ZIGGO: Socket Closed. (954) vanuit het niets?

Gebruikers helpen andere gebruikers. Als je hulp nodig of een probleem hebt , post het dan hier.

Moderator: Moderator Team

Forumregels
LEES: Forum Regels!

Harrieb
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 dec 2013, 22:14
Answers: 0
Internet: ziggo

Re: Socket Closed. (954) vanuit het niets?

#11

Bericht door Harrieb »

geachte,
ook ik heb die melding (heden de eerste x) en kom niet door (heb win7 ginstalleerd) provider Ziggo
het vermelden van het andere ip adres werkt niet (helaas)
Nog andere opties?

Ypsos
Moderator Team Lid
Berichten: 1421
Lid geworden op: 28 feb 2011, 08:06
Answers: 0

Re: ZIGGO: Socket Closed. (954)

#12

Bericht door Ypsos »

Denk dat Eefje op het moment het beste advies geeft, GEDULD even afwachten dus.
Eefje schreef:Helaas, was iets te snel. Spotnet ligt er weer uit. maar via adres 213.132.189.35 doet hij het op dit moment weer wel. Denk dat we het even moeten aankijken. Mijn inschatting is dat er bij Ziggo iets niet lekker loopt. Ziggo geeft de hele dag al allerlei problemen.
Ga dus niet Spotnet verwijderen en opnieuw installeren of het servers.xml bestand bewerken!
Afwachten dus...

Storing Ziggo december 2012
bos3812 schreef:Ziggo geeft complexe storing newsserver toe
Vandaag voor de 4de keer naar Ziggo gebeld. Sinds 2 maanden is het niet meer mogelijk om op fatsoenlijke wijze bestanden van Usenet te downloaden. Eerst geprobeerd om een mail te sturen maar hun contact-link was uitgeschakeld (?).
Na lang doorvragen gaf de Ziggo medewerker toe dat er sinds een maand of twee een complexe storing aan de Usenet-server was. Op mijn vraag waarom hij dat niet direct had gezegd en waarom ook zijn andere drie collega's daar niets over hadden gezegd bood hij zijn excuses aan. Volgens zijn zeggen werd er gewerkt aan de storing maar was deze nog niet opgelost. Kennelijk is de usenet-server een ondergeschoven kindje voor Ziggo. Twee maanden aan een probleem werken lijkt me erg lang. Is hier iets meer aan de hand, vraag ik me af. Jammer dat Ziggo niet transparant is naar zijn klanten over problemen. Waarom proberen ze weg te kruipen? Jammer. Ik was een tevreden klant. Helaas wordt dat nu wat minder. BRON
Voor wie geen geduld heeft
Neem een gratis test account van een payserver
Begin met lezen bij "Aanvulling:" (met dank aan "hjvbft ")

of degene die verder wil gaan met testen (Trial-and-error) klik op de spoiler "SHOW"
Spoiler: show
Download Netwerktools
  1. Start: Networktools.exe (hoeft niet geïnstalleerd te worden, start automatisch met verhoogde bevoegdheid )

    HOSTS bestand bewerken LET OP!
    Een onjuist Hosts-bestand kan leiden tot een slecht functionerende internet verbinding.
    zie: kb 972034
    Hoe kan ik het Hosts-bestand opnieuw instellen op de standaardwaarden?
  2. Klik op: HOSTS openen in kladblok
    Afbeelding
  3. HOSTS file wordt nu geopend in kladblok
  4. Vul in kladblok de juiste gegevens in: 213.132.189.35 news.ziggo.nl
    De regel in hosts word niet gebruikt als er een # voor wordt gezet (voorbeeld is van Windows 7)
    Afbeelding
  5. Daarna wijzingen opslaan
    **
  6. Klik op: Flush DNS
    De meeste computers die zijn verbonden met internet slaan automatisch de hostnaam op van de websites die je hebt bezocht om de pagina's makkelijker opnieuw te kunnen openen als je er nogmaals komt. Als het IP-adres van de website in de tussentijd is veranderd zou het kunnen dat de pagina niet opent, dan kan het een goed idee zijn om de DNS-cache leeg te maken (flushen).
    Afbeelding
  7. Het volgende scherm verschijnt :
    Afbeelding
  8. klaar
** Tip; in het HOSTS-bestand kun je ook ongewenste websites blokkeren
voorbeeld google-analytics blokkeren:

Code: Selecteer alles

127.0.0.1 www.google-analytics.com
127.0.0.1 google-analytics.com
127.0.0.1 ssl.google-analytics.com
Spotnet (Classic) 1.9.1.1
Spotnet Backup incl. Spotnet gebruikers ID
Spotnet Removal Tool
SpotLite skins (thema's)

Windows meldingen Uitschakelen nadat bestand is gedownload! (Spotnet Classic 1.9.0.9 /1.9.1.0)

Topicstarter
Sample88
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 dec 2013, 14:27
Answers: 0
Usenet: Ziggo
Internet: Ziggo

Re: ZIGGO: Socket Closed. (954) vanuit het niets?

#13

Bericht door Sample88 »

Helaas geen verschil hier met de aanpassing in hosts. Misschien nog maar even een dagje wachten? Krijg nu gewoon nog zelfde melding in ieder geval.

44pieten
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 dec 2013, 13:36
Answers: 0
Usenet: spotnet
Internet: ziggo

Re: ZIGGO: Socket Closed. (954) vanuit het niets?

#14

Bericht door 44pieten »

Ben ook bij Ziggo, sinds gister 2 december 2013 ook socket closed 954

Ypsos
Moderator Team Lid
Berichten: 1421
Lid geworden op: 28 feb 2011, 08:06
Answers: 0

Re: ZIGGO: Socket Closed. (954) vanuit het niets?

#15

Bericht door Ypsos »

@Sample88,

Bedankt voor het terugkoppelen,
Aanpassing in hosts-bestand helpt dus niet.
idd misschien nog maar even een dagje wachten?
Spotnet (Classic) 1.9.1.1
Spotnet Backup incl. Spotnet gebruikers ID
Spotnet Removal Tool
SpotLite skins (thema's)

Windows meldingen Uitschakelen nadat bestand is gedownload! (Spotnet Classic 1.9.0.9 /1.9.1.0)

Beginneling
Berichten: 6
Lid geworden op: 02 dec 2013, 18:32
Answers: 0

Re: ZIGGO: Socket Closed. (954) vanuit het niets?

#16

Bericht door Beginneling »

Hoi,
Ik begrijp dat we gewoon moeten afwachten?

Ypsos
Moderator Team Lid
Berichten: 1421
Lid geworden op: 28 feb 2011, 08:06
Answers: 0

Re: ZIGGO: Socket Closed. (954) vanuit het niets?

#17

Bericht door Ypsos »

Beginneling schreef:Hoi,
Ik begrijp dat we gewoon moeten afwachten?
Ja inderdaad, gewoon afwachten of een andere (tijdelijk) payserver nemen.
Meer Ziggo nieuws zie: Ziggo Internet > Nieuwsgroepen
Spotnet (Classic) 1.9.1.1
Spotnet Backup incl. Spotnet gebruikers ID
Spotnet Removal Tool
SpotLite skins (thema's)

Windows meldingen Uitschakelen nadat bestand is gedownload! (Spotnet Classic 1.9.0.9 /1.9.1.0)

mafferd
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 mar 2011, 09:47
Answers: 0

Re: ZIGGO: Socket Closed. (954) vanuit het niets?

#18

Bericht door mafferd »

hier ook precies het zelfde socket fout 954
gebruik verder niets van ziggo alleen een virus prog nod 32
zal wel weer aan ziggo liggen :evil:
Gebruikersavatar

Blauwbek
Moderator Team Leider
Berichten: 2761
Lid geworden op: 04 mar 2011, 17:29
Answers: 0
Usenet: UNS
Internet: UPC
Locatie: Blauwbek-PC
Contacteer:

Re: ZIGGO: Socket Closed. (954) vanuit het niets?

#19

Bericht door Blauwbek »

mafferd schreef:hier ook precies het zelfde socket fout 954
gebruik verder niets van ziggo alleen een virus prog nod 32
zal wel weer aan ziggo liggen :evil:
Een jaar later in een ongerelateerd topic, serieus?

Samengevoegd met een goed topic
Regels/Rules | pySabRename

Er zijn weer spotnet updates, klik hier!

API's kijken doe je maar in de dierentuin!

Beginneling
Berichten: 6
Lid geworden op: 02 dec 2013, 18:32
Answers: 0

Re: ZIGGO: Socket Closed. (954) vanuit het niets?

#20

Bericht door Beginneling »

Ypsos schreef:
Beginneling schreef:Hoi,
Ik begrijp dat we gewoon moeten afwachten?
Ja inderdaad, gewoon afwachten of een andere (tijdelijk) payserver nemen.
Meer Ziggo nieuws zie: Ziggo Internet > Nieuwsgroepen
Dank je wel voor het antwoord. ik krijg nu de melding dat wachtwoord/gebruikersnaam niet klopt. Op andere computer
zie ik wel de nw spots maar kan die niet openen dan weer melding wachtwoord/gebruikersnaam onjuist. Dan mss maar payserver :thanks:
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer