Sunnyusenet: spotnet werkt niet meer bij
Moderator: Moderator Team
Forumregels
LEES: Forum Regels!
LEES: Forum Regels!
-
Re: Sunnyusenet: spotnet werkt niet meer bij
Werkt het wel als je onderstaande procedure volgt?
- Een backup van het servers.xml bestand maken.
- Vervolgens de gegevens van het blockaccount invullen bij de provider in spotnet.
- Wachten tot al de headers zijn gedownload en spotnet klaar is met bijwerken.
- De regel van de download server kopiëren uit het backup bestand en hiermee dezelfde regel in het nieuwe bestand overschrijven.
- Een backup van het servers.xml bestand maken.
- Vervolgens de gegevens van het blockaccount invullen bij de provider in spotnet.
- Wachten tot al de headers zijn gedownload en spotnet klaar is met bijwerken.
- De regel van de download server kopiëren uit het backup bestand en hiermee dezelfde regel in het nieuwe bestand overschrijven.
-
- Moderator Team Lid
Lekker omslachtig, maar het kan. Separate users/passwords staan nu op de wensenlijst 

-
Omslachtig? Valt toch wel mee. Eén regeltje kopiëren en plakken. Hooguit een minuut werk.
Zelf heb ik het niet nodig. Ik gebruik mijn eigen downloadsoftware (met SunnyUsenet).
SpotLite en Spotnet gebruik ik alleen voor het bekijken van spots (met een blockaccount van Bulknews).
Zelf heb ik het niet nodig. Ik gebruik mijn eigen downloadsoftware (met SunnyUsenet).
SpotLite en Spotnet gebruik ik alleen voor het bekijken van spots (met een blockaccount van Bulknews).
-
- Moderator Team Lid
Heb je in die 'eigen' downloadsoftware (je maakt me wel nieuwsgierig hoor) ook maatregelen getroffen om missende spots tegen te gaan ?
-
Met eigen downloadsoftware bedoel ik in een eigen installatie van SABnzbd (en niet die van spotnet). Met SunnyUsenet kun je gewoon alles downloaden als je het nzb bestand maar hebt.
-
- Usenet: SunnyUsenet
- Internet: Telfort Glasvezel
Net als de rest heb ik de laatste tijd ook problemen met het binnen halen van de headers (spots). Vandaag daarom maar eens een mail gestuurd naar SunnyUsenet en zoals verwacht kreeg ik daar het eerder genoemde standaard mailtje op terug. Uiteindelijk toch maar eens geprobeerd om Spotnet 1.8.5.6 te deïnstalleren en 1.8.1 er weer eens op te zetten. Daarmee kwamen er wel weer gewoon spots binnen. Helaas ben ik hiermee wel de nieuwe functionaliteit kwijt, maar vooralsnog lijkt het wel weer te werken.
Kan het zijn, dat de nieuwe spotnet (1.8.5+) iets anders communiceert met de servers, waardoor het mis gaat? Hopelijk weten de makers daar snel iets op te vinden!
Kan het zijn, dat de nieuwe spotnet (1.8.5+) iets anders communiceert met de servers, waardoor het mis gaat? Hopelijk weten de makers daar snel iets op te vinden!
-
- Moderator Team Lid
Daar is, als het goed is, niets in veranderd. Maar bedankt voor de tip.
-
- Moderator Team Lid
Bij het deïnstalleren is de database verwijderd, met opnieuw installeren van 1.8.1 worden alle headers opnieuw opgehaald, hier kunnen headers tussen zitten die eerst niet opgehaald werden.jos_k schreef: Spotnet 1.8.5.6 te deïnstalleren en 1.8.1 er weer eens op te zetten. Daarmee kwamen er wel weer gewoon spots binnen.
Spotnet 1.8.5.6 heeft hier een functie voor, nl. Spots leegmaken
zie: bewerken -> Database... -> Spots leegmaken
voor meer info zie Help- Database (onderhoud)/Spots leegmaken
Spotnet (Classic) 1.9.1.1
Spotnet Backup incl. Spotnet gebruikers ID
Spotnet Removal Tool
SpotLite skins (thema's)
Windows meldingen Uitschakelen nadat bestand is gedownload! (Spotnet Classic 1.9.0.9 /1.9.1.0)
Spotnet Backup incl. Spotnet gebruikers ID
Spotnet Removal Tool
SpotLite skins (thema's)
Windows meldingen Uitschakelen nadat bestand is gedownload! (Spotnet Classic 1.9.0.9 /1.9.1.0)
-
- Leeftijd: 68
Lijkt me sterk, ik gebruik Spotlite onder openSUSE Linux en ervaar hetzelfde probleem met Sunny, en deze Spotlite versie is al vrij oud.jos_k schreef:Kan het zijn, dat de nieuwe spotnet (1.8.5+) iets anders communiceert met de servers, waardoor het mis gaat? Hopelijk weten de makers daar snel iets op te vinden!
Ben gewisseld van provider naar Ziggo, en dan werkt Spotlite wel goed!

En in een virtualbox Windows 10 draait de laatste spotnet versie met Ziggo als provider ook gewoon goed.
Het begint overigens wel vervelend te worden, vooral dezelfde antwoorden van Sunny helpdesk

-
- Usenet: Sunny Usenet
- Internet: Ziggo (UPC)
Beste mensen,
Ik heb Spotnet 1.8.1. draaien op een 64 / Win7 platform 200 Mb / Ziggo met betaalde Sunny Usenet
Sinds de laatste crash van ongeveer anderhalve week geleden loopt mijn Spotnet als een mank paard...
Als een auto op 1 cilinder van de 4... Laadt niets en alleen summier als ik 5 x op de bijwerkenknop druk...
Grote overbruggingen in spots en onbetrouwbaar...
Heeft iemand een idee wat er aan de hand is of wat ik moet doen?
Er klopt niet veel van momenteel! Is het mijn provider (Sunny) of is er iets met Spotnet?
Thanx bij voorbaat,
Hanzee
Ik heb Spotnet 1.8.1. draaien op een 64 / Win7 platform 200 Mb / Ziggo met betaalde Sunny Usenet
Sinds de laatste crash van ongeveer anderhalve week geleden loopt mijn Spotnet als een mank paard...
Als een auto op 1 cilinder van de 4... Laadt niets en alleen summier als ik 5 x op de bijwerkenknop druk...
Grote overbruggingen in spots en onbetrouwbaar...
Heeft iemand een idee wat er aan de hand is of wat ik moet doen?
Er klopt niet veel van momenteel! Is het mijn provider (Sunny) of is er iets met Spotnet?
Thanx bij voorbaat,
Hanzee