Langzame download door aantal verbindingen ?

Gebruikers helpen andere gebruikers. Als je hulp nodig of een probleem hebt , post het dan hier.

Moderator: Moderator Team

Forumregels
LEES: Forum Regels!

Topicstarter
RaymondT
Answers: 0
Usenet: Pure Usenet
Internet: UPC

Langzame download door aantal verbindingen ?

Bericht door RaymondT »

Support Request Template

Welk spotX programma gebruik je?: Spotnet
Wat is de versie van het spotX programma?: 1.81
Wat is je besturingssysteem?: Windows 7
Wat is de versie van het besturingssysteem?: 64bits
Welke Usenet Provider heb je?: Pure Usenet
Welke Internet Provider heb je?: UPC 60 MB
Welk Anti-Virus/Firewall programma gebruik je?: Avast antivirus / Windows Firewall
Met welk programma download je?: Spotnet
Wanneer begon je probleem?: direct na installatie, instelling met poort 443 (SSL ) en 4 verbindingen
Geef een beschrijving van je probleem: Ben nw op Usenet, downen deed ik altijd met torrents dus ben niet iemand die een DL in no-time binnen wil hebben.
Kon daar niet vinden wat ik zoek dus de overstap naar nieuwsgroepen gemaakt.
Proefpakket Pure XS genomen bij Pure Usenet, Snelheid: 4 Mbps, Verbindingen: 4.
Constateer echter dat ik maar plm. 270 KB/s downloadsnelheid haal, torrents waren nog sneller

Hoe haal ik het maximale uit mn 4 MB pakket ?
Wat heb je gedaan om het probleem te verhelpen?: Gecheckt op toegang Firewall, Spotnet heeft toegang
Avast Antivirus uitgezet
Uiteindelijk contact opgenomen met Pure Usenet, die zegt dat het probleem bij Spotnet ligt omdat die maar 2 verbindingen voor het ophalen van spots gebruikt.
Heb nog gevraagd als hij dat zeker weet omdat Spotnet de keus geeft tussen 4,8,12 en 16 verbindingen, ja dat weet hij zeker is het antwoord, advies is om andere reader te gebruiken,
XML bestand.: Geen antwoord gegeven

Generated by Support Toolkit SRT Generator.

hjvbft

Re: Langzame download door aantal verbindingen ?

Bericht door hjvbft »

Via Pure Usenet word alleen de maximale snelheid van het gekozen abonnement behaald als alle beschikbare verbindingen gebruikt worden voor het downloaden. Spotnet gebruikt ook verbindingen voor het tonen van spots en het plaatsen van berichten.

Er kan voor gekozen worden om naast Spotnet een aparte newsreader te gebruiken.
Haal dan de nzb op via Spotnet en sluit Spotnet. Hierdoor kan de newsreader alle 4 de verbindingen gebruiken.

Een andere mogelijkheid is een niet verlopend blockaccount van bijvoorbeeld Astraweb te gebruiken voor bijwerken Spotnet en het plaatsen van berichten. Hierdoor kan Spotnet 4 verbindingen van Pure Usenet gebruiken om te downloaden. Een nadeel van downloaden via Spotnet is dat dit langzamer gaat dan via een andere newsreader.

Het combineren van meerdere servers i.c.m. Spotnet kan ingesteld worden via servers.xml.
Pure Usenet heeft ook accounts met meer verbindingen.

Topicstarter
RaymondT

Bericht door RaymondT »

hjvbft schreef: Er kan voor gekozen worden om naast Spotnet een aparte newsreader te gebruiken.
Haal dan de nzb op via Spotnet en sluit Spotnet. Hierdoor kan de newsreader alle 4 de verbindingen gebruiken.
Als ik het goed lees.. NZB ophalen met Spotnet, Spotnet sluiten en daarna met bijv Newsleecher de NZB openen

Moet eerlijk zijn .. ik begrijp er niets van .. waarom dan uberhaupt de NZB met Spotnet downloaden ?
Volgens de helpdesk van Pure Usenet kan ik beter overstappen naar bijv Newsleecher
Pure Usenet helpdesk schreef:Wij hebben goede ervaringen met Newsleecher en SabNZBD.
Je zou dus met je huidige pakket een maximale snelheid van 500KB/s halen.
Daar leid ik uit af dat ik met Newsleecher zowel NZB kan ophalen als gewenste bestand kan downloaden met max 500KB/s (alle 4 verbindingen ).

hjvbft schreef: Pure Usenet heeft ook accounts met meer verbindingen.
Klopt, maar ik wil niet meer betalen dan strikt noodzakelijk is, heb geen haast zoals ik al eerder aangaf.
Wat ik WEL wil is het maximale halen uit het gekozen pakket van 4 MB met 4 verbindingen, en als (max) 500 MB/s mogelijk is zoals de Pure Usenet helpdesk aangaf wil ik dat natuurlijk wel halen :)
hjvbft schreef: Het combineren van meerdere servers i.c.m. Spotnet kan ingesteld worden via servers.xml.
Met meerdere servers bedoel je neem ik aan Pure Usenet PLUS een andere newsserver ?
Mijn ISP UPC heeft geen nieuwsserver meer dus dan zou ik een 2e payserver moeten nemen, dat is geen optie

Dit is mijn servers.xml
<Spotnet>
<Server Type="Headers" Server="news.pureusenet.nl" Username="*****" Password="*****" Port="443" SSL="1" Connections="2" />
<Server Type="Downloads" Server="news.pureusenet.nl" Username="*****" Password="*****" Port="443" SSL="1" Connections="2" />
<Server Type="Uploads" Server="news.pureusenet.nl" Username="*****" Password="*****" Port="443" SSL="1" Connections="1" />
</Spotnet>

Heb de FAQ gelezen maar kom er niet uit, wat zou ik aan servers.xml kunnen veranderen ?

Belangrijkste voor mij is het binnenhalen van de NZB's en het downloaden, uploaden zal ik niet doen en posten zal ik alleen doen als dat kan zonder dat ik daarvoor aan snelheid/verbindingen in moet leveren.

Overigens .. om te kunnen posten zou ik eerst verbinding moeten maken met een andere server :
Pure Usenet schreef:Indien je wil posten op Usenet dien je verbinding te maken met een aparte server. Je kunt verbinding maken met onze posting-server met je eigen gebruikersnaam en wachtwoord. Maak verbinding met het onderstaande server adres.

Server adres: post.pureusenet.nl
Poorten: 119, 80, 563 (SSL), 443 (SSL)
Even voor de duidelijkheid, ik wil helemaal niet over naar Newsleecher of een andere reader, deze (Spotnet) spreekt me aan maar ik wil m wel optimaal kunnen gebruiken :)

Wheaten
Supporter
Usenet: Sunny
Internet: Ziggo
Leeftijd: 110

Bericht door Wheaten »

Als ik het goed lees.. NZB ophalen met Spotnet, Spotnet sluiten en daarna met bijv Newsleecher de NZB openen
Moet eerlijk zijn .. ik begrijp er niets van .. waarom dan uberhaupt de NZB met Spotnet downloaden ?
Volgens de helpdesk van Pure Usenet kan ik beter overstappen naar bijv Newsleecher
Om via newsleecher of sabnzbd te downloaden heb je een nzb nodig. (eventueel search in newsleecher en dan maar hopen dat je de benaming kan ontcijferen) Voor de nzb heb je een programma nodig, of een index site of zoals hjvbft al aangeeft via spotnet.
Daar leid ik uit af dat ik met Newsleecher zowel NZB kan ophalen als gewenste bestand kan downloaden met max 500KB/s (alle 4 verbindingen ).
Newsleecher is geen index site, dus antwoord is nee
Klopt, maar ik wil niet meer betalen dan strikt noodzakelijk is, heb geen haast zoals ik al eerder aangaf.
Wat ik WEL wil is het maximale halen uit het gekozen pakket van 4 MB met 4 verbindingen, en als (max) 500 MB/s mogelijk is zoals de Pure Usenet helpdesk aangaf wil ik dat natuurlijk wel halen
JA wind mee en zon in de rug, bergafwaarts zou je dit kunnen halen. dus max haalbaar is 125kb/s per lijn. reeel komt dit ongeveer neer op 100kb/s per lijn. In spotnet gebruik je er zowiezo 1 voor de headers, dus blijven er nog 3 over voor de downloads zelf. 3 * 100 kb/s = 300 kb/s. Je geeft aan 270 kb/s te halen. Dus qua snelheid zit je goed.

Dus als je SN wilt gebruiken, zou ik dit instellen:

Code: Selecteer alles

<Spotnet>
<Server Type="Headers" Server="news.pureusenet.nl" Username="*****" Password="*****" Port="443" SSL="1" Connections="1" />
<Server Type="Downloads" Server="news.pureusenet.nl" Username="*****" Password="*****" Port="443" SSL="1" Connections="3" />
<Server Type="Uploads" Server="news.pureusenet.nl" Username="*****" Password="*****" Port="443" SSL="1" Connections="1" />
</Spotnet>
Zolang je niet tegelijk up- en download haal je het maximale uit SN.

Andere optie die je hebt is downloaden met newsleecher of sabnzbd. Deze kan je instellen op 4 lijnen en vervolgens via Spotlite of indexsite (indexsite kan ook via sabnzbd ingesteld worden, maar is niet gratis) de nzb ophalen.

Hoop dat dit verhaal duidelijk is.

Topicstarter
RaymondT

Bericht door RaymondT »

Het is me nu duidelijk denk ik .. zucht .. was zooo blij dat ik een alles in 1 pakket had gevonden, niet dus :(

Newsleecher is geen optie meer, volgens jou geen duidelijke benamingen en bovendien een betaald progr las ik net.

Enkel Spotnet valt ook af want met de door jou geadviseerde instelling heb ik nog steeds geen max download.
Als ik het goed begrijp heeft SN bij enkel downloaden 1 poort voor de NZB's en 3 resterende poorten voor de download ( 1 poort extra tov de 2 poorten die SN standaard ingesteld heeft maar niet wat ik graag zou willen )
Als ik gelijkertijd zou uploaden word dat : 1 poort voor de NZB's, 1 voor de upload en slechts 2 resterende poorten voor de download.

Duss .. ik ga dan maar voor de laatstgenoemde optie .. een combi Spotnet (NZB ophalen ) en sabnzbd (bestanden downloaden), niet helemaal naar wens maar ik heb wel een zo hoog mogelijke snelheid, en dat weegt op tegen het switchen tussen progr.

Iedereen bedankt voor de hulp/uitleg :)

Wheaten
Supporter

Bericht door Wheaten »

Bijna

1poort is nodig voor de headers. De overige 3 voor het downloaden van het nzb bestand en vervolgens de binaries.
Downloaden via usenet gaat je zeker bevallen. De kosten voor een goede payserver met meer dan 4 lijnen heb je met 2 downloads terug verdiend.

Suc6

Topicstarter
RaymondT

Bericht door RaymondT »

UPDATE : nu met sabnzbd aan het downloaden en ik zie toch best wel mooie waarden gezien die schamele 4MB van mijn pakket .. downloadsnelheid 520 kb :)

Wheaten
Supporter

Bericht door Wheaten »

Goed te horen dat het forum je heeft kunnen helpen. Happy leeching.

Topicstarter
RaymondT

Bericht door RaymondT »

Wheaten schreef:Downloaden via usenet gaat je zeker bevallen.
Steeds meer en meer :) .. t word nl steeds beter .. inmiddels al 560 KB/s gezien :)

Nogmaals bedankt :)
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer