Watchlist inbouwen

Oude of gesloten topics van spot-net.nl vind je hier!

Moderator: Moderator Team

Topicstarter
PiratJack
Answers: 0

Watchlist inbouwen

Bericht door PiratJack »

Ik zag deze vraag al een keer in een reactie bij een spot of post ??? een WATCHLIST en als er geupdate wordt het aantal spots/post aangeven wat vernieuwd is.Heb nog wel meer op mijn verlanglijstje staan maar laten we eerst maar eens een stabiel programma bouwen en rustig gaan bekijken hoe alles gaat werken.

Ook ik ben erg blij met dit initiatief en je weet wat men zegt :

HET KOMT GOED :D :D :D

hjvbft

Re: Watchlist inbouwen

Bericht door hjvbft »

Dit staat allemaal al op de lange lijst met wensen.

Woody36

Bericht door Woody36 »

PiratJack schreef:Ik zag deze vraag al een keer in een reactie bij een spot of post ??? een WATCHLIST en als er geupdate wordt het aantal spots/post aangeven wat vernieuwd is.Heb nog wel meer op mijn verlanglijstje staan maar laten we eerst maar eens een stabiel programma bouwen en rustig gaan bekijken hoe alles gaat werken.

Ook ik ben erg blij met dit initiatief en je weet wat men zegt :

HET KOMT GOED :D :D :D
Je kunt misschien tot die tijd gebruikmaken van de optie "Geopende tabbladen onthouden" (Bewerken > Instellingen). Hiermee verschijnen alle tabbladen die bij afsluiten van Spotnet geopend stonden, opnieuw wanneer je Spotnet weer opent.
Een echte watchlist zou natuurlijk helemaal top zijn maar voorlopig ben ik al heel blij met deze applicatie!

keesjanklootviool

Bericht door keesjanklootviool »

Meestal kijk ik op de laptop op usenet en sla de nzb's gewoon op in een folder op mijn desktop!

Als ik dan iets wil downloaden mail ik de nzb's naar een speciaal e-mail adres waar thunderbird de bijlagen (nbz's) automatisch in een folder op de pc zet.
Newsleecher download dan alles wat er aan nzb's in die folder binnen komt en pakt dan uiteraard alles automatisch uit!

mocht ik iets niet meteen willen downloaden dan email ik dit dus ook niet maar zet ik dit weg in een sub-folder met eventueel een korte beschrijving erbij.

Uiteraard is een "watchlist" het prettigst en het zou helemaal mooi zijn als de "watchlist" gekoppeld zou zijn een een account (was bij ftd alleen voor vrienden) die vanaf meerdere computers toegankelijk is.

Maargoed ik ben allang blij dat er een goed alternatief voor ftd is en aangezien spotnet nog in de kinderschoenen staat kan het alleen nog maar beter worden!

FourthRock

Bericht door FourthRock »

Goed idee!

een watchlist is niets meer of minder dan het onthouden welke spots 'interessant' zijn. het lijkt me niet al te moeilijk, maar zoals alle stuurlui die aan wal staan heb ik makkelijk praten ;)

ik zou zeggen (als IT-er/ontwikkelaar) dat zoiets kan op de pc waar je het spotnet programma gebruikt. voorwaarde is wel dat spots te goed te identificeren zijn. er zijn dan wel wat aanpassingen in het programma spotnet noodzakelijk:
- de mogelijkheid om een 'spot' aan je favorieten toe te voegen (aan/uit knopje als je de spot bekijkt?)
- de mogelijkheid om een 'spot' weer te ont-favorieten (dat zelfde aan/uit knopje dus... is daar eigenlijk een goed woord voor?)
- de favorieten moeten ergens bewaard worden (misschien als xml bestand naast de filters?)
- de favorieten moeten ook weer ingelezen worden bij opstarten van het programma spotnet
- op 1 of andere manier moet duidelijk zijn in de lijst dat een spot in je favorieten zit (blauw ipv zwart?)
- een filter voor 'mijn favorieten'

dat laatste kan er handig zijn: bv een extra vinkje in het 'maak filter' stukje... op niveau beeld/geluid/spel/app, zodat je naast je custom-zoekfilters ook custom-favorietfilters kunt maken, bv 1 voor games, 1 voor films, enz
-

Agent Smith NL

Bericht door Agent Smith NL »

Zou idd heel wenselijk zijn :)

piposmile

Bericht door piposmile »

Die functionaliteit zit er al in mensen, maak er gewoon een filter regeltje voor aan:
in c:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Spotnet\filters.xml

voeg b.v. deze regel toe:
<Filter Name="NCIS" Margin="0,0,0,0"><![CDATA[Title LIKE '*NCIS*' ]]></Filter>

grensstreek

Bericht door grensstreek »

Als ik die filter gebruik kan ik de niks bij invoegen zo als op ftd

Flippi

Bericht door Flippi »

piposmile schreef:Die functionaliteit zit er al in mensen, maak er gewoon een filter regeltje voor aan:
in c:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Spotnet\filters.xml

voeg b.v. deze regel toe:
<Filter Name="NCIS" Margin="0,0,0,0"><![CDATA[Title LIKE '*NCIS*' ]]></Filter>
Een watchlist is volgens mij niet hetzelfde als een filter zoals hierboven.
Onder een watchlist versta ik een melding of waarschuwing na het bijwerken van de database.
Stel dat ik een tiental films wil downloaden van zodra die beschikbaar zijn.
Bij een watchlist zou ik dan automatisch een melding krijgen van zodra één van de tien titels beschikbaar is.
Om hetzelfde effect met filters te bekomen zou ik dus 10 filters moeten aanmaken en telkens één voor één controleren na het bijwerken van de database.
Een watchlist is eigenlijk een verzameling van filters met geautomatiseerde melding van zodra er een positef resultaat is, m.a.w. een FTDWatchdog versie voor Spotnet.
Gesloten Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer