"kan nzb (nog) niet vinden" bij nieuwere spots

Gebruikers helpen andere gebruikers. Als je hulp nodig of een probleem hebt , post het dan hier.

Moderator: Moderator Team

Forumregels
LEES: Forum Regels!

Topicstarter
fietssleutel
Answers: 0

"kan nzb (nog) niet vinden" bij nieuwere spots

Bericht door fietssleutel »

Support Request Template

Welk spotX programma gebruik je?: Spotnet
Wat is de versie van het spotX programma?: 1.81
Wat is je besturingssysteem?: Windows 7
Wat is de versie van het besturingssysteem?: 64bits
Welke Usenet Provider heb je?: snelnl
Welke Internet Provider heb je?: kpn
Welk Anti-Virus/Firewall programma gebruik je?: -
Met welk programma download je?: spotnet
Wanneer begon je probleem?: vorige week probeerde ik een spot van 4 dagen oud te downloaden en sindsdien krijg ik consequent deze error.
Geef een beschrijving van je probleem: melding "kan nzb (nog) niet vinden" bij alle spots die meer dan een paar uur oud zijn.
XML bestand.: Geen antwoord gegeven

Generated by Support Toolkit SRT Generator.

ik realiseer me dat er al veel vragen over dit probleem zijn geweest, maar de oudere topics die ik gevonden heb geven niet echt een oplossing voor mijn probleem. voor de duidelijkheid: het gaat er dus om dat ik via verschillende servers dezelfde foutmelding krijg. hele nieuwe spots (van maximaal een paar uur oud) kan ik wel downloaden, maar ik krijg een error bij spots van bijvoorbeeld een paar dagen oud.

mogelijk is het een zeer specifiek probleem voor een aantal spots, dus ik vroeg me ook af of het mogelijk is om de nzb bestanden ergens handmatig te downloaden om ze vervolgens weer in spotnet of sabnzb te openen.

alvast bedankt!

ardy43
Usenet: sunnyusenet
Internet: kpn
Leeftijd: 59

Re: "kan nzb (nog) niet vinden" bij nieuwere spots

Bericht door ardy43 »

Topicstarter
fietssleutel

hoi ardy,

bedankt voor je antwoord. ik heb nog even verder gezocht en stom dat ik er niet eerder aan gedacht heb, maar kan het zijn dat de uploader een fout heeft gemaakt bij het plaatsen van de spot? via spotplanet.org kan ik namelijk niet aan een nzb komen, en andere spots daar mèt nzb kan ik wel gewoon in spotnet downloaden. enig idee hoe ik toch aan de bestanden kan komen, of zal ik moeten watchten tot ergens "goede" versies opduiken?

normaal gesproken download ik met torrents, maar in dit geval is spotnet mijn enige optie...

ardy43
Usenet: sunnyusenet
Internet: kpn
Leeftijd: 59

Bericht door ardy43 »

Dit kan komen door "notice and takedown (NTD)".
Het is mogelijk dat de bestanden verwijderd zijn na een NTD (Notice-and-Take-Down) verzoek.
Dit kan gedaan worden door de rechthebbende.

Wat is Notice-and-Take-Down?
Online-dienstverleners, zoals internet service providers, ontvangen regelmatig verzoeken om bepaalde informatie die op een website staat, die zij beheren, te verwijderen.

Notice-and-Take-Down is een procedure die start op het moment dat iemand een melding doet over vermeende onrechtmatige en/of strafbare inhoud op internet bij een service provider.

Ook is het mogelijk dat de nzb niet goed of onvolledig is. :D

Topicstarter
fietssleutel

het lijkt er inderdaad op dat niet alle bestanden uit de nzb compleet zijn (binsearch meldt dat sommige parts niet beschikbaar zijn). maar het is gelukt om de add-on aan de gang te krijgen en ik kan in ieder geval de meeste bestanden dowloaden. bedankt voor de hulp! :mrgreen:
Tag naar opgelost
- ManiaK
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer