provider probleem

Oude of gesloten topics van spot-net.nl vind je hier!

Moderator: Moderator Team

Topicstarter
ch10nov
Answers: 0

provider probleem

Bericht door ch10nov »

Heb net Spotnet geinstaleerd, maar bij starten van programma en het invullen van de providergegevens krijg ik na het klikken op aanmelden het volgende bericht:

Kan geen verbinding maken met de server.Er is geprobeerd toegang te krijgen tot een socket op een volgens toegangsmachtingen niet toegestane manier 194.114.242.12:119

Wie o wie kan mij hiermee helpen.

gerstr

Re: provider probleem

Bericht door gerstr »

Moeten even wat weten voordat we verder kunnen helpen:
welke provider (news server) gebruik je?
kun je hier even de inhoud van je servers.xml bestand posten (zonder pwd)?
wat voor windows draai je?
heb je virus software draaien en zo ja welke?

Topicstarter
ch10nov

Bericht door ch10nov »

Kan je vertellen dat ik gebruik maak van newsgrabber, en dat ik windows 7 gebruik. Verder heb ik de firewall van windows al uit staan en zo ook m'n AVG virus software. Heb ook al in m'n sitecon router gegevens zitten kijken.Betreft inhoud van m'n servers.xml begrijp ik even niet wat je bedoelt.Leg het mij uit en ik ben vanavond weer wat wijzer geworden haha.

gerstr

Bericht door gerstr »

tuurlijk -

onder W7 staat in c:\ProgramData\Spotnet (standaard hidden) een bestand servers.xml. Hierin staan je server settings voor je Headers, downloads en uploads. Extreem belangrijk bestandje!

Topicstarter
ch10nov

Bericht door ch10nov »

Ok, hier de gegevens uit dit bestand:

- <Spotnet>
<Server Type="Headers" Server="" Username="" Password="" Port="0" SSL="0" Connections="1" />
<Server Type="Downloads" Server="" Username="" Password="" Port="0" SSL="0" Connections="3" />
<Server Type="Uploads" Server="" Username="" Password="" Port="0" SSL="0" Connections="1" />
</Spotnet>

Kun je hier wat mee?

Topicstarter
ch10nov

Bericht door ch10nov »

Heb het idee dat hij de '" inlogegevens"niet invult in dit bestandje....

gerstr

Bericht door gerstr »

is inderdaad een goed idee en kun je dus zelf handmatig invullen - wat mij betreft rechtstreeks in servers.xml
maak dat bestand ook maar read-only nadat je het hebt veranderd
daarna spotnet opstarten

Topicstarter
ch10nov

Bericht door ch10nov »

Helaas, vul gegevens in maar krijg nog steeds dezelfde foutmelding. Maar ik hou er voor vanavond mee op. Als je nog suggesties hebt, lees ik ze morgen wel.Alvast erg bedankt voor de hulp.

gerstr

Bericht door gerstr »

kun je hier weer even de actuele inhoud van je servers.xml bestand posten (zonder pwd)?

Topicstarter
ch10nov

Bericht door ch10nov »

Ben ik weer...hier de actuele inhoud:

<Spotnet>
<Server Type="Headers" Server="news.newsgrabber.nl" Username="ngq_ch10nov" Password="****" Port="119" SSL="0" Connections="30" />
<Server Type="Downloads" Server="news.newsgrabber.nl" Username="ngq_ch10nov" Password="****" Port="119" SSL="0" Connections="30" />
<Server Type="Uploads" Server="news.newsgrabber.nl" Username="ngq_ch10nov" Password="****" Port="119" SSL="0" Connections="30" />
</Spotnet>
Gesloten Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer