Hallo samen;
Ik krijg regelmatig de melding dat mijn naam en of wachtwoord niet juist zijn, terwijl die vast opgeslagen zijn in het programma zelf, en kloppen met de gegevens van de provider (NewXS).
Iemand enig idee wat dit voor raars is?
Of zijn er soms van die haperingen in het programma? Ik krijg ook vaker meldingen tijdens het downloaden dat er een "bad message ID" is, waardoor de download van dat betreffende part stopt na 10 of 50 of zelfs 97 %, dus zo "bad" kan die ID dan niet geweest zijn.
Vreemd allebei nietwaar?
Gebruik je nog meer programma's waar je de inloggegevens van NewsXS moet invullen,
dan moet je de verbindingen gaan verdelen Of gebruik de programma's niet gelijktijdig.
Een andere veelgemaakte fout is dat gebruikers Spotnet instellen met aantal connecties en dan vervolgens een ander download programma (grabit oid) gebruiken naast spotnet. Vaak hebben mensen dit download programma ingesteld op het maximum aantal connecties waardoor Spotnet geen connecties meer beschikbaar heeft en een foutmelding zal geven
zodra alle verbindingen gebruikt worden door (spotnet/grab-it/newsleecher etc) geeft hij aan gebruikersnaam/wachtwoord klopt niet.
Ik gebruik Spotnet om te zoeken, Grab-it met NewsXS voor het eigenlijke downloaden. Verder geen programma's die hier gebruik van maken. Gebruikersnaam en wacht word zijn absoluut correct, tenzij deze door de provider zonder kennisgeving veranderd zijn. Zal ik navragen.
Tot nog toe 7 maanden zonder problemen gedraaid, nu ineens deze melding en al enkele dagen telkens de melding van een "bad nessage ID" vreemd allemaal.
Het wachtwoord probleem is nu opgelost, tips waren praktisch.
Het probleem van de "bad message ID" blijft echter aanwezig, en voor mij onbegrijpelijk, omdat er wel eerst een groot deel van het betrefende "part" met diezelfde ID wordt binnengehaald, en dan ineens is de ID "bad". Snap dat niet.
GrabIt download de bestanden op basis van de NZB die opgehaald is via Spotnet.
Een NZB vermeld de segmenten die horen bij de bestanden.
Één bestand bestaan meestal uit meerdere segmenten en elk segment heeft een message-ID.
De reden van de melding "bad message-ID" kan door meerdere dingen komen.
Oplossen:
Gebruik de par2 (wanneer beschikbaar) i.c.m. Quickpar om de download te repareren. Als er onvoldoende herstelblokken (par2) zijn kan het helpen de beschadigde bestanden nog eens te downloaden. De beschadigde bestanden kunnen ook gedownload worden via een andere usenet server. Als beide niet voldoende helpen kan met de bestandsnaam zonder extensie gezocht worden op de bekende sites om zelf een NZB te maken van de eerder gedownloade beschadigde bestanden (zichtbaar via Quickpar).
Inderdaad heb ik al enige tijd het programma "QuickPar" op de pc staan, en vaak lukt het wel om een niet helemaal complete download te repareren. Maar als je een grote download die uit veel parts bestaat hebt, zoals die welke ik probeerde, <KNIP>(en anderen) en je mist dan van één (of meerdere) part 50%, dan kan quickpar ook niet veel meer.
Nu heb ik ook al geprobeerd de ontbrekende delen opnieuw te downloaden, maar op één of andere manier ontbreken telkens dezelfde parts. (is telkens dezelfde message ID "BAD")
Naam van het bestand verwijderd, het is niet toegestaan deze te noemen op dit forum.
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent those of the Management of Spot-net.nl Forums.
The Management of the Spot-net.nl Forums does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommendations, made by, or implied by, any member or guest visitor of Spot-net.nl Forums that results in any loss whatsoever in any manner to a member of Spot-net.nl Forums, or to any other person.
Furthermore, the Management of Spot-net.nl Forums is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from Spot-net.nl Forums.