Newsreader voor Blocknews.net

Gebruikers helpen andere gebruikers. Als je hulp nodig of een probleem hebt , post het dan hier.

Moderator: Moderator Team

Forumregels
LEES: Forum Regels!

Topicstarter
NLJ
Answers: 0
Usenet: Blocknews.net

Newsreader voor Blocknews.net

Bericht door NLJ »

Support Request Template

Welk spotX programma gebruik je?: Spotnet
Wat is de versie van het spotX programma?: Geen antwoord gegeven
Wat is je besturingssysteem?: Windows 7
Wat is de versie van het besturingssysteem?: 32bits
Welke Usenet Provider heb je?: Blocknews.net
Welke Internet Provider heb je?: Ziggo
Welk Anti-Virus/Firewall programma gebruik je?: Geen antwoord gegeven
Met welk programma download je?: Spotnet
Wanneer begon je probleem?: Geen antwoord gegeven
Geef een beschrijving van je probleem: Onlangs heb ik een aantal Gb's aangeschaft via Blocknews.net om zo meer de mogelijkheid te hebben meer posts te vinden dan via NewsXS; vooral series die in NL niet draaien.
Met behulp van spotnet wil ik de geposte Blocknews.net files binnenhalen, maar tijdens het opstarten (laden van de files, reacties, etc.) loopt deze vast. Welke Newsreader kan ik gebruiken voor Blocknews? Spotweb?
Ik weet vrij weinig van nieuwsgroepen, readers, etc. af, dus ik stel het op prijs als ik een eenvoudig antwoord zou kunnen krijgen. :goed:
Alvast dank voor jullie reactie.
XML bestand.: Geen antwoord gegeven

Generated by Support Toolkit SRT Generator.

ardy43
Usenet: sunnyusenet
Internet: kpn
Leeftijd: 59

Re: Newsreader voor Blocknews.net

Bericht door ardy43 »

Hoi NLJ,

Probeer het eens met Spotlite,
Download de volgende programma's Nog een optie zie,Wat is SW4ALL?
SpotWeb voor iedereen! :D

Topicstarter
NLJ
Usenet: Blocknews.net

Bericht door NLJ »

Hallo ardy43, bedankt voor de hulp. Ik heb Spotlite 2 gedownload+ geïnstalleerd. Het werkt, maar heb nog wel een vraag.
Als ik Spotlite configureer en daarbij de newsgroup blocknews.net accountgegevens instel ziet het er naar uit dat ik toegang heb tot dezelfde files (na een zoektocht) als wanneer ik Newsxs gebruik. Doe ik iets fout of heb ik geen toegang tot andere nieuwsgroep posters/netwerken wanneer ik een andere newsgroup gebruik?
Ik ben namelijk zoekende naar Amerikaanse series die ik niet kan vinden via Newsxs.

Groet,
Niek

ardy43
Usenet: sunnyusenet
Internet: kpn
Leeftijd: 59

Bericht door ardy43 »

Ik gebruik Sunnyusenet,daarmee zie ik dezelfde spots,als jij met Blocknews.net of NewsXS
het enige wat kan verschillen per provider is,de grote van de database,(de headerretentie)
en de binary retentie dat is, hoe lang je een bestand nog kunt downloaden nadat het geplaatst is.

Bij een nieuwe installatie van Spotnet\Spolite wordt er een nieuwe database aangemaakt. Hoe groot deze is, is afhankelijk van de tekst(header) retentie van je usenetprovider.
Let op: De tekst/header retentie is wat anders dan de retentie waar providers vaak reclame mee maken. Meestal hebben ze het dan over de binary retentie. De binary retentie geeft aan hoe lang je een bestand nog kunt downloaden nadat het geplaatst is.
Als je een ruime database wilt, dan is het dus ook belangrijk om na te vragen bij de provider wat de tekst/headerretentie is,
nu heb ik even gekeken op de internet site,

Blocknews.net; Retention bron
retentie is nu 1665 + dagen voor binaries, en groeit met de dag , en op de tekst is meer dan 2 jaar !
Dat betekent dat je een database zou moeten kunnen ophalen van meer dan 2 jaar.

Er zijn providers die het begrepen hebben en een headerretentie van meer dan 1000 dagen hebben. (ik noem bijvoorbeeld: Giganews, Newshosting, Astraweb) Dat betekent dat je met deze providers bij een schone installatie altijd een database opbouwt van minimaal 1000 dagen.
Dus bv een block account van Astraweb was een betere keuze geweest.
Zie ook hoe gebruik ik een Blockaccount voor de headers

Wat je ook nog kan proberen is met Spotlite daar kun je een grotere
database importeren dat kan via; programma, Database importeren.
Hiervoor is een eerder geëxporteerde SpotLite database (.dbdmp) nodig.

Start SpotLite, Programma, Database importeren en selecteer de .dbdmp.
De server gebruikt met de geëxporteerde database maakt niet uit. Verwijzen/linken naar database bestanden is op dit forum (ook niet via PB) niet toegestaan.

ManiaK

Bericht door ManiaK »

@NLJ

Als je deze materie beter wilt begrijpen: :goed:
Filmpje met uitleg over de werking van nieuwsgroepen Waarschijnlijk wordt het dan duidelijk waarom je met de ene usenetprovider dezelfde spots ziet als met de andere.

Lang niet alle spots worden aangemeld in Spotnet. Als je spots wilt zoeken die niet aangemeld zijn, kun je ook gebruik maken van zogenaamde zoekmachines
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."

Afbeelding
===============================
Ik beantwoord geen ondersteuningsvragen via PB
===============================
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer