Database opbouw niet gelijk aan FTD?
Moderator: Moderator Team
Re: Database opbouw niet gelijk aan FTD?
funkyduck heeft gelijk (lang verhaal) en ik wacht nog op antwoord van Jan Sloot.....
-
Als ik zoek op mijn naam, dan vind ik inderdaad ook een GTST van 30-10-2009 en een GTST van 18-04-2010.GameUnit schreef:funkyduck schreef:Dat is het punt niet... Dat geloof ik wel.
Maar bijvoorbeeld mijn spots van GTST, komen niet in de database van Spotnet, terwijl ze wel in die van FTD staan.
Dus die spots putten uit het verleden kan straks niet meer...
Als ik zoek op goede tijden slechte tijden in spotnet, zie ik wel een post van jou staan van gister. Kan dat kloppen ?
Edit: en een post van jou ook van GTST uit 2009.
Ook zie ik nog wat andere spots van mij welke niet van GTST zijn.
De vraag is waarom deze wel in de database staan en AL DIE ANDERE GTST spot niet!?
De GTST van 15-02-2011 is in spotnet zelf ingevoerd.
-
Ik weet niet wie Jan Sloot is, maar het blijft angstig stil vanuit de hoek van de slimme jongens die weten hoe het zitgerstr schreef:funkyduck heeft gelijk (lang verhaal) en ik wacht nog op antwoord van Jan Sloot.....

-
@Funckyduck: geef Spotnet even de tijd. De database van FTD is inmiddels al meerdere malen op Usenet geplaatst, dus het op zwart gaan van FTD wil niet zeggen dat de db niet meer gebruikt kan worden. Vlak voor de uitschakeling zal de meest recente db echt wel op een of andere manier gedistribueerd worden.
Recht bestaat niet in Nederland, alleen maar kromme regelgeving
-
Het probleem wat ik had is momenteel voor mij verklaarbaar geworden en heeft kennelijk niets met de database-opbouw te maken. Het antwoord heb ik vermeld in het topic wat er oorspronkelijk over ging:
viewtopic.php?f=3&t=224&p=5340#p5340
viewtopic.php?f=3&t=224&p=5340#p5340
-
De afgelopen spots pakt hij nu dus wel uit FTD, daar ik wellicht nu wat heb ingevuld in de omschrijving. De headers heb ik nog nooit anders gedaan en ik zou niet eens weten wat ik nog meer zou moeten toevoegen en wat Spotnet daar aan kan hebben. Ik begrijp die materie gewoonweg nog niet. En dat met die handtekening zegt me ook niets. Ik begrijp het fenomeen gewoon niet. En wat je bedoeld met de belangrijkheid dat posts volledig worden gepost is ook niet helemaal helder voor mij. Sorry, ik leer snel, maar ik vat dit gewoon nog niet. Ik hoop dat je me misschien wat meer kunt uitleggen.gerstr schreef:@funkyduck: nog even handmatig in de database van Spotnet gekeken en kan jouw posts daarin gewoon niet vinden, dus niets te maken met de filters in Spotnet en ook niet met de bron anders maar ernstiger de manier waarop de headers worden ingelezen en misschien ook hoe jij je posts op usenet hebt geladen - dit lijkt wel erg minimaal (16fsddfsfebruari - [01/27] - "16fsddfsfebruari.par2" yEnc) en lijkt niet genoeg om headers in te laden (ook niet zonder handtekeningen te controleren - heb ik ook nog geprobeerd).
Kortom: wel degelijk belangrijk dat posts volledig worden gepost
Ik hoop dat je er zo mee verder kunt en verder wilt/kunt posten!
-
Ik merk dat als ik na een nacht slaap FTD update, dat ik daar véél meer nieuwe spots vind dan in spotnet. (honderden op ftd vs 8!!! op spotnet)
Komt dit doordat niet alles in spotnet is aangemeld, of is bijv mijn newsserver niet goed (hitnews). Ideeën?
Komt dit doordat niet alles in spotnet is aangemeld, of is bijv mijn newsserver niet goed (hitnews). Ideeën?
-
Een combinatie daarvan , ik heb vanmorgen ook spotnet geupdate en had er veel meer dan 8 (stuk of 100) maar ik gebruik lightingusenet, er zit heel veel verschil in het ophalen van headers per usenet server. Houd er wel rekening mee dat niet alle ftd spots meteen in spotnet komen omdat Drazix momenteel zelf de database van FTD nog in spotnet zet, dat duurt nog een weekje en dan is de database van FTD history en gaat alles via spotnet dus probleem opgelost.JPR schreef:Ik merk dat als ik na een nacht slaap FTD update, dat ik daar véél meer nieuwe spots vind dan in spotnet. (honderden op ftd vs 8!!! op spotnet)
-
Bedankt voor het snelle antwoord! Ik had al een vermoeden dat het een combinatie van factoren was. Mijn hitnews account loopt half april af, en daarna stap ik ook over naar lightning usenet.
Ik vind dit forum trouwens echt super! In tegenstelling tot andere fora over spotnet (topic op tweakers.net om maar iets te noemen) wordt hier snel en duidelijk geantwoord zonder dat mensen worden afgesnauwd met dingen als "probeer google" "dit is al 1000x gevraagd" etc.
Hulde aan de initiatiefnemers van dit forum, en uiteraard ook aan de vele vriendelijke gebruikers!
Ik vind dit forum trouwens echt super! In tegenstelling tot andere fora over spotnet (topic op tweakers.net om maar iets te noemen) wordt hier snel en duidelijk geantwoord zonder dat mensen worden afgesnauwd met dingen als "probeer google" "dit is al 1000x gevraagd" etc.
Hulde aan de initiatiefnemers van dit forum, en uiteraard ook aan de vele vriendelijke gebruikers!
-
[off-topic]Het even op te willen nemen voor het tweakers topic. Er is daar duidelijk ook een FAQ topic voor Spotnet. Als je dan veelvuldig vragen ziet langskomen in een topic die niet voor vragen bedoeld is, en waar duidelijk uit blijkt dat er niet in het FAQ topic gekeken is en geen search is gebruikt, mag daar toch best iets over gezegd worden?
Daar wordt hier, terecht, ook regelmatig op gewezen[off-topic]
Daar wordt hier, terecht, ook regelmatig op gewezen[off-topic]