Dan is het volgens mij een bug in de applicatie.ManiaK schreef:In het andere topic hierover Selectiebalk in hoofdscherm verdwijnt wijst ook alles erop dat het probleem zich alleen voordoet in combinatie met W8.
Ik raak steeds mijn selectie kwijt
Moderator: Moderator Team
Forumregels
LEES: Forum Regels!
LEES: Forum Regels!
-
- Usenet: Eweka
- Internet: Ziggo
Re: Ik raak steeds mijn selectie kwijt
Regards,
SpotNetLover.
SpotNetLover.
-
- Moderator Team Lid
Het probleem ontstaat met .NET Framework 4.5, deze komt standaard met Win 8 mee.
Misschien help de update .NET Framework 4.5.1 RC (Web Installer) (deze is standaard geïntegreerd in Windows 8.1)
Wat is er nieuw in het .NET Framework 4.5.1 RC?
Het .NET Framework 4.5.1 RC biedt ondersteuning voor het schrijven van code in C#, Visual Basic en F # programmeertalen en deze belangrijke verbeteringen van de taal en framework bevat:
Download vind je op deze pagina:
http://www.microsoft.com/nl-nl/download ... x?id=40017
Heb zelf geen Windows 8, kan het probleem niet reproduceren, weet dus ook niet of de update werkt
Probeer het en laat het ons weten
Edit:
Extra check
-
WIN (toets) + R , het scherm uitvoeren verschijnt nu
Type: "OptionalFeatures.exe" (zonder aanhalingstekens overnemen)
en druk op <enter>
Het Windows-onderdelen venster verschijnt nu, kijk of alles aangevinkt is m.b.t. .NET Framework 4.5

Misschien help de update .NET Framework 4.5.1 RC (Web Installer) (deze is standaard geïntegreerd in Windows 8.1)
Wat is er nieuw in het .NET Framework 4.5.1 RC?
Het .NET Framework 4.5.1 RC biedt ondersteuning voor het schrijven van code in C#, Visual Basic en F # programmeertalen en deze belangrijke verbeteringen van de taal en framework bevat:
- Betere prestaties en betrouwbaarheid
- ASP.NET-toepassing onderbreken en hervatten
- Compressie op verzoek van de heap groot object
- 64-bits bewerken en doorgaan
- Activiteitstracering en bemonstering
- Tolerantie voor SQL-verbinding
- Beheerde retourwaarden
Download vind je op deze pagina:
Heb zelf geen Windows 8, kan het probleem niet reproduceren, weet dus ook niet of de update werkt

Edit:
Extra check
-
WIN (toets) + R , het scherm uitvoeren verschijnt nu
Type: "OptionalFeatures.exe" (zonder aanhalingstekens overnemen)
en druk op <enter>
Het Windows-onderdelen venster verschijnt nu, kijk of alles aangevinkt is m.b.t. .NET Framework 4.5

Laatst gewijzigd door Ypsos op 24 sep 2013, 18:36, 3 keer totaal gewijzigd.
Spotnet (Classic) 1.9.1.1
Spotnet Backup incl. Spotnet gebruikers ID
Spotnet Removal Tool
SpotLite skins (thema's)
Windows meldingen Uitschakelen nadat bestand is gedownload! (Spotnet Classic 1.9.0.9 /1.9.1.0)
Spotnet Removal Tool
SpotLite skins (thema's)
Windows meldingen Uitschakelen nadat bestand is gedownload! (Spotnet Classic 1.9.0.9 /1.9.1.0)
-
- Supporter
- Usenet: Sunny
- Leeftijd: 110
Dit is geen bug in Spotnet, maar meer een probleem met kleuren (waarschijnlijk te wijten aan combi Win8 en .net). De selectiebalk is niet weg, maar wordt grijs ipv blauw (als je hem met de muis klikt).
Nadeel is dat de datagrid door de ontwerper van een default weegave is voorzien, gris wit. Laat dit nu hetzelfde grijs zijn.

Na terug keren:

De selectie heeft dezelfde grijs tint als het datagrid gekregen
Enige bruikbare manier, is terugkeren naar de index een willekeurige tab aanklikken (van geopende spot) en weer terug naar de index. Selectie is dan weer blauw.

Nadeel is dat de datagrid door de ontwerper van een default weegave is voorzien, gris wit. Laat dit nu hetzelfde grijs zijn.

Na terug keren:

De selectie heeft dezelfde grijs tint als het datagrid gekregen
Enige bruikbare manier, is terugkeren naar de index een willekeurige tab aanklikken (van geopende spot) en weer terug naar de index. Selectie is dan weer blauw.

- GEEN SUPPORT VRAGEN VIA PB!!
- "I had to google "jfgi" to see what it meant. The irony is overwhelming."
- Spam Be Gone-SN, Filter Editor-SN, Spotnet Themes, Spotweb Easy R.C. 2, Board rules
-
Daar ben ik het niet mee eens, de datagrid is niet geselecteerd als je een post sluit.Wheaten schreef:Dit is geen bug in Spotnet, maar meer een probleem met kleuren (waarschijnlijk te wijten aan combi Win8 en .net). De selectiebalk is niet weg, maar wordt grijs ipv blauw (als je hem met de muis klikt).
Dat de laatste post grijs is, dat zie ik, maar die balk kun je met de cursustoetsen niet op en neer verplaatsen en dat kan wel als deze wel is geselecteerd.
Note ... zojuist ontdek ik dat als je na het sluiten van een post op TAB drukt, dat je je selectie terug ziet.
Dus toch een bug in de applicatie.
-- [bericht automatisch samengevoegd - 24 sep 2013, 20:37] --
Getest, probleem blijft.Ypsos schreef:Download vind je op deze pagina:
Regards,
SpotNetLover.
SpotNetLover.
-
- Usenet: Easyusenet.nl
-
- Moderator Team Lid
... press >> "TAB" ... Je zou er mee kunnen levenSpotNetLover schreef:Note ... zojuist ontdek ik dat als je na het sluiten van een post op TAB drukt, dat je je selectie terug ziet.

Jammer dat de update niet werkt, wie nog zin heeft om te testen
Probeer het volgende
Zorg er eerst voor dat Windows Updates niet meer automatisch geïnstalleerd worden.
- Ga naar Windows Update
- Instellingen wijzigen
Belangrijke updates - kies: Updates downloaden maar laat mij bepalen of ik ze wil installeren
- .NET Framework 4.5 verwijderen
- .NET Framework Cleanup Tool bij "Product to cleanup:" selecteer: .Net Framework 4.5
August 3, 2012 - Added support for cleaning up the .NET Framework 4.5 and for running
the cleanup tool on Windows 8. - Computer opnieuw opstarten
- .NET Framework 4 installeren.
- Bij een volgende Windows Update .NET Framework 4.5 overslaan.
- Spotnet starten

Spotnet Removal Tool
SpotLite skins (thema's)
Spotnet Removal Tool
SpotLite skins (thema's)
-
Met andere woorden: Er zit een bug in Spotnet die zich alleen openbaart in de laatste Windows versie en dus moet je maar een licentie kopen voor Windows 7 want wij kunnen het niet oplossen en als een andere applicatie .Net Framework 4.5 nodig heeft, sja, jammer dan.
Regards,
SpotNetLover.
SpotNetLover.
-
- Moderator Team Lid
Je moet helemaal niets!SpotNetLover schreef:en dus moet je maar een licentie kopen voor Windows 7 want wij kunnen het niet oplossen en als een andere applicatie .Net Framework 4.5 nodig heeft, sja, jammer dan.
Je kunt nog diverse opties gebruiken:
- de "TAB" toets gebruiken (tip van jezelf)
- Spotlite v2.0 gebruiken, .Net Framework 4 niet nodig en snel.
- Spoiler: show
- een ticket aanmaken en hopen dat de maker van Spotnet het leest.
We doen dit allemaal vrijwillig en niemand is hier aan de programma's Spotnet, SpotLite en SpotWeb zelf verbonden.
Spotnet Removal Tool
SpotLite skins (thema's)
Spotnet Removal Tool
SpotLite skins (thema's)
-
-
- Moderator Team Leider
- Usenet: UNS
- Internet: UPC
- Contacteer:
Als het echt een applicatiebug is kunnen wij het logischerwijs niet oplossen. Als je namelijk onze footer leest (en die is al bijna 3 jaar hetzelfde) zie je dit:SpotNetLover schreef:Met andere woorden: Er zit een bug in Spotnet die zich alleen openbaart in de laatste Windows versie en dus moet je maar een licentie kopen voor Windows 7 want wij kunnen het niet oplossen en als een andere applicatie .Net Framework 4.5 nodig heeft, sja, jammer dan.
Spot-Net.nl is op geen enkele manier verbonden met FTD, Spotnet, SpotLite, SpotWeb of 1 van de andere programma's besproken op deze site
Wij kunnen je met bijna alles helpen, alleen houd het simpelweg op als er aanpassingen gemaakt moeten worden in code.
Niet omdat we de kennis niet hebben maar omdat we gewoon niks met de ontwikkeling van spotnet te maken hebben!
Regels/Rules | pySabRename
Er zijn weer spotnet updates, klik hier!
API's kijken doe je maar in de dierentuin!
Er zijn weer spotnet updates, klik hier!
API's kijken doe je maar in de dierentuin!