Welke usenet is het beste/beter?

Oude of gesloten topics van spot-net.nl vind je hier!

Moderator: Moderator Team

Topicstarter
badeendje
Answers: 0
Usenet: eweka
Internet: telfort

Welke usenet is het beste/beter?

Bericht door badeendje »

Ik heb gemerkt dat Eweka viese spelletjes aan het spelen is samen met Brein en blokkeert bepaalde downloads.

Dat ze dit gedaan hebben zonder het inlichten van de klanten zijn ze iligaal bezig en zal ik verder ook stappen gaan ondernemen omdat ik voor langere tijd betaald heb en ik geen gebruik kan maken voor hetgene waarvoor ik betaald heb.

Kortom ze voldoen niet aan hun eigen voorwaarden.

Ik ga ook direct overstappen naar een andere Usenet.
Alleen welke adviseren jullie?

Ik zit al jaren bij Eweka en zou daarom niet weten welke ik dan moet nemen.
Ik heb als test Usenet gepakt en die mag je een week proberen.

Vind wel jammer dat je dan ook de laagste verbinding krijgt en kun je nog niet testen hoe hun service is.
Een Divx duurt dik een uur.

Ben benieuwd welke jullie adviseren.

hjvbft

Re: Welke usenet is het beste/beter?

Bericht door hjvbft »

Eweka per email
Het ongeautoriseerd verspreiden van auteursrechtelijk beschermd materiaal op Usenet is in strijd met de voorwaarden van Eweka.
Algemene Voorwaarden Versie 11 augustus 2010

8.3 Het is de Cliënt op generlei wijze toegestaan de Dienst te gebruiken of te doen gebruiken voor onrechtmatige handelingen, waaronder begrepen maar niet beperkt tot inbreuk op auteursrechten en/of andere intellectuele eigendomsrechten van derden, inclusief andere abonnees van Eweka Internet Services B.V., het plegen van strafbare feiten en/of voor handelingen die in strijd zijn met de Netiquette, oftewel de regels van de Internet gemeenschap, zoals op enig moment omschreven op http://www.ietf.org/rfc/rfc1855.txt. bron
Eweka Acceptable Use Policy versie 11-08-2010

2. Het inbreuk maken op auteursrechten en/of andere intellectuele eigendomsrechten van derden. bron
.
Als er een verzoek gedaan word door de rechthebbende worden de bestanden verwijderd. Dat de gebruikers dit niet leuk vinden is te begrijpen.

Er is niet één usenet server die "het beste" is. Het ligt er net aan wat je belangrijk vind.
Denk dan aan compleetheid, retentie, snelheid, ssl, uploaden, header retentie, X-Trace enz.
En als deze "beste usenet provider" veel gebruikt word dan krijgt deze dezelfde verzoeken als bijv. Eweka.
Zie ook Notice en takedown en Werkgroep Notice and Takedown

Het beste om incomplete downloads te voorkomen is meerdere usenet providers te gebruiken en spots met minder logische bestandsnamen (zichtbaar in SpotLite).

Enkele test servers (onderaan) zonder verplichtingen
Testen compleetheid zonder downloaden

Topicstarter
badeendje

Bericht door badeendje »

Regelement heb ik gezien van Eweka , maar die is tussentijdig gewijzigd en daar moeten ze mensen over inlichten.
Is ook niet gebeurt per mail en dergelijke.

Maar als ik meerdere usenets gebruik , kan ik ook minder verbindingen gebruiken.
Of kun je die bij elkaar optellen (als het ware)?

Eweka gebruikt er bijv 7 a 8.
Usenet (gratis editie) 3.
Moet ik dan 10 of 11 verbindingen instellen of juist minder?

Qua welke usenet ik belangrijk vind is compleetheid en snelheid.
Daarom kwam ik bij eweka uit , maar dat van Brein maakt het wel lastig.

hjvbft

Bericht door hjvbft »

Je kan meerdere servers instellen met ieder zijn eigen aantal verbindingen.
Dit kan officieel niet als je download via Spotnet. Het is dan nodig om de extra servers in te stellen via SABnzbd.

Eenmalig:
Start Spotnet, Bewerken, Downloadknop, Downloaden, klik op de tab Downloads zodat SABnzbd gestart word.
Open de browser en ga naar http://localhost:8090/#/config/server
Ga naar "Voeg server toe ", vul de gegevens van de 2e server in en klik op "Voeg server toe ".
Deze instelling blijft behouden totdat Spotnet opnieuw gestart word.

Altijd:
Elke keer dat Spotnet start word er een nieuwe tijdelijke sabnzbd.ini gemaakt.
Als basis word de sabnzbd.ini gebruikt die staat in:
Vista + Windows 7/8 = C:\ProgramData\Spotnet\
XP = C:\Documents and Settings\All Users\Local Application Data\Spotnet\
Als de map niet zichtbaar is
Extensies voor bekende bestandstypen weergeven

Om eigen instellingen te behouden voor SABnzbd is het nodig deze ini aan te passen.
Sluit Spotnet, Voeg in de sabnzbd.ini de instelling van de 1e en 2e server toe:

[servers]
info 1e server en direct hieronder de 2e, 3e enz. server.
[[Server naam: naam extra server]]
username = "invullen"
enable = 1
name = servernaam: Naam extra server
fillserver = 0
connections = aantal verbindingen
ssl = 1
host = server adres of ipnummer
timeout = 120
password = "invullen"
optional = 0
port = 563
retention = 0

Om later ook een andere niet standaard instellingen te behouden kan na het instellen uit het tijdelijke bestand ( tmpxxx.tmp.ini, xxx is een wisselend nr) de instelling gekopieerd worden naar de al bestaande \Spotnet\sabnzbd.ini. Sluit eerst Spotnet voordat de \Spotnet\sabnzb.ini aangepast word. Hiermee worden eventuele wijzigingen gedaan door Spotnet behouden.

Officiele uitleg van SABnzbd over instellen servers

Je kan er ook voor kiezen om alleen de NZB te downloaden via Spotnet en het echte downloaden via een ander programma. Enkele newsreaders die meerdere servers gelijktijdig kunnen gebruiken: NNTPgrab en Newsleecher.
Laatst gewijzigd door hjvbft op 27 feb 2013, 16:29, 2 keer totaal gewijzigd.

Topicstarter
badeendje

Bericht door badeendje »

Ik snap er weinig van hahahha.

Ben nog een leek op dit gebied.
Ik gebruik spotlite en klik op de NZBknop en download de film.

Verder heb ik er geen verstand van.

BitsOfSkin
Usenet: SuperUsenet
Internet: XS4ALL/Ziggo
Leeftijd: 42

Bericht door BitsOfSkin »

Gewoon in Grabit meerdere servers instellen, en dan als een download mislukt met de ene server opnieuw proberen met de andere.
Of overstappen naar SabNZBD, die doet het automatisch voor je.
-----BEGIN GEEK CODE BLOCK-----
Version: 3.1
GCS/S d+pu s+: a C++ UBL++++@ P-- L++@ !E--- W++$ N++++>$ o-- K++@ w O- M-- V+ PS? PE>$ Y++@ PGP---- t 5 X- R++ tv-- b+++>$ DI++ D+++ G+ e+++(-)>$ h r y++**@
------END GEEK CODE BLOCK------

Topicstarter
badeendje

Bericht door badeendje »

Je kunt geen meerdere servers instellen.Je krijgt er maar 1tje.

Snap gewoon nog steeds niet dat ik geen spots kan downloaden.
Er werd me als tip gegeven dat ik de nieuwste moest nemen , die zijn nog niet geconstateerd door Brein.
Zelfs dat lukt niet.

SNAP ER NIKS VAN!!

BitsOfSkin
Usenet: SuperUsenet
Internet: XS4ALL/Ziggo
Leeftijd: 42

Bericht door BitsOfSkin »

badeendje schreef:Je kunt geen meerdere servers instellen.Je krijgt er maar 1tje.
Ik gedurende de 3 jaar dat ik van FTD gebruik maakte altijd Grabit gebruikt, vaak met meerdere verschillende newsservers.

Rechtstreeks van de Grabit website :
Multiple server support
With GrabIt you can use all your favorite newsservers within the same session!
Whether you want to work with 1, 10, or thousands of newsservers, with GrabIt it's a breeze.
-----BEGIN GEEK CODE BLOCK-----
Version: 3.1
GCS/S d+pu s+: a C++ UBL++++@ P-- L++@ !E--- W++$ N++++>$ o-- K++@ w O- M-- V+ PS? PE>$ Y++@ PGP---- t 5 X- R++ tv-- b+++>$ DI++ D+++ G+ e+++(-)>$ h r y++**@
------END GEEK CODE BLOCK------

ardy43
Usenet: sunnyusenet
Internet: kpn
Leeftijd: 59

Bericht door ardy43 »

Om een extra server toe te voegen klik je met je rechtermuis knop op My Grabit en dan kies je voor Add Server.
Je krijgt dan een klein menu te zien en hier klik je op Server properties. Nu krijg je het volgende venster met instellingen van de nieuwsserver.
zie http://www.dexplore.nl/grabit/ :D

Topicstarter
badeendje

Bericht door badeendje »

Eindelijk contact gehad met Eweka en die lossen niets op.

Dit is het chatgesprek.Kom dus niks verder:

peter: Ik heb net uw medewerker gesproken en meneer weigert me te helpen en wil verbinding verbreken.Staat me grof te woord en dat accepteer ik niet.Ik heb jullie een mail gestuurd en die ziet meneer maar weigert daar zelfs antwoord op te geven.Ik betaal voor een service en die word niet geleverd.Dat lijkt mij meer dan logisch dat ik hulp zou willen als ik met een probleem zit?

U spreekt nu met Jeroen van Eweka Support.

Jeroen: Goedemiddag,
peter: goedemidag Jeroen.

Jeroen: De mail had u vanaf *********** verstuurd?
peter: dat klopt

peter: op de 29e afgelopen December

Jeroen: Ok, zal het er even bijhalen/zoeken.
peter: ik geloof dat jullie een achterstand hebben.Het gaat mij meer om hoe uw collega mij te woord staat

Jeroen: Kan alleen een e-mail terugvinden waarin u uw account gegevens opvraagt.
peter: uw collega had de mail net voor zich.Ik verstuurd op 29 dec.

peter: Ik zal de text er even bijpakken

peter: Geachte heer.

Sinds een aantal dagen kan ik niets meer downloaden met jullie service.

Ik zou graag weten wat er aan de hand is.

Alle instellingen zijn goed ,dus daar ligt het niet aan.

Als het ligt aan hetgene dat jullie samenwerken met Brein ga ik me keren tot mijn recht van retour van mijn betaalde kosten.

Er zijn wijzigingen aangebracht aan de voorwaarden binnen Eweka en de klanten zijn niet op de hoogte gebracht.Ik heb daarover moeten lezen op diverse fora en gezocht via Google.

Ik hoop echter dat het daar niet aan ligt en dat u mij gewoon kunt helpen.

Ik betaal niet voor 90 dagen waar ik nu al bijna 14 dagen geen gebruik van kan maken.

Ik hoop met grote spoed iets van u te horen want u kunt begrijpen dat ik een beetje gepikeerd ben hierdoor.

MVG , Peter

Klantnummer ***********

peter: dat is de mail die verzonden is

peter: dat stukje van Brein heb ik gelezen op internet en is alleen een vraag.Is niet kwaad bedoeld.Maar u kunt nagaan als ik voor 3 maanden betaal en niet gebruik kan maken van de service dat ik dat niet leuk vind.

peter: Ik heb dit probleem sinds ik op newsreader 85 zit.

peter: ik gebruik Eweka icm Grabit

Jeroen: Ok, heb iig nu uw mail gevonden.
Jeroen: In hoeverre is de verbinding naar het Eweka platform door Eweka's schuld verslechterd?
peter: ik kan helemaal geen gebruik meer maken van eweka.Eerst ging het perfect.Ben ook al jaren klant.Alleen sinds een week of 2 werkt er niets meer.Dat ik geen films kan downloaden prima.Maar helemaal niets klopt niet.

Jeroen: Zie hier dat u regelmatig met meer dan 8 verbindingen probeert in te loggen, dit levert dan ook altijd verbindings en/of snelheidsproblemen op.
Jeroen: 29-12-2012 19:28 Connection denied *********** [sql auth: max client connections for user]
peter: ik heb hem zelfs op 7 staan momenteel.Die extra verbinding kan kloppen omdat ik dan een programma open heb staan en die nog uit moet zetten.

peter: die kan niet samen met Eweka

Jeroen: En wanneer u de retry functie in Grabit gebruikt, wordt het dan wel opgehaald?
peter: ik heb hem nu geopend dus misschien ziet u een foutmelding binnenkomen.Ben benieuwd

peter: nee ook niet.

Jeroen: 02-01-2013 12:12 Disconnect *********** -
02-01-2013 12:11 Succesfull authentication *********** -

peter: foutmelding is unable to connect to newsreader85.eweka.nl:119 Eaccesviolation

peter: dat krijg ik bij alles

Jeroen: Dat is wat Grabit laat zien?
peter: ja

Jeroen: Welk anti-virus pakket gebruikt u?
peter: en dat is een textbestand

peter: Eset maar gebruik ik ook al jaren

peter: ook toen het nog werkte

peter: ik heb in mijn instellingen niets veranderd.

peter: ineens werkte het niet meer

Jeroen: Reset modem en router probeer een willekeurig bestand op te halen mocht het evemngoed niet werken en u bent er zeker van dat het niet aan het bestand zelf ligt is het raadzaam om Grabit via de meegeleverde uninstall functie te herinstalleren.
peter: ik heb grabit al opnieuw geinstalleerd.

peter: heb zelfs een complete clean install gedaan van de laptop

Jeroen: Indien u meer assistentie wenst, dan kunt u ons de message ID sturen van een aantal bestanden die u niet kunt benaderen (of bij voorkeur de NZB indien u daarover beschikt) zodat we kunnen uitsluiten dat het probleem niet wordt veroorzaakt door een opslagprobleem.

peter: zal ik doen.Wat kan ik doen aan een klacht over uw medewerker Paul?Die had ik net telefonisch aan de lijn en meneer lacht me gewoon uit.Dat accepteer ik natuurlijk nooit.Dat vind ik ronduit onbeschoft en niet kunnen.Staat me grof te woord en maakt mij uit voor leek en moet maar een andere hobby zoeken.

Jeroen: U kunt hierover een mail sturen naar info@eweka.nl
Jeroen: Die gaat buiten de helpdesk om.
peter: dank u ga ik dat doen.

Jeroen: Ok, fijne dag.
peter: u ook

Snap gewoon niet waaraan het ligt.
Vind het wel raar dat ze het Brein verhaal niet eens ontkennen.Ze beginnen over auteursrechten enzo dus (in mijn ogen) beamen ze het zelfs.
Gesloten Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer