "Eek, a Penis!"
Mr. Cartmenez
"How do I reach these keedz?"
- Eric Cartman as Mr. Cartmenez in episode "Eek, a Penis!"
-
hoe gaat dit precies in zn werk? ik ben nu voor het eerst bezig met news servers dus ben echt een groentje.
ik heb grabbit gedownload en kan inloggen op de kpn news server, vervolgens zie ik allemaal news groepen staan en open er dan een. Zodra ik een willekeurig bestand aanklik om te downloaden stuurt hij hem naar de batch tab en daarna verdwijnt het. en als ik op internet naar nzb bestanden zoek kan ik niet alleen in de kpn server zoeken.
ik heb grabbit gedownload en kan inloggen op de kpn news server, vervolgens zie ik allemaal news groepen staan en open er dan een. Zodra ik een willekeurig bestand aanklik om te downloaden stuurt hij hem naar de batch tab en daarna verdwijnt het. en als ik op internet naar nzb bestanden zoek kan ik niet alleen in de kpn server zoeken.
Spotnet Menu: Bewerken -Downloadknop - NZB opslaan
in spotnet een spot uitzoeken die je leuk vindt
op die hele grote pijl aan de rechterkant klikken
NZB ergens bewaren
en die in Grabit openen
succes!
NZB ergens bewaren
en die in Grabit openen
succes!
-
Je kan ook bestandextentie NZB koppelen aan Grabit dan
Spotnet Menu: Bewerken -Downloadknop - NZB openen
en NZB wordt automatisch geopend in Grabit
Spotnet Menu: Bewerken -Downloadknop - NZB openen
en NZB wordt automatisch geopend in Grabit
-
hee,
het is allemaal gelukt. ik sla nu gewoon de nzb bestanden op met spot net, en open ze dan met grabbit.
downloaden gaat prima! dankjulliewel!
het is allemaal gelukt. ik sla nu gewoon de nzb bestanden op met spot net, en open ze dan met grabbit.
downloaden gaat prima! dankjulliewel!