Database ziggo gebruiken met eweka

Oude of gesloten topics van spot-net.nl vind je hier!

Moderator: Moderator Team

Topicstarter
jrheuwing
Answers: 0

Database ziggo gebruiken met eweka

Bericht door jrheuwing »

Welk spotX programma gebruik je?: SpotLite
Wat is de versie van het spotX programma?: 1.0.8
Wat is je besturingssysteem?: Windows 7
Wat is de versie van het besturingssysteem?: 64bits
Welke Usenet Provider heb je?: ziggo/eweka
Welke Internet Provider heb je?: ziggo
Welk Anti-Virus/Firewall programma gebruik je?: avast/comodo
Met welk programma download je?: SABnzb
Wanneer begon je probleem?: Geen antwoord gegeven
Geef een beschrijving van je probleem: Geen antwoord gegeven
XML bestand.: Geen antwoord gegeven

Even een vraag over Eweka en spotlite. De database die ik nu heb opgebouwd is door gebruik te maken van ziggo. Op dit moment wil ik enkele bestanden downloaden die een jaar geleden geplaatst zijn. Vanwege de retentie van ziggo kan ik de bestandsnamen van deze spots niet achterhalen. Is het mogelijk om deze database te gebruiken met eweka of moet ik met eweka de hele database opnieuw opbouwen en de watchlist overnemen, zoals in een ander topic staat?
Vraag tag toegevoegd,
Een fijne dag verder.
- ChillManager

Artifex
Usenet: sunnyusenet
Internet: ziggo
Leeftijd: 49

Re: Database ziggo gebruiken met eweka

Bericht door Artifex »

Met eweka database opbouwen uiteraard. :)

hjvbft

Bericht door hjvbft »

De watchlist is server specifiek. Als er dus gewisseld word van server klopt de watchlist niet meer.
SpotLite 1.0.8 en watchlist
Vanaf Spotlite 1.9.9 beta 1 staat de watchlist in SpotLite.conf en is ook server specifiek.

Topicstarter
jrheuwing

Bericht door jrheuwing »

Jammer, het had zo mooi kunnen zijn dat het op deze manier zou werken. Volgens mij kan dit wel met spotnet, maar dat programma loopt vast tijdens het opstarten. Ik weet alleen niet waar dat aan ligt.

hjvbft

Bericht door hjvbft »

De favorieten (vergelijkbaar met de watchlist van SpotLite) staat bij Spotnet in de database.
Wanneer de server vermeld bij "Downloads" in de servers.xml wijzigt word er een nieuwe database gemaakt
en blijven de favorieten niet behouden. Dit is nodig om de NZB te kunnen ophalen.

Het maken van een nieuwe database kan voorkomen worden bij Spotnet 1.7.6 door de oude database te hernoemen. Bij Spotnet 1.8+ is dit niet mogelijk.

Makkelijkste is om SpotLite in te stellen met de server van Eweka.
Eventueel kan de SpotLite portable gebruikt worden zodat de 2 versies naast elkaar gebruikt kunnen worden.
Daarna de spots die via Ziggo geen bestandsnaam tonen opzoeken via SpotLite die ingesteld is met de Eweka server.

Voordeel is dan als de ene server een probleem heeft direct de ander gebruikt kan worden.
Via Eweka zijn meer spots zichtbaar als via Ziggo na de eerste keer bijwerken.

Topicstarter
jrheuwing

Bericht door jrheuwing »

@hjvbft: De gegeven oplossing had ik zelf ook bedacht en werkt tot op zekere hoogte. Er is een spot die via eweka niet te vinden is, maar die is via een andere spot ook te downloaden dus geen probleem.

Een andere oplossing die gaat werken is het volgende:
Zolang ik de Ziggo nieuwsgroep gebruik laat ik direct de NZB bestanden maken en sla ze op de HD in een aparte map. SABnzb staat ingesteld dat hij die map elke minuut bekijkt of er NZB bestanden aanwezig zijn. Op deze manier ben ik niet afhankelijk van de retentie van ziggo en kan ik toch gebruik maken van eweka zonder deze elke maand te gebruiken.

hjvbft

Bericht door hjvbft »

Deze manier werkt zolang de NZB opgehaald kan worden via de Ziggo server.

Er zijn ook een paar sites (welke hier niet genoemd mogen worden) die de Spotnet spots tonen.
Voordeel is dat de gebruiker dan zelf geen usenet server hoeft in te vullen en de kans groot is dat de site een payserver gebruikt voor het tonen van de spots met een grotere database dan via de eigen usenet server.

Deleted User 7399

Bericht door Deleted User 7399 »

Lang geen antwoord gehad, :locked: -> :bin:
Heropenen? Stuur een PB!
Gesloten Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer