inlog vraag
Moderator: Moderator Team
-
inlog vraag
Goedemiddag
Ik heb even een vraag
We gebruiken xmsnet als server.
Nu wil het zo het adres is news.xmsnet.nl en deze is gratis.
We hoeven geen wachtwoord en gebruikers naam hier voor te hebben.
Maar spotnet vraag er wel telkens om.
Wie kan me helpen en uitleggen hoe dit veranderd kan worden
Gr Hans
Ik heb even een vraag
We gebruiken xmsnet als server.
Nu wil het zo het adres is news.xmsnet.nl en deze is gratis.
We hoeven geen wachtwoord en gebruikers naam hier voor te hebben.
Maar spotnet vraag er wel telkens om.
Wie kan me helpen en uitleggen hoe dit veranderd kan worden
Gr Hans
-
Re: inlog vraag
Als ik je goed begrijp, moet je als spotnet opstart telkens verbinden kikken?Gegevens die je moet invullen volgens xmsnet.nl met gratis toegang tot de Newsserver.
Bij server properties kiest u de volgende waarden:
Name : Zelf invullen*
Address : news.xmsnet.nl
Number of Connections : Maximaal 2
Port : 119
Bij de gratis Newsserver hoeft u geen gebruikersnaam en wachtwoord in te vullen.
(Je kan je gegevens eventueel testen met dit programma > http://www.binaries4all.nl/newsservertester/)
En dan doet hij het.
Zo ja, voer dan ff dit uit:
Sluit het programma Spotnet.
Nu je verborgenbestanden laten weergeven anders zie je de map op de
locatie’s niet.

Nu gaan we het bestand Servers.xml opzoeken.
Het bestand servers.xml is op de volgende locatie’s te vinden:
- Voor Vista en Windows 7, naar de locatie “C:/ProgramData/Spotnet “
- Voor Windows XP, naar de locatie " C:\Documents and Settings\All Users\Local Application Data\Spotnet\
Zodra je het bestand servers.xml hebt gevonden, gaan we hem markeren als alleen lezen.
Klik met je rechter muisknop op het servers.xml bestand en kies dan voor eigenschappen
Op het tabblad algemeen vink je aleen lezen aan. Klik dan op ok.
Start het programma spotnet weer op.
Als het niet werkt neem dan ff contact op met je provider lijk mij!
-
- Leeftijd: 41
Ik zou eerst even uitzoeken waarom hij niet wil inloggen, ipv de servers op alleen lezen te zetten.
Zet om te beginnen de max connections eens op 1 of 2. Als hij het dan nog niet doet, probeer dan eens met een ander programma verbinding te maken met de nieuwsserver. Als dat ook niet werkt, zou ik eens contact opnemen met xmsnet.
Als het eenmaal werkt zou je eventueel de servers.xml op alleen lezen kunnen zetten, maar dat heeft eigenlijk geen toegevoegde waarde met standaard instellingen.
Zet om te beginnen de max connections eens op 1 of 2. Als hij het dan nog niet doet, probeer dan eens met een ander programma verbinding te maken met de nieuwsserver. Als dat ook niet werkt, zou ik eens contact opnemen met xmsnet.
Als het eenmaal werkt zou je eventueel de servers.xml op alleen lezen kunnen zetten, maar dat heeft eigenlijk geen toegevoegde waarde met standaard instellingen.
Voor ondersteuning: klik hier. Probleem niet opgelost, maak dan een nieuw topic aan.
-
Dat ben ik niet met je eens, heb al op meerdere pc's dit moeten doen (ook met de standaard instellingen), anders kwam het inlogscherm weer bij het opnieuw opstarten van Spotnet.Ep Woody schreef: Als het eenmaal werkt zou je eventueel de servers.xml op alleen lezen kunnen zetten, maar dat heeft eigenlijk geen toegevoegde waarde met standaard instellingen.
Waarschijnlijk een bug in Spotnet.

-
- Leeftijd: 41
Vreemd, want hier staat hij niet op alleen lezen en hij start keer op keer opnieuw gewoon netjes op 
Het is ook niet meer dan een beveiliging dat Spotnet hem niet overschrijft, wat zeker met meerdere servers vervelend is.

Het is ook niet meer dan een beveiliging dat Spotnet hem niet overschrijft, wat zeker met meerdere servers vervelend is.
Voor ondersteuning: klik hier. Probleem niet opgelost, maak dan een nieuw topic aan.
ik ben het met Ep eens - heel veel mensen geholpen waar dat niet nodig was. We moeten niet zomaar op read-only zetten, is niet altijd de oplossing.
Gaat xmsnet sowieso werken? - volgens mij gratis maar 2 threads.....
Gaat xmsnet sowieso werken? - volgens mij gratis maar 2 threads.....
-
Goedeavond
Ik denk het gevonden te hebben
We gebruiken ftd nog met grabbit als die draait dan geeft hij dit aan anders soms niet altijd
alvast bedankt voor jullie meedenken
gr Hans
Ik denk het gevonden te hebben
We gebruiken ftd nog met grabbit als die draait dan geeft hij dit aan anders soms niet altijd
alvast bedankt voor jullie meedenken
gr Hans
dat klinkt inderdaad als een bekend probleem, je max. aantal connecties goed in de gaten houden en verdelen over spotnet en evt. andere programma's (zoals grabit).
succes en plezier!
succes en plezier!
-
Probleem verholpen! --> Gesloten
Niet eens met het slotje? Stuur mij een PB.
Niet eens met het slotje? Stuur mij een PB.
Gr,
Mr. Cartmenez
"How do I reach these keedz?"
- Eric Cartman as Mr. Cartmenez in episode "Eek, a Penis!"
Mr. Cartmenez
"How do I reach these keedz?"
- Eric Cartman as Mr. Cartmenez in episode "Eek, a Penis!"