Retentie verhogen

Gebruikers helpen andere gebruikers. Als je hulp nodig of een probleem hebt , post het dan hier.

Moderator: Moderator Team

Forumregels
LEES: Forum Regels!

Topicstarter
pimmetjepom
Answers: 0
Usenet: Sunny Usenet
Internet: XS4ALL/UPC

Re: Retentie verhogen

Bericht door pimmetjepom »

Oh. dan heb ik dus zojuist het complete verhaal wat ik op internet gelezen heb verkeerd begrepen. Als ik je dus goed begrijp kan ik met het blokaccount wel de headers zien. Maar niet de daadwerkelijke nzb's/downloads binnenhalen??

Edit: wat is dan uberhaupt het nut van een blockaccount? Zien wat er 5 jaar geleden is gepost ofzo? Ik dacht dat ik doormiddel van een blockaccount meer zou kunnen vinden (en daarmee dus ook meer zou kunnen binnentrekken)

Wheaten
Supporter
Usenet: Sunny
Internet: Ziggo
Leeftijd: 110

Bericht door Wheaten »

pimmetjepom schreef:Oh. dan heb ik dus zojuist het complete verhaal wat ik op internet gelezen heb verkeerd begrepen. Als ik je dus goed begrijp kan ik met het blokaccount wel de headers zien. Maar niet de daadwerkelijke nzb's/downloads binnenhalen??
nzb is in principe niets meer dan een tekstbestandje waarin alle losse delen (parts) van een download in staan. Stel je haalt nu headers binnen van 1000 dagen oud, maar je usenet provider heeft een retentie van 600 dagen.........
Denk dat je wel begrijpt waar ik heen wil.

Topicstarter
pimmetjepom

Ah. ik dacht dat retentie puur wat zegt over de headers. Maar je hebt dus header retentie en binary retentie. Dus stel ik heb een spot van 1200 dagen oud. Ik open de header. Fix de nzb. Dan zou sunny usenet m dus niet kunnen downloaden vanwege retentie.

Dan ga ik even een stapje terug nemen. Ik heb heel lang bij eweka gezeten. Hier was de retentie (header en dus waarschijnlijk ook binary veel beter). Echter als posts ouder worden dan 1000 dagen kan ik ze vaak niet meer downloaden. Ik had begrepen dat ik dit kon oplossen door astraweb te nemen. En dat de daadwerkelijke usenet provider retentie dan niet meer meer uitmaakt. vandaar dat ik een proef account heb genomen bij sunny usenet. Maar dit werkt dus ook niet, omdat ik kan de desbetreffende spots/nzbs wel openen met astraweb maar dan dus niet downloaden.

Concreet gezegd eweka beviel prima. Alleen spots ouder dan 1000 dagen doen het vaak niet (terwijl ze adverteren met 1881 dagen retentie)

Ik zie door de bomen het bos niet meer. Snap er geen biet meer van :P

Wheaten
Supporter
Usenet: Sunny
Internet: Ziggo
Leeftijd: 110

Bericht door Wheaten »

:-) ja tis allemaal verwarend.
Kort door de bocht:
Je hebt text retentie en binary retentie. Dus met een hoge text retentie kan je dus zien wat er tot 1880 dagen geleden gespot is, als je binarie retentie minder is, kan je deze niet meer downladen. de info/data bestanden is immers van de servers verdwenen.

kijk anders hier eens.

Topicstarter
pimmetjepom

Dat is duidelijk. waar ik nu op vastloop is welke server/servercombo ik moet gaan nemen. Ik kan of bij eweka blijven en genoegen nemen met ''in de praktijk'' 1000 dagen. Of iets anders. Maar wat dan :P Het enige waar ik bij eweka tegenaanloop is dus dat ik geen oudere spots zie dan 1200 dagen. (en alles boven de 1000 doet het vaak toch niet, omdat hij de nzb niet kan vinden.) En dacht dit dus met astraweb te kunnen oplossen. Omdat eweka op website adverteert met 1881 dagen retentie.

Blauwbek
Moderator Team Leider
Usenet: UNS
Internet: UPC
Contacteer:

Bericht door Blauwbek »

Headers: https://www.eweka.nl/nl/vraag_en_antwoord/#1

1000 is al veel voor usenet begrippen. Veel payservers gaan tot zon 900. Eweka adverteert met 1880, dit verschilt per groep! Stel je hebt a.b.boneless met een retentie van 1000 dagen en a.b.anderegroep met een retentie van 1800 dagen, dan kunnen providers zeggen dat ze een retentie hebben tot 1800 dagen, dit is ook wat eweka doet, daarom staat er TOT(!)

Wil je meer? Dan kom je terecht bij een echte grote jongen. Dit kost ook vrij veel geld.
Denk hierbij aan het al genoemde astraweb, giganews, newshosting.

Hier is een link van de retentie van nzbindex, dan kan je een beetje inschatten welke retentie je kan verwachten: http://nzbindex.nl/groups/
Regels/Rules | pySabRename

Er zijn weer spotnet updates, klik hier!

API's kijken doe je maar in de dierentuin!

Topicstarter
pimmetjepom

Ik raakte inderdaad in de war van de header en binary retentie. Het word dan gewoon eweka.

Voor die enkele anime/vage ouwe troep. zal ik dan maar torrent moeten gebruiken.

Thanks voor the help
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer