Audio: Geen surround
Moderator: Moderator Team
Forumregels
LEES: Forum Regels!
LEES: Forum Regels!
-
Audio: Geen surround
Support Request Template
Welk spotX programma gebruik je?: Spotnet
Wat is de versie van het spotX programma?: 1.8.1
Wat is je besturingssysteem?: Windows 7
Wat is de versie van het besturingssysteem?: 64bits
Welke Usenet Provider heb je?: Supernews
Welke Internet Provider heb je?: NetCombo
Welk Anti-Virus/Firewall programma gebruik je?: NOD 32
Met welk programma download je?: Geen antwoord gegeven
Wanneer begon je probleem?: Viel me gisteren op
Geef een beschrijving van je probleem: Ik heb een film gedownload die als audio AC3 DD5.1 had. Zo werd het vermeld in de spot gegevens. Maar als ik hem afspeel hoor ik geen surround geluid. Mijn receiver ProLogic IIx Movie. De film staat op de harde schijf van mijn Dune mediaspeler. Ik heb hetzelfde probleem wel eens eerder aan de hand gehad met een andere film.
XML bestand.: Geen antwoord gegeven
Generated by Support Toolkit SRT Generator.
Welk spotX programma gebruik je?: Spotnet
Wat is de versie van het spotX programma?: 1.8.1
Wat is je besturingssysteem?: Windows 7
Wat is de versie van het besturingssysteem?: 64bits
Welke Usenet Provider heb je?: Supernews
Welke Internet Provider heb je?: NetCombo
Welk Anti-Virus/Firewall programma gebruik je?: NOD 32
Met welk programma download je?: Geen antwoord gegeven
Wanneer begon je probleem?: Viel me gisteren op
Geef een beschrijving van je probleem: Ik heb een film gedownload die als audio AC3 DD5.1 had. Zo werd het vermeld in de spot gegevens. Maar als ik hem afspeel hoor ik geen surround geluid. Mijn receiver ProLogic IIx Movie. De film staat op de harde schijf van mijn Dune mediaspeler. Ik heb hetzelfde probleem wel eens eerder aan de hand gehad met een andere film.
XML bestand.: Geen antwoord gegeven
Generated by Support Toolkit SRT Generator.
-
- Moderator Team Leider
- Usenet: UNS
- Internet: UPC
- Contacteer:
Re: Audio: Geen surround
Weet je zeker dat je geluidskaart wel DD5.1 ondersteunt?
Regels/Rules | pySabRename
Er zijn weer spotnet updates, klik hier!
API's kijken doe je maar in de dierentuin!
Er zijn weer spotnet updates, klik hier!
API's kijken doe je maar in de dierentuin!
-
Dat lijkt me wel want als ik bv <knip> via Spotnet download heb ik wel surround. Of is DD5.1 weer iets nieuws wat Dune nog niet kent. Ik ben niet echt een expert.Blauwbek schreef:Weet je zeker dat je geluidskaart wel DD5.1 ondersteunt?
Groeten,
Joop.
-
- Supporter
- Usenet: Sunny
- Internet: Ziggo
- Leeftijd: 110
Even voor de goede orde:
ProLogic IIx Movie, dit systeem waardeert stereo geluid op naar 5.1. Zonder een direct sound input zal ProLogic IIx Movie niet goed weten wat hij met het sound kanaal aanmoet (dd5.1) en zal het proberen op te waarderen naar 6.1 of 7.1
m.b.t. de dune. je geeft geen type nr weer, beschikken bijna allemaal over dd. Echter hoeveel kanalen etc is zonder type nr niet aan te geven.
Tevens is er een mogelijkheid dat de spot helemaal geen DD5.1 is
ProLogic IIx Movie, dit systeem waardeert stereo geluid op naar 5.1. Zonder een direct sound input zal ProLogic IIx Movie niet goed weten wat hij met het sound kanaal aanmoet (dd5.1) en zal het proberen op te waarderen naar 6.1 of 7.1
m.b.t. de dune. je geeft geen type nr weer, beschikken bijna allemaal over dd. Echter hoeveel kanalen etc is zonder type nr niet aan te geven.

- GEEN SUPPORT VRAGEN VIA PB!!
- "I had to google "jfgi" to see what it meant. The irony is overwhelming."
- Spam Be Gone-SN, Filter Editor-SN, Spotnet Themes, Spotweb Easy R.C. 2, Board rules
-
Wij hebben de Dune HD D1. Ik ga morgen eens rondkijken op de website van Dune.Wheaten schreef:Even voor de goede orde:
Joop.
-
- Moderator Team Lid
Even MediaInfo downloaden
Als het om "Echte speurneus" (killers) mkv gaat?
Deze heeft maar 2 kanalen
)
Als het om "Echte speurneus" (killers) mkv gaat?
Deze heeft maar 2 kanalen
- Spoiler: show

- Spoiler: show
Laatst gewijzigd door Ypsos op 05 feb 2014, 10:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Spotnet (Classic) 1.9.1.1
Spotnet Backup incl. Spotnet gebruikers ID
Spotnet Removal Tool
SpotLite skins (thema's)
Windows meldingen Uitschakelen nadat bestand is gedownload! (Spotnet Classic 1.9.0.9 /1.9.1.0)
Spotnet Removal Tool
SpotLite skins (thema's)
Windows meldingen Uitschakelen nadat bestand is gedownload! (Spotnet Classic 1.9.0.9 /1.9.1.0)
-
Dank voor de tip. Dat heb ik gedaan en het resultaat bij bedoelde film (daar, echt donker hier) is dat het AC3 (audio coding 3) is met 6 kanalen. Het format is DIVX (hack of AVI).
Even de bestandsnamen weggehaald.
- Wheaten
-
- Moderator Team Lid
hack of ? ken ik nieteagleye schreef:Het format is DIVX (hack of AVI).
Laatste firmware erop?
http://www.hdsupplies.nl/helpdesk/firmw ... rt-d1.html bij nee download een "stable version" (ZIP) geen beta.
@Wheaten

Ik tik deze even terug naar jou, dacht dat het over "Echte speurneus" (killers mkv) ging.
Laatst gewijzigd door Ypsos op 05 feb 2014, 10:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Spotnet (Classic) 1.9.1.1
Spotnet Removal Tool
SpotLite skins (thema's)
Spotnet Removal Tool
SpotLite skins (thema's)
-
De Dune is geupgrade naar de laatste versie. De bedoelde film speelt nog steeds geen surround af. Ik heb een andere film geprobeerd en ook een paar tv series en dan doet zich dat probleem niet voor. Ik kan op mijn Onkyo kiezen tussen o.a. Dolby D, PLII x Movie en Dolby D Ex. Wat is nu de juiste keuze?
Joop.
Joop.
-
- Usenet: Eweka
- Internet: Ziggo
Geen van allen !
Alle genoemde opties op je Onkyo zijn alleen voor stereo ! Die wordt dan door 1 van de settings realtime omgezet naar een fake surround. Je receiver moet de audio-stream onveranderd binnenkrijgen en er moet geen DSP gekozen worden.
(DSP = Dolby Prologic, Neo, etc. etc.). Dan zou het zonder probleem moeten werken.
Overigens speelt elke Dune zonder problemen AC3 af in welk formaat dan ook !
Alle genoemde opties op je Onkyo zijn alleen voor stereo ! Die wordt dan door 1 van de settings realtime omgezet naar een fake surround. Je receiver moet de audio-stream onveranderd binnenkrijgen en er moet geen DSP gekozen worden.
(DSP = Dolby Prologic, Neo, etc. etc.). Dan zou het zonder probleem moeten werken.
Overigens speelt elke Dune zonder problemen AC3 af in welk formaat dan ook !