graag zou ik uitleg krijgen over mijn volgende probleem.
Omdat ik graag een film met Italiaanse taal of ondertiteling wil en deze helaas niet tot weinig gespot worden in MKV formaat, dacht ik daarom om een BD-iso te gebruiken en deze zelf dan maar te converteren naar MKV aangezien hier wel soms deze taal aanwezig is. Begreep al dat DVDFab dit kan en kan dan eventueel met MKVExtract de ondertiteling eruit halen, dit om af te spelen op mijn Samsung tv.
Als ik DVDFab Bluray ripper gebruik kan dit maar ik begrijp weinig van alle instellingen en of ik sommige dingen wel in moet stellen.
Na het laden van een ISO kan ik de taal en ondertiteling selecteren en bij 3D moet ik nog kiezen voor half of vol en SBS of OU. Zover snap ik het nog allemaal.
Als ik echter kijk bij ‘Geavanceerde resolutie instellingen’ dan klopt, bij bijvoorbeeld <KNIP*>, het formaat niet. Onderaan staat ‘Origineel Frame Resolutie 1920x1080’ maar in het vakje erboven staat 1920x816 geselecteerd. Moet ik dit dan aanpassen in 1920x1080 zodat de aspect ratio hetzelfde blijft?
Wat ik echt niet begrijp is de bitrate instelling onder ‘conversie instellingen’. Moet ik deze veranderen of juist afblijven.
Misschien zijn er ook wel andere programma’s om dit te doen en dat hoor ik natuurlijk ook graag.
Hopelijk wil iemand mij een beetje op weg helpen.
Mischa

sorry.