502 authentication failed (ook na nieuwe herstallatie)
Moderator: Moderator Team
Forumregels
LEES: Forum Regels!
LEES: Forum Regels!
-
- Usenet: eweka
- Internet: ziggo
502 authentication failed (ook na nieuwe herstallatie)
Support Request Template
SUMMERIE: had oude versie van spotnet op mijn pc. Dacht dat ik deze reeds verwijderd had en heb daarom nieuwe versie 1.8.1. gedownload. Krijg nu een "502 Authentication failed" error.
Heb spotnet via uninstall verwijderd en daarna in program files en data spotnet handmatig verwijderd.
CCcleaner eroverheen gedaan en opnieuw opgestart. helaas blijft de error.
Iemand nog een idee?
Als ik dubbel klik op de server zie ik ook mijn eweka gegevens niet staan (zou dat het probleem kunnen zijn?)
Kei bedankt alvast voor de hulp
spotX programma gebruik je?[/b][/color]: Spotnet VERSIE 1.8.
Wat is je besturingssysteem?[/b][/color]: Windows 7
Wat is de versie van het besturingssysteem?: 32bits
Welke Usenet Provider heb je?: eweka
Welke Internet Provider heb je? : ziggo
Welk Anti-Virus/Firewall programma gebruik je? : mcafee
Met welk programma download je?: spotnet
Wanneer begon je probleem?: bij nieuwe installatie van spotnet (was vergeten dat ik er al 1 op had staan
502 authentication error
]Als ik dubbelklik op servers zie ik dit (heb copy past gedaan);
Spotnet>
<Server Type="Headers" Server="" Username="" Password="" Port="119" SSL="0" Connections="2" />
<Server Type="Downloads" Server="" Username="" Password="" Port="119" SSL="0" Connections="2" />
<Server Type="Uploads" Server="" Username="" Password="" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
</Spotnet>
SUMMERIE: had oude versie van spotnet op mijn pc. Dacht dat ik deze reeds verwijderd had en heb daarom nieuwe versie 1.8.1. gedownload. Krijg nu een "502 Authentication failed" error.
Heb spotnet via uninstall verwijderd en daarna in program files en data spotnet handmatig verwijderd.
CCcleaner eroverheen gedaan en opnieuw opgestart. helaas blijft de error.
Iemand nog een idee?
Als ik dubbel klik op de server zie ik ook mijn eweka gegevens niet staan (zou dat het probleem kunnen zijn?)
Kei bedankt alvast voor de hulp
spotX programma gebruik je?[/b][/color]: Spotnet VERSIE 1.8.
Wat is je besturingssysteem?[/b][/color]: Windows 7
Wat is de versie van het besturingssysteem?: 32bits
Welke Usenet Provider heb je?: eweka
Welke Internet Provider heb je? : ziggo
Welk Anti-Virus/Firewall programma gebruik je? : mcafee
Met welk programma download je?: spotnet
Wanneer begon je probleem?: bij nieuwe installatie van spotnet (was vergeten dat ik er al 1 op had staan
502 authentication error
]Als ik dubbelklik op servers zie ik dit (heb copy past gedaan);
Spotnet>
<Server Type="Headers" Server="" Username="" Password="" Port="119" SSL="0" Connections="2" />
<Server Type="Downloads" Server="" Username="" Password="" Port="119" SSL="0" Connections="2" />
<Server Type="Uploads" Server="" Username="" Password="" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
</Spotnet>
-
Re: 502 authentication failed (ook na nieuwe herstallatie)
Klik eens linksboven in spotnet op "bewerken- "provider".
Staan daar je gegevens ingevuld?
Zo niet, dan moet je dat alsnog even doen.
Laat even weten of het daarna wel werkt!
Staan daar je gegevens ingevuld?
Zo niet, dan moet je dat alsnog even doen.
Laat even weten of het daarna wel werkt!

"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."

===============================
Ik beantwoord geen ondersteuningsvragen via PB

-
Dag Maria, ik kan niet op bewerken klikken. ik moet er eerst inkomen (krijg zo'n tringeltje te horen)...pfff wat klinkt dit suf hahaha
Als ik in "servers.xml" klik staan daar geen gegevesn in. Zou dat iets kunnen zijn?
Als ik in "servers.xml" klik staan daar geen gegevesn in. Zou dat iets kunnen zijn?
-
- Usenet: sunnyusenet
- Internet: kpn
- Leeftijd: 59
Hoi eddiec,
De meeste fouten komen voor in je ProgramData of Application Data map.
Deze zijn normaal gesproken verborgen,zie verborgen mappen weergevenhttp://www.mivercon.be/forum/thread-185.html
Het Spotnet-mapje staat voor Windows XP in C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Spotnet en voor Windows 7 in C:\ProgramData\Spotnet. De meeste problemen worden verholpen door de naam van dit mapje te veranderen in 'Spotnet.bck' of hem volledig te verwijderen.
spotnet afsluiten
hernoemen van c:\programdata\spotnet naar c:\programdata\spotnet.bck
spotnet opstarten
payserver gegevens invullen
bij laten werken
lukt het zo wel?
De meeste fouten komen voor in je ProgramData of Application Data map.
Deze zijn normaal gesproken verborgen,zie verborgen mappen weergevenhttp://www.mivercon.be/forum/thread-185.html
Het Spotnet-mapje staat voor Windows XP in C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Spotnet en voor Windows 7 in C:\ProgramData\Spotnet. De meeste problemen worden verholpen door de naam van dit mapje te veranderen in 'Spotnet.bck' of hem volledig te verwijderen.
spotnet afsluiten
hernoemen van c:\programdata\spotnet naar c:\programdata\spotnet.bck
spotnet opstarten
payserver gegevens invullen
bij laten werken
lukt het zo wel?

-
Helaas Ardy, nu ik de glasreparatuur heb gebeld om nieuwe ramen in de kozijnen te plaatsen en ik mijn laptop weer uit de tuin heb gevist, moet ik helaas melden dat dit ook niet lukt. Ik heb de gehele map "spotnet" in programdata in "spotnet.bck" veranderd. ook dit lukte niet. toen alles er weer of (uninstall etc) opnieuw geinstalleerd en krijg toch weer de 502 error...
enig ander idee?
enig ander idee?
-
Waarschijnlijk kunt u geen verbinding krijgen, omdat de aanmeldgegevens foutief zijn ingegeven in uw news client.
De meest gemaakte fout is met het wachtwoord. Het wachtwoord kunt u het beste even met de hand intoetsen, omdat met kopieren/plakken ongewild vaak onzichtbare tekens en spaties meegekopieerd worden. Gebruik geen spaties en pas op met hoofdletters, het wachtwoord is hoofdlettergevoelig.
Wanneer uw account niet-actief is geweest, krijgt u na een nieuwe betaling een ander serveradres. Heeft u dit al gewijzigd bij de server- instellingen in uw news client? U kunt uw accountgegevens nakijken in mijn eweka
U mag maximaal 8 verbindingen maken met Eweka. Controleer of er niet meer verbindingen zijn ingesteld in uw news client.
Staan er nog voldoende credits op uw account? U kunt dit inzien in Mijn Eweka.
Soms kan het helpen de news client na een configuratiewijziging even te sluiten en opnieuw te starten.
Verwijder eventueel de news client en installeer deze opnieuw.
De meest gemaakte fout is met het wachtwoord. Het wachtwoord kunt u het beste even met de hand intoetsen, omdat met kopieren/plakken ongewild vaak onzichtbare tekens en spaties meegekopieerd worden. Gebruik geen spaties en pas op met hoofdletters, het wachtwoord is hoofdlettergevoelig.
Wanneer uw account niet-actief is geweest, krijgt u na een nieuwe betaling een ander serveradres. Heeft u dit al gewijzigd bij de server- instellingen in uw news client? U kunt uw accountgegevens nakijken in mijn eweka
U mag maximaal 8 verbindingen maken met Eweka. Controleer of er niet meer verbindingen zijn ingesteld in uw news client.
Staan er nog voldoende credits op uw account? U kunt dit inzien in Mijn Eweka.
Soms kan het helpen de news client na een configuratiewijziging even te sluiten en opnieuw te starten.
Verwijder eventueel de news client en installeer deze opnieuw.
-
te schaamtelijk om te zeggen, maar hier lag het probleem idd. Had wel een nieuwe aanvraag gedaan en ook bevestiging gekregen, maar dit waren mijn oude gegevens. de account was nog inactief. Dank voor je geduld.
-
-
ik had het probleem ook, ik gebruikte dit filmpje om te kijken hoe ik snel een account kan maken en met welke site.
http://www.youtube.com/watch?v=_pJKw4RyXu0
Na dat ik alles had gedaan zoals dat in het filmpje werd aangegeven kon ik downloaden. Een paar dagen later kreek ik error 502
pffff...
Dus ik heb naar alles gekeken op internet en probeerde alles, maar niks.
Toen dacht ik ik verander de provider naar quicknet want mijn ouders gebruiken dat, voerde de gegevens in en viola kon weer downloaden.
Dus probeer te kijken of je niet via andere servers kan???
http://www.youtube.com/watch?v=_pJKw4RyXu0
Na dat ik alles had gedaan zoals dat in het filmpje werd aangegeven kon ik downloaden. Een paar dagen later kreek ik error 502

Dus ik heb naar alles gekeken op internet en probeerde alles, maar niks.
Toen dacht ik ik verander de provider naar quicknet want mijn ouders gebruiken dat, voerde de gegevens in en viola kon weer downloaden.

Dus probeer te kijken of je niet via andere servers kan???
-
Clonetrooper,
Dit is een opgelost topic uit april 2012, het is niet nodig dat je daar nu nog op reageert....
Dit is een opgelost topic uit april 2012, het is niet nodig dat je daar nu nog op reageert....
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."