spotnet download langzamer met kabel dan draadloos

Oude of gesloten topics van spot-net.nl vind je hier!

Moderator: Moderator Team

Wheaten
Supporter
Answers: 0
Usenet: Sunny
Internet: Ziggo
Leeftijd: 110

Re: spotnet download langzamer met kabel dan draadloos

Bericht door Wheaten »

Even ter info.

Een switch/router is even snel als de langzaamste node in je netwerk.
Hebben alle PC's die je op je switch/router hebt aangesloten dezelfde snelheid voor het netwerk?
Stel je hebt 3 systemen, 2 met 1000mbs en 1 met 100mbs netwerk kaart. De laatste zal de hele performance van de router naar beneden halen.
Controleer de werking door enkel 1 PC's aan te sluiten en test spotnet. Wat zijn de resultaten?

Topicstarter
thebest07111
Internet: xmsnet.nl

Bericht door thebest07111 »

alle pc hebben hetzelfde resultaat.
maar xmsnet geeft ons ook maar 512 dus dat is logisch dat ik dat haal alleen met kabel zou die dat ook moeten halen.

Ypsos
Moderator Team Lid

Bericht door Ypsos »

thebest07111 schreef:ik heb een dlink router een dir655
ik weet niet of die gigabit poorten heeft.
Yep, dir655 heeft 4 gigabit poorten
D-Link Wireless N Gigabit Router DIR-655 (zie: kenmerken)
thebest07111 schreef:op alle computers heb ik hetzelfde probleem
via speedtest.nl krijg ik deze resultaten. draadloos:
download 3531.0 KByte/sec
upload 470.6 KByte/sec
  • Dat vroeg ik niet, wat is de snelheid bekabelt en test daar eens de andere computer met Spotnet v1.8.0 portable (deze kun je daarna weer eenvoudig verwijderen) is de snelheid ook op deze computer 100Kbps dan zit het probleem in het netwerk, kabels of router, heeft Spotnet nu een snelheid van 512 Kbps dat weet je dat het probleem aan je computer ligt.
    -
  • Je zou nog het volgende kunnen proberen: de instellingen van de Netwerk-adapter " Auto negotiation " veranderen in 100Mbps/full-duplex of 1000Mbps/full-duplex als de kaart dit ondersteunt
    Problemen met snelheid bekabeld netwerk ?
    Soms ontstaat er een snelheids probleem met een bekabeld Ethernet UTP netwerk, doordat de 'Auto negotiation' van de LAN-adapter niet optimaal werkt.
    Oorzaak: de 'auto negotiate' routine van de netwerk adapter is dan zo 'druk' bezig om de optimale snelheid te bepalen (10Mbps / 100Mbps / 1000Mbps, half-duplex / full-duplex, etc.), dat de snelheid van het overige (normale) netwerkverkeer merkbaar inzakt.

Oplossing: bepaald handmatig de optimale snelheid; meestal is dat 100Mbps/full-duplex of zelfs 1000Mbps/full-duplex en stel dat handmatig in, in de netwerk adapter instellingen.

Ga onder Windows 7 hiervoor naar:
    - Kies netwerkcentrum, bijv. door rechter muistoets klik op netwerk icoontje rechts-onder
    - Kies 'Adapterinstellingen wijzigen'
    - Kies de juiste adapter (meestal genaamd: LAN-verbinding) en dubbel klik er op
    - Kies 'Eigenschappen', 'Configureren', 'Geavanceerd'
    - Kies 'Speed & Duplex' en maak de juiste keuze (meestal 100Mbps/Full-Duplex of zelfs 1000Mbps/Full-Duplex) en klik op 'OK' en daarna 'sluiten'

Klaar = problem solved Bron
    Een voorbeeld van 10Mbps Half Duplex het gaat om de plaatjes!
    -
  • Zijn de drivers van de Netwerk-adapter up to date zie Hoe los ik problemen met netwerkadapters
handleiding D-Link DIR-655 User Manual

PS.
Meer info is beter, scheelt weer wat extra berichten
Vandaar de vragen over de router (gigabit)
of wat screenshots zoals je hier hebt gedaan:
thebest07111 schreef:ik heb deze test via een draadloze verbinding gedaan inderdaad.
dit zijn mijn resultaten.
Afbeelding
Geen reactie meer in dit topic, daarom gaat het op :locked: Heropenen is mogelijk, stuur me een PB
- ManiaK
Spotnet (Classic) 1.9.1.1
Spotnet Backup incl. Spotnet gebruikers ID
Spotnet Removal Tool
SpotLite skins (thema's)

Windows meldingen Uitschakelen nadat bestand is gedownload! (Spotnet Classic 1.9.0.9 /1.9.1.0)
Gesloten Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer