foutmelding naam/wachtwoord

Gebruikers helpen andere gebruikers. Als je hulp nodig of een probleem hebt , post het dan hier.

Moderator: Moderator Team

Forumregels
LEES: Forum Regels!

Topicstarter
paulus59
Answers: 0
Usenet: usenetbucket
Internet: kpn

foutmelding naam/wachtwoord

Bericht door paulus59 »

Hallo samen;
Ik krijg regelmatig de melding dat mijn naam en of wachtwoord niet juist zijn, terwijl die vast opgeslagen zijn in het programma zelf, en kloppen met de gegevens van de provider (NewXS).
Iemand enig idee wat dit voor raars is?
Of zijn er soms van die haperingen in het programma? Ik krijg ook vaker meldingen tijdens het downloaden dat er een "bad message ID" is, waardoor de download van dat betreffende part stopt na 10 of 50 of zelfs 97 %, dus zo "bad" kan die ID dan niet geweest zijn.
Vreemd allebei nietwaar? :cry:
Verplaatst naar vragen en problemen
- ManiaK
Altijd wat

ardy43
Usenet: sunnyusenet
Leeftijd: 59

Re: foutmelding naam/wachtwoord

Bericht door ardy43 »

Hoi paulus59,

Gebruik je nog meer programma's waar je de inloggegevens van NewsXS moet invullen,
dan moet je de verbindingen gaan verdelen :) Of gebruik de programma's niet gelijktijdig.

Een andere veelgemaakte fout is dat gebruikers Spotnet instellen met aantal connecties en dan vervolgens een ander download programma (grabit oid) gebruiken naast spotnet. Vaak hebben mensen dit download programma ingesteld op het maximum aantal connecties waardoor Spotnet geen connecties meer beschikbaar heeft en een foutmelding zal geven

zodra alle verbindingen gebruikt worden door (spotnet/grab-it/newsleecher etc) geeft hij aan gebruikersnaam/wachtwoord klopt niet.

zie ook Wat moet ik invullen bij het aantal connecties

Over je andere vraag,zou dat misschien te maken hebben met het "Notice and Takedown" beleid van usenetproviders?
Download mislukt? Lees dit eerst!

Topicstarter
paulus59

Bericht door paulus59 »

Ik gebruik Spotnet om te zoeken, Grab-it met NewsXS voor het eigenlijke downloaden. Verder geen programma's die hier gebruik van maken. Gebruikersnaam en wacht word zijn absoluut correct, tenzij deze door de provider zonder kennisgeving veranderd zijn. Zal ik navragen.
Tot nog toe 7 maanden zonder problemen gedraaid, nu ineens deze melding en al enkele dagen telkens de melding van een "bad nessage ID" vreemd allemaal.
Altijd wat

ardy43

Bericht door ardy43 »

Haal de nzb op via Spotnet en sluit Spotnet. Hierdoor kan de newsreader alle verbindingen gebruiken.

Log in voor account informatie, upgrades en wijzigingen:https://www.newsxs.nl/Login :)

Topicstarter
paulus59

Bericht door paulus59 »

Het wachtwoord probleem is nu opgelost, tips waren praktisch.
Het probleem van de "bad message ID" blijft echter aanwezig, en voor mij onbegrijpelijk, omdat er wel eerst een groot deel van het betrefende "part" met diezelfde ID wordt binnengehaald, en dan ineens is de ID "bad". Snap dat niet.
Altijd wat

ardy43

Bericht door ardy43 »

Fijn in ieder geval je wachtwoord probleem opgelost, :goed:
Het probleem van de "bad message ID",daar weet ik geen oplossing voor,
misschien iemand anders?

hjvbft

Bericht door hjvbft »

GrabIt download de bestanden op basis van de NZB die opgehaald is via Spotnet.
Een NZB vermeld de segmenten die horen bij de bestanden.
Één bestand bestaan meestal uit meerdere segmenten en elk segment heeft een message-ID.
De reden van de melding "bad message-ID" kan door meerdere dingen komen.

Oplossen:
Gebruik de par2 (wanneer beschikbaar) i.c.m. Quickpar om de download te repareren. Als er onvoldoende herstelblokken (par2) zijn kan het helpen de beschadigde bestanden nog eens te downloaden. De beschadigde bestanden kunnen ook gedownload worden via een andere usenet server. Als beide niet voldoende helpen kan met de bestandsnaam zonder extensie gezocht worden op de bekende sites om zelf een NZB te maken van de eerder gedownloade beschadigde bestanden (zichtbaar via Quickpar).

Topicstarter
paulus59

Bericht door paulus59 »

Inderdaad heb ik al enige tijd het programma "QuickPar" op de pc staan, en vaak lukt het wel om een niet helemaal complete download te repareren. Maar als je een grote download die uit veel parts bestaat hebt, zoals die welke ik probeerde, <KNIP>(en anderen) en je mist dan van één (of meerdere) part 50%, dan kan quickpar ook niet veel meer.
Nu heb ik ook al geprobeerd de ontbrekende delen opnieuw te downloaden, maar op één of andere manier ontbreken telkens dezelfde parts. (is telkens dezelfde message ID "BAD")
Naam van het bestand verwijderd, het is niet toegestaan deze te noemen op dit forum.
- ManiaK
Altijd wat

hjvbft

Bericht door hjvbft »

Maak de NZB dan via een andere site. Als dit ook niet helpt een paar andere servers proberen.
Test servers zonder verplichtingen (onderaan)
NZB Download Checker kan de compleetheid van bestanden controleren zonder de bestanden te downloaden.

Topicstarter
paulus59

Bericht door paulus59 »

Dank voor de tip. Ga het binnenkort proberen, en dan laat ik wel een berichtje achter.
Altijd wat
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer