error 430 No Such Article bij het aanklikken van een spot

Gebruikers helpen andere gebruikers. Als je hulp nodig of een probleem hebt , post het dan hier.

Moderator: Moderator Team

Forumregels
LEES: Forum Regels!

marc010173
Answers: 0
Usenet: Eweka
Internet: Ziggo

Re: error 430 No Such Article bij het aanklikken van een spo

Bericht door marc010173 »

Waarom moeilijk doen als het gemakkelijk kan?

Situatie :
Ziggo gebruiker, met Eweka account

Probleem : error 430 No Such Article

Oplossing :
Je haalt de gegevens van spotnet binnen via je internet software provider (in mijn geval Ziggo dus).
Daar de nieuwsgroepen niet goed worden ondersteund door de meeste internet software providers, laat je de nzb in een nieuwsreader als Newsleecher of Grabit.
--- In Spotnet kiezen voor : Bewerken - Downloadknop - NZB openen ---

Je zorgt dat in je nieuwsreader Eweka als Server in is gesteld en downloaden maar... :beer:

:locked: :locked: :locked:

hjvbft

Bericht door hjvbft »

Deze oplossing heeft een paar beperkingen.
- Niet elke Internet Service Provider (ISP) heeft een usenet server.
- De oudste zichtbare spot is meestal lager dan wanneer een payserver (bijv. Eweka) ingesteld word.
- Als de server van de ISP gebruikt word is de kans groter dat bij oudere spots de NZB niet opgehaald kan worden.
- De meeste isp servers vermelden het ipnummer in de header bij het plaatsen van berichten.

Het combineren van een isp (voor headers) en een usp (voor downloads en uploads) kan het aantal beperkingen verlagen. Een betere oplossing is een usp gebruiken die het probleem "error 430 No Such Article" niet heeft.
Laatst gewijzigd door hjvbft op 20 mei 2012, 14:13, 1 keer totaal gewijzigd.

Stevy
Internet: KPN

Bericht door Stevy »

Met alle respect maar Spotnet is nu compleet onbruikbaar geworden. Ik krijg bij zeker 70% van de spots no such article. Heeft het zin om de database helemaal te verwijderen en herladen?

appfan
Internet: Ziggo

Veel foute headers in versie 1.81 met Eweka

Bericht door appfan »

Support Request Template

Welk spotX programma gebruik je?: Spotnet
Wat is de versie van het spotX programma?: 1.81
Wat is je besturingssysteem?: Windows 7
Wat is de versie van het besturingssysteem?: 32bits
Welke Usenet Provider heb je?: Eweka
Welke Internet Provider heb je?: Ziggo
Welk Anti-Virus/Firewall programma gebruik je?: Zonealarm / Avira
Met welk programma download je?: Spotnet , Grabit en Newsleecher
Wanneer begon je probleem?: Na installatie 1.81
Geef een beschrijving van je probleem: Krijg headers binnen in Spotnet met een oude datum en zijn allemaal niet aanklikbaar (403). Met sorteren lost het probleem niet op ! Ze blijven gewoon boven aan het lijstje staan. Met Astraweb doet dit zich niet voor !! (Maar daar kan ik alleen headers mee downloaden, geen files !)
Ook komen er via EWEKA veel minder spots door dan met Astraweb.....
XML bestand.: Geen antwoord gegeven

Generated by Support Toolkit SRT Generator.
Samengevoegd met centraal topic over dit probleem
- MariaK
-- [bericht automatisch samengevoegd - 20 mei 2012, 14:07] --

Heb de "alles omvattende oplossing" gebruikt en als headerserver Astraweb ingesteld, als down en upload server, Eweka.
Nu heb ik wel een nette lijst met alle headers, maar bij ALLE posts staan geen afbeeldingen !!!

-- [bericht automatisch samengevoegd - 20 mei 2012, 14:15] --

Overigens, door het missen van alle afbeeldingen is Spotnet nu sneller dan het ooit geweest is ;-))

snwul

Bericht door snwul »

De focus is een beetje op Eweka, maar ik denk eigenlijk dat het niet zozeer met Eweka te maken heeft.

Ik heb het ook regelmatig en gebruik Newshosting met (heel) veel dagen retentie. Dus daar heeft niets mee te maken.
Bovendien, ik klik 4 willekeurige post aan van 31-05, 2 geven een 430 fout, de andere twee worden gewoon geopend.
Dit, zowel vanuit het zoekvenster als in de standaard 'layout.

Met hun eigen newsreader kan ik bij Newshosting ook zoeken en downloaden, maar gebruik liever Spotnet, het is overzichtelijker, heeft een véél betere zoek- en filterfunctie en je leest de commentaren.
Een "430 no such article"-bestand (30 dgn oud) haal ik nu binnen via hun eigen newsreader.

Spotnet->Bestand bijwerken: dat maakt niet uit, fout blijft.
De database verwijderen en compleet opnieuw downloaden, dat heb ik nog niet gedaan (hoop gedoe).
Dat zou eigenlijk een functie moeten zijn binnen Spotnet zelf, dus náást bijwerken, zoiets als 'Bestand->Database verwijderen en opnieuw installeren' o.i.d.

=

snwul

Bericht door snwul »

Spotnet verwijderd, YourUninstaller, opnieuw geïnstalleerd, 430 error blijft nog steeds.
Moet ik echt een vorige versie gebruiken, zoals ik ergens las??
v1.7.6

=

ManiaK

Bericht door ManiaK »

Downgraden is een mogelijkheid, snwul. Voor zover ik weet komt dit specifieke probleem niet met versie 1.7.6 voor. In dit topic staan meerdere workarounds, kijk zelf even welke het best bij je past. :goed:
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."

Afbeelding
===============================
Ik beantwoord geen ondersteuningsvragen via PB

hjvbft

Bericht door hjvbft »

Eweka states on their support pages that the 430 errors are caused by Spotnet generating Message-ID's that are not always unique. There are mulitple reason why I doubt this is really the case, for example:

Other providers with the same retention (Astraweb, Giganews) do not suffer from this issue.
The current length of the Message-ID's is sufficient enough to make the chance of doubles highly unlikely.
When such a message is requested, why does their server respond with 430 (does not exist) when in fact it exists twice?

And most of all: Message-ID's that are not unique should have been rejected by the server upon posting them. If you could really delete existing messages just by posting another one with the same Message-ID, that's good news for the content industry: they can censor any post they want :)

For the real cause: I guess that their servers require a GROUP command before every article request. The reason why Spotnet doesn't send this is that it prefers requesting articles by their number, and servers are supposed to remember the currently selected group when requesting articles this way. If retrieval by number fails, Spotnet retries again by using the Message-ID, but still doesn't send a GROUP command, causing the infamous 430 error on Eweka servers (because you're on the wrong spool-server).

To sum it up: Eweka servers seem to have a problem serving articles by their article-number sometimes, and the alternate method (by Message-ID) also fails because it requires a re-send of the GROUP command. This last issue can be fixed in a new release, but only they can fix the first.
bron

ManiaK

Bericht door ManiaK »

@Hjvbft :thanks:

@ snwul
snwul schreef:De focus is een beetje op Eweka, maar ik denk eigenlijk dat het niet zozeer met Eweka te maken heeft.
Ik heb het ook regelmatig en gebruik Newshosting met (heel) veel dagen retentie. Dus daar heeft niets mee te maken.
Aan de andere kant zegt dat ook niet zo veel aangezien zowel Eweka en Newshosting allebei resellers zijn van dezelfde mega-server namelijk 'Highwinds'. Ook mensen met Usenetserver.com hebben op het forum gemeld deze foutmelding te krijgen. Ook zij zijn onderdeel van voorgenoemd bedrijf.
Usenet Companies and Mega Server Cross Reference
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."

Afbeelding
Ik beantwoord geen ondersteuningsvragen via PB

snwul

Bericht door snwul »

Heb enkele weken geleden een stapje terug gedaan en 1.7.6 geïnstalleerd. geen problemen tot dusver. Zoals gezegd, ik denk dat het iets met 1.8.1 te maken heeft. Alleen de programmeur kan het zeggen... Misschien kan hij bij de volgende release 'fixen'.

=
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer