tijd tussen 2 updates

Oude of gesloten topics van spot-net.nl vind je hier!

Moderator: Moderator Team

Topicstarter
jajest
Answers: 0

tijd tussen 2 updates

Bericht door jajest »

Weet iemand het antwoord op deze vraag ?

Hoeveel tijd mag er maximum tussen 2 bijwerkingen zijn opdat je geen aangemelde spots zou missen ?

voorbeeldje: Stel dat het 2 maand geleden is dat je spotnet nog gebruikt hebt, zal je dan na opstart+bijwerking toch nog alle aangemelde spots binnenkrijgen in je database van de afgelopen 2 maand ?

marc

hjvbft

Re: tijd tussen 2 updates

Bericht door hjvbft »

Ligt aan de header retentie van de ingestelde server.
Bij textnews.news.cambrium.nl is dit 13 uur.
Bij Eweka is dit 10 dagen.
Bij newszilla via IPv6 is dit 14 dagen.
Bij nntp.aioe.org is dit 41 dagen
Bij upc is dit 74 dagen.
Bij freenews.netfront.net is dit 75 dagen.
Bij test.news.telefonica.de is dit 122 dagen (free.pt) en 50 dagen (free.usenet).
Bij test.news.mediaways.net is dit 122 dagen (free.pt) en 51 dagen (free.usenet).
Bij Ziggo is dit 141 dagen.
Bij eternal-september is dit 243 dagen. (Heeft de groep free.usenet niet.)
Bij blocknews is dit 1197 dagen.
enz.

condor

Bericht door condor »

Hallo ik heb newszilla en zou dus 14 dagen retentie van de headers hebben echter als ik een paar dagen spotnet niet gebruik mis ik veel spots.

Heb bv. vandaag voor het eerst in 4 dagen spotnet gestart en krijg spots van de 24e de lijst gaat daarna over naar de 21e terwijl ik in FTD zie dat er heel veel spots zijn op de 23 e en die zie ik dus niet bij spotnet.
Op die manier mis ik dus veel spots als ik een paar dagen spotnet niet gebruik.

Iemand een idee of en zo ja hoe dit kan worden verholpen ?

Alvast bedankt voor je reactie.

gerstr

Bericht door gerstr »

ja en er zijn over dit onderwerp al heel veel draadjes open geweest, waaronder deze:
viewtopic.php?f=6&t=67&p=6064&hilit=architectuur#p6064

maar het blijft nog wat moeizaam zoeken op het forum merk ik (wordt aan gewerkt).

de truc om gaten eruit te halen is een header server gebruiken met een hogere retentie dan dat jij bij wil werken
en dan je ..posts bestand zo bijwerken (zie viewtopic.php?f=6&t=623) dat je vanaf datum bovenaan staat. Spotnet zal dan bij bijwerken gewoon vanaf die datum beginnen bij te werken.

p.s. de bovengenoemde header retentie van hjvdb zijn niet allemaal accuraat, maar de grote lijn is goed

Topicstarter
jajest

Bericht door jajest »

ik heb een payserver en die claimt een retentie te hebben van meer dan 900 dagen ofzo.

Is er een verschil tussen header retentie en binary retentie ? Of wanneer men claimt een retentie te hebben van x dagen, is dat dan voor header en binaries samen ?

marc

harryvb

Bericht door harryvb »

Welke server gebruik ik dan best om spots binnen te halen, ik heb als payserver eweka maar ik lees dat ide maar 10 dagen teruggaat en ook de reacties laden traag.

Harry

Ep Woody
Leeftijd: 41

Bericht door Ep Woody »

Retentie van 900dagen betekent over het algemeen een binaries en evt text retentie. Maar de headers houden ze meestal beperkt tot een korte tijd terug.

Vandaar dat heel veelmensen een andere server gebruiken voor het downloaden van de headers.

Kijk even in het topic van Eweka viewtopic.php?f=16&t=88 , er zijn veel meer mensen die met een vergelijkbare setup zitten.
Voor ondersteuning: klik hier. Probleem niet opgelost, maak dan een nieuw topic aan.

iamsolly

Bericht door iamsolly »

Bij Astra krijg ik de headers van bijna 500 dagen en de retentie is 900+ dagen
Domme vragen bestaan niet, wel dezelfde

gerstr

Bericht door gerstr »

dit topic wordt gesloten,

niet eens met slotje, stuur me even een pb